آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218032
تاریخ انتشار : 6 شهریور 1396 10:32
تعداد بازدید : 1242

با آنلاین شدن شارژینگ شبکه

مشکل شماره های هوشمند این هفته حل می شود

معاون شرکت مخابرات اعلام کرد: وضعیت شبکه هوشمند کشوری IN با تصمیم مشترک زیرساخت و مخابرات تعیین تکلیف شد.


فناوران - ناآگاهی مشترکان از پولی بودن سرویس های هوشمند، استفاده فراوان و درنتیجه قبض های گران قیمت، سبب شکایات زیاد دارندگان تلفن ثابت شده بود. به همین دلیل شرکت مخابرات ایران از بیستم تیرماه، این سرویس ها را در سراسر کشور قطع و اعلام کرد استفاده از سرویس های هوشمند تنها با درخواست کتبی مشترکان ممکن است.
البته مخابرات برای آنکه کسب و کار شماره های هوشمند هم با مشکل مواجه نشود، اجازه داد تا زمان حل اساسی مشکل، این سرویس ها در تهران به فعالیت خود ادامه دهند.
از سوی دیگر مخابرات ایران قول داده بود خیلی زود مشکل شماره های هوشمند را با همراهی شرکت زیرساخت حل کند.
داوود زارعیان روز گذشته در گفت وگو با فارس اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران به وعده خود عمل کرده و در این باره با شرکت زیرساخت به توافق رسیده است.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: مقرر شد شرکت زیرساخت شارژینگ IN کشوری را یک ساعته به مخابرات ارایه کند که از شنبه تا چهارشنبه هفته جاری در تهران تست می شود.
داوود زارعیان درباره جدیدترین تصمیم در رابطه با سرویس های شبکه هوشمند کشوری IN  پس از مسدود شدن این شماره ها در کشور کفت: چهارشنبه هفته گذشته جلسه مشترکی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران برگزار و آخرین تصمیم درباره تعیین تکلیف شبکه هوشمند کشوری اتخاذ شد.
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: در این جلسه مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کردند که می توانند شارژینگ این شبکه را آنلاین یا یک ساعته به مخابرات ارایه کنند.
وی گفت: مقرر شد مخابرات این روش را از شنبه تا چهارشنبه هفته جاری اجرا کند و در این مدت IN کشوری را با شارژینگ یک ساعته (تقریبا آنلاین) در تهران ادامه می دهیم و در صورت موفقیت در کل کشور اجرا خواهیم کرد.
پیش از این، زارعیان گفته بود: تا پایان ماه (پایان مردادماه) دو کار انجام خواهیم داد یا شارژینگ IN زیرساخت کشوری را آنلاین خواهیم کرد که مشکلی برای مشترکان پیش نیاید یا با توافق رگولاتوری و زیرساخت IN آنلاین کشوری را روی IN تهران که شارژینگ آنلاین دارد، برگردان می کنیم. 
به گفته وی، مشکل حوزه IN آنلاین نبودن شارژینگ بود که زیرساخت کارکردها را با تاخیر به مخابرات ارایه می داد و این امر باعث ایجاد قبض های نامتعارف برای برخی مردم شد و شکایت در این باره به مخابرات بسیار ارجاع می شد. از این رو از شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درخواست کردیم که شارژینگ IN را آنلاین کند در غیر این صورت فکری برای این کار شود. وی ادامه داد: عمیدیان (رییس وقت رگولاتوری) به زیرساخت ابلاغ کرد که باید شارژینگ آنلاین را در دو بخش تلفن ثابت بین الملل و شبکه هوشمند کشوری در اختیار مخابرات قرار دهد، دوستان زیرساخت در حال آماده سازی این امکان برای مخابرات هستند که دیگر با رویه فعلی مواجه نشویم.
IN مختصر شده Intelligent Network یکی از سرویس های ارزش افزوده تلفن ثابت است که در دو نوع کشوری و استانی ارایه می شود. IN کشوری به وسیله شرکت زیرساخت و IN استانی به وسیله شرکت مخابرات ارایه می شود که فعلا بیشتر در مخابرات استان تهران دایر شده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :