fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 218207
    تاریخ انتشار : 8 شهریور 1396 9:0
    تعداد بازدید : 558

    مدیر عامل شاتل در واکنش به گزارش رگولاتوری:

    هیچ کم فروشی صورت نگرفته است

    انتشار گزارش اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت شکایات کاربران از کم فروشی اینترنت ابهامات گوناگونی به همراه داشته است. مدیرعامل شاتل ریشه این ابهامات را در مشخص نبودن شاخص های ارزیابی و ارایه جزییات دقیق درباره ثبت شکایات در سامانه 195 وزارت ارتباطات می داند.

    فناوران - احمدرضا نخجوانی در این باره گفت: جدول منتشر شده با استناد به شکایات ثبت شده در سامانه 195 بدون توضیحات و جزییات دقیق بوده و تنها براساس یکی از شاخص هایی که درصد شکایت مرتبط با مصرف اینترنت در کل شکایات است، تنظیم شده است. همین شرایط نیز ابهامات جدی در اذهان عمومی ایجاد کرده است.
     وی افزود: منطق مطرح شده پشت این جدول آن چنان ضعیف است که شرکت هایی با 4 هزار یا 15 هزار شکایت در شرایط به مراتب بهتری از شرکتی مانند شاتل قرار دارند که تعداد شکایت کاربرانش به سامانه 195 با حدود ۱۰۰۰ شکایت کمتر از 0.1 درصد کل کاربرانش بوده است. اگرچه در بررسی های بعدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز هیچ کدام از این شکایت ها محق دانسته نشده است.
     براساس اظهارات نخجوانی شاخصی که در این جدول منتشر شده تعداد شکایات به تنهایی یا تعداد شکایت ها به نسبت کاربران اپراتورها را نادیده گرفته است. او تاکید می کند در چنین شرایطی و با این روش ارزیابی یک اپراتور می تواند برای اینکه اوضاع بهتری در این شاخص داشته باشد، تلاش کند شکایات بیشتری درباره مسایلی غیر از موضوع مصرف اینترنت را در سامانه 195 ثبت کند.
    نخجوانی در ادامه نیز به رد موضوع کم فروشی  از سوی وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: در صحبت هایی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم این عزیزان نیز منکر موضوع کم فروشی شده اند و منطق اعلام این نتایج را بیشتر در راستای شفاف سازی اعلام کرده اند. چه آنکه این وزارتخانه تاکید کرده است که اگر کم فروشی اتفاق افتاده بود به جای انتشار جدول با اپراتور کم فروش براساس قانون برخورد می شد.
     مدیرعامل شرکت شاتل شاخص های متعددی را برای ارزیابی موفقیت یک اپراتور در بازار دخیل دانست و گفت: از دیدگاه ما بهترین شاخص هایی که می تواند موفقیت اپراتور در سرویس دهی مناسب به مشتریان را نشان دهد، شاخص هایی همچون سهم بازار، نرخ ریزش کاربران و درصد شکایت کاربران به نسبت کل کاربران یک اپراتور است. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :