fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 21634
    تاریخ انتشار : 30 دی 1391 10:53
    تعداد بازدید : 535

    معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران:

    زیرساخت بابت اختلال اینترنت به شرکت های ندا خسارت بپردازد

    معاون ارتباطالت شرکت مخابرات ایران معتقد است که در اختلالات اخیر اینترنت شرکت های PAP و اپراتورها به مراتب بیش از کاربران عادی متضرر شده اند و اگر قرار به پرداخت خسارت باشد، لازم است بخش دولتی متولی تامین پهنای باند به این شرکت ها نیز خسارت بدهد.

    ایسنا- داوود زارعیان می‌گوید: دولت است که پهنای باند را وارد می‌کند و آن را در اختیار شرکت‌های ندا قرار می‌دهد. در این میان هزینه‌های پهنای باند و علاوه بر آن ورود و انتقال آن نیز به واسطه دولت از شرکت‌های ارایه‌کننده اینترنت دریافت می‌شود. در چنین شرایطی اگر زمانی به هر دلیل این پهنای باند وارد نشود و در اختیار شرکت‌ها قرار نگیرد، قاعدتا اگر قرار باشد کسی خسارت بدهد باید بخش دولتی متولی این کار باشد، چراکه در این اختلال شرکت‌های ارایه‌کننده اینترنت نقشی نداشته‌اند.
    معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران  می افزاید: طی هفته‌های گذشته براساس اظهارات مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت، به دلیل پاره‌ای مشکلات تامین پهنای باند اینترنت از یکی از درگاه‌ها با اختلال همراه شد که در نتیجه، اینترنت کشور برای مقطعی با کندی و مشکلاتی همراه شد و اکنون علت اصلی این اختلالات به این شرکت برمی‌گردد.
    به گفته زارعیان: البته این شرکت توانست با تلاش‌های متعدد پس از مقطعی مشکل را حل کند و شبکه‌ اینترنت کشور را به حالت عادی باز گرداند، با این حال من فکر می‌کنم اگر قرار به پرداخت خسارت باشد، لازم است سازوکاری اندیشیده شود که بخش دولتی متولی به شرکت‌های ارایه‌کننده‌ اینترنت و این شرکت‌ها به مردم، خسارت پرداخت کنند.
    زارعیان همچنین می گوید: در این میان شرکت مخابرات به دلیل وقفه و اختلالاتی که در دسترسی به اینترنت ایجاد شد، برای کاربران خود تمهیدات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. مثلا برای کاربران‌مان امکانی فراهم می‌کنیم تا بتوانند حجم بیشتری دانلود کنند و در آینده ممکن است برخی راهکارها از جمله افزایش سرعت را برای جبران این موضوع در نظر بگیریم.
    زارعیان با تاکید بر اینکه شاید شرکت ارتباطات زیرساخت هم مقصر نباشد و یک حادثه طبیعی در کشوری دیگر موجب این اختلالات شده باشد،  می افزاید: با این حال بهترین راه این است که دولت این هزینه‌ها را از شرکت ندا نگیرد تا این شرکت‌ها هم بتوانند خسارات کاربران را بپردازند.
    وی گفت: به دلیل آنکه موضوع جدید است، رقم خاصی در زمینه خسارت مدنظر نداریم، اما فکر می‌کنم لازم است از این پس راهکارهای مناسب در این زمینه اندیشیده شود.
    به عقیده معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران ، تا امروز پهنای باند کشور به این شکل دچار مشکل نشده بود که البته مشکلات مدتی است حل شده و همه چیز به حالت عادی برگشته است، اما به هرحال این حق مشتریان است که بابت وقفه‌ ایجاد شده خسارت دریافت کنند. ما نیز خود به نوعی مشتری هستیم و به عنوان یک ارایه‌کننده‌ اینترنت حتی بیش از مشترکان از این اختلالات لطمه می‌بینیم و حتی این مساله ممکن است نارضایتی کاربران ما را نیز به دنبال


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی