آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218043
تاریخ انتشار : 6 شهریور 1396 11:19
تعداد بازدید : 992

سوابق بیمه ای ماهانه با پیامک به دست 13 میلیون نفر می رسد

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام ارسال پیامک ماهانه به همه بیمه شدگان ظرف یکی دو ماه آینده گفت: بر این اساس به همه بیمه شدگان پیامک می دهیم که کارفرما برای آنها چند روز کارکرد حق بیمه و با چه حقوقی رد کرده است و چه میزان در سوابق بیمه ای فرد محاسبه شده است.


ایسنا - محمدحسن زدا با بیان اینکه واریز آنلاین کمک هزینه ازدواج و ارایه تخفیف بابت هزینه کفن و دفن در فاکتور آرامستان ها از این جمله است گفت: این اقدامات می تواند امکان رصد و نظارت دقیق تر را فراهم کند؛ به عنوان مثال  معاونت درمان، حذف دفترچه های بیمه را در مراکز درمانی انجام داد و اکنون در حال پایلوت حذف دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد است و این طرح امکان رصد دقیق بر کار پزشکان را فراهم کرده است.
زدا با اعلام این که برآورد ما این است که ۸۰ درصد بار مراجعات به شعب را تا پایان امسال کاهش دهیم، گفت: یکی دیگر از پروژه های ما ارسال پیامک به همه بیمه شدگان در هر ماه است که قصد داریم آن را تا یکی دو ماه آینده اجرایی کنیم؛ بر این اساس لیست های پرداخت حق بیمه ای را که دریافت می کنیم، به بیمه شدگان اطلاع رسانی کنیم، یعنی از طریق پیامک به آنها می گوییم که حق بیمه این ماه شما دریافت شده، حقوق و دستمزد و کارکرد شما این میزان است. وی ادامه داد: در واقع هم اطلاع رسانی می کنیم و هم آنکه ۱۳ میلیون بیمه شده به فهرست بازرسان ما اضافه می شوند و اگر کارفرمای آنها حق بیمه را ناقص پرداخت کرد، دیرکرد داشت یا فرار بیمه ای انجام داد اقدام کنند. به عنوان مثال اگر در یک کارگاه برای ۹ نفر پیامک ارسال شد اما برای یک نفر پیام نیامد، وی می تواند نزد کارفرما برود و علت را جویا شود و پیگیری های لازم را انجام دهد تا بعدها به هنگام بازنشستگی دچار مشکل نشود. زدا با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع روی تابلوهایی در شعب نصب است اما همیشه به آن عمل نمی شد گفت: اکنون قصد داریم در عمل ارباب رجوع را تکریم کنیم. قبلا یک فرد برای دریافت و تمدید کارت بازرگانی باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کرد تا اگر بدهی داشت تسویه کند، اما اکنون با اتاق بازرگانی لینک شدیم و دیگر هیچ کس ناچار نیست برای تمدید و دریافت کارت بازرگانی به ما مراجعه کند. در آنجا مستقیم و آنلاین به ما مرتبط می شوند و اگر شخص بدهکار باشد همانجا مبلغ به وی اعلام می شود و می تواند تسویه حساب کند.
زدا با بیان اینکه با توسعه خدمات غیرحضوری، سفرهای درون شهری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار حق بیمه از طریق اینترنت و غیرحضوری دریافت می شود که ۲.۵ میلیون سفر درون شهری را در کشور کاهش داده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :