fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 217291
    تاریخ انتشار : 24 مرداد 1396 11:39
    تعداد بازدید : 632

    ساتیا نادلا

    هر سه شنبه در ستون قاب یکی از مدیران یا مخترعان فناوری های موبایل را معرفی می کنیم.

    ساتیا نادلا
    ساتیا نادلا، مهندس هندی تبار است که بعد از بیل گیتس و استیو بالمر سومین مدیرعامل شرکت مایکروسافت است.
    ساتیا نادلا در تاریخ ۱۹ اگوست سال ۱۹۶۷ در شهر حیدرآباد ایالت آندرا پرادش (ایالت فعلی تلنگانا) هند متولد شد. وی در سن بیست ویک سالگی، با ذهنی روشن حس می کرد می خواهد قدم های بزرگی بردارد و می دانست هدفش ساختن چیزی است که زندگی مردم را تغییر بدهد. پس از پایان تحصیلات آکادمیک، ساتیا نادلا نخستین شغل حرفه ای خود را به عنوان یک مهندس و کارمند تکنولوژی در موسسهSun Microsystems شروع کرد و این تنها شغل رسمی او پیش از پیوستن به مایکروسافت بود.
    مدت زیادی از ورود او به مایکروسافت نگذشته بود که نام او به عنوان رهبری که می تواند با ایده های خاص خود سخت ترین شرایط را مدیریت کند، بر سر زبان ها افتاد. کار او با توسعه ویندوز NT آغاز شد. در ماه اوت سال ۲۰۱۳، استیو بالمر مدیرعامل وقت مایکروسافت بازنشستگی خود را رسما اعلام کرد و بزرگ ترین شوک سال را در دنیای فناوری وارد کرد.
    هم زمان با این اتفاق، مایکروسافت بسترهای ورود نرم افزار آفیس را به دنیای تلفن های همراه آماده کرده بود. در ماه ژوئن ۲۰۱۲ اعلام شده بود که هم زمان با رشد تبلت های سرفیس، مایکروسافت بخش موبایل شرکت نوکیا را به مبلغ 2/7میلیارد دلار خریداری کرده است. به همین دلیل مایکروسافت به دنبال فردی برای مقام مدیرعاملی می گشت که به مدتی طولانی در فعالیت های این شرکت مشارکت داشته باشد تا بتواند خط سیر و برنامه های آن را هدایت کند. سرانجام در تاریخ ۴ فوریه سال ۲۰۱۴، ساتیا نادلا به عنوان سومین مدیرعامل مایکروسافت بعد از بیل گیتس و استیو بالمر انتخاب شد.
    ساتیا نادلا در اولین سخنرانی خود به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت، اعلام کرد این شرکت پس از این تمرکز بیشتری بر تلفن همراه و فناوری ابری خواهد داشت. مایکروسافت قصد داشت با ارایه سیستم عامل ویندوز برای گوشی های هوشمند، به رقابت با آندرویید و iOS بپردازد. نادلا از ابتدا بر اهمیت کار روی گوشی های موبایل تأکید کرده بود؛ اما گوشی های مجهز به ویندوز موبایل ۷، به علت فقدان تنوع و نرم افزارهای محدود، نتوانستند جایگاه قابل توجهی در بازار رقابتی از آن خود کنند. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :