آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218046
تاریخ انتشار : 6 شهریور 1396 11:22
تعداد بازدید : 1116

رگولاتوری جداول شکایات را اصلاح و تشریح کرد

بیشتر شکایات کاربران اینترنت رد می شود

روز گذشته در خبری که تیتر نخست روزنامه فناوران شد به انتشار جداول و آمار شکایات کاربران از اپراتورهای اینترنت پرداختیم که این موضوع یکی از وعده های وزیر جدید ارتباطات بود.


فناوران - حالا اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ناشر این جداول، علاوه بر اصلاح و تغییر آن، توضیحاتی را برای تلطیف اخبار منتشره نیز ارایه کرده که به موجب آن شکایت معادل تخلف نیست و بسیاری از شکایات کاربران اینترنت نیز ناشی از اشتباه خود آنها بوده است.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به روابط عمومی این سازمان گفت: شکایت های کاربران در چهار بخش تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از میان آنها موضوع تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده درصورت اثبات مصداق کم فروشی است، که درصد کمی از شکایت های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در پنج ماهه اول سال ۹۶ در حوزه خدمات اینترنت به آن اختصاص دارد. حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه ثبت شکایت به معنای انجام تخلف نیست گفت: در بیشتر موارد پس از بررسی شکایت و رسیدگی به آن مشخص شده تخلفی انجام نشده است. 
این موضوع یکبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شکل میدانی بررسی شده که موردی مبنی بر تخلف کم فروشی در هیچکدام از اپراتورها مشاهده نشده است. 
وی افزود: موضوع مربوط به سرعت کمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شکایت های ثبت شده دارد اما این موارد به محدودیت های فنی شبکه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراک گذاری خط و استفاده اشتراکی چند کاربر از یک خط اشتراک مربوط است که ارایه کنندگان خدمات براساس مقررات برای مشترکین اعمال می کنند. 
فلاح با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان و شفاف سازی در این خصوص از اولویت های اصلی رگولاتوری است و حتی یک مورد شکایت در این حوزه حایز اهمیت است و باید رسیدگی شود، تصریح کرد: رگولاتوری در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته ویژه حمایت از حقوق کاربران حوزه ICT، به طور دقیق موضوعات مربوط به نحوه ارایه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلکه در استان ها نیز بررسی می کند اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سواستفاده های احتمالی از سرویس ها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیک کاربران، به مشترکان آموزش و اطلاع رسانی کافی را انجام دهند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :