آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218410

اسناد 125 میلیون ایرانی الکترونیکی شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای اسناد ۱۲۵ میلیون ایرانی که از سال ۱۲۹۷ تکمیل و صادر شده، آرشیو الکترونیکی ایجاد کرده ایم و هر کسی می تواند صد در صد خدمت را اخذ کند.

مهر – سیف الله ابوترابی گفت: در ۳۱ استان کشور ادارات کل تاسیس کردیم که در کنار آن بیش از هزار و صد اداره شهرستانی و نمایندگی را در سراسر کشور در اختیار داریم.
وی درباره عملکرد سازمان ثبت قبل از انقلاب گفت: در سال ۱۲۹۷ نخستین بار ثبت احوال شکل گرفت و به عنوان اداره کل احصائیه در بلدیه تهران فعالیت کرد. شکل کلی ثبت احوال به سال ۱۳۰۴ برمی گردد که طی سه سال در استان ها در قالب اداره احصاییه فعالیت کردند.
وی افزود: امروز سازمان ثبت احوال اساسا قابل مقایسه با گذشته نیست. در گذشته به صورت سنتی همکاران در روستاها حضور پیدا می کردند و ثبت ولادت را انجام می دادند و سند را نگهداری می کردند؛ اما امروز اسناد به صورت الکترونیکی و به روز صادر می شود یعنی در هر کجای کشور یک شناسنامه دریافت و ثبت کنید، کمتر از دقیقه ای در پایگاه اطلاعات کشور قابل استعلام است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در حال حاضر ثبت احوال سکونت محور است، گفت: امروز با تدابیری که اندیشیده شده است، اسناد ۱۲۵ میلیون ایرانی را که از سال ۱۲۹۷ تکمیل و صادر شده است، به صورت آرشیو الکترونیکی ایجاد کرده ایم تا هر کسی در هر کجایی از کشور به هر یک از ادارات مراجعه کند، می تواند صد در صد خدمت را اخذ کند.
وی با بیان افزایش سرعت عملکرد سازمان ثبت احوال در سال های اخیر گفت: وقتی آرشیو الکترونیکی اسناد را اجرایی کردیم، دیگر استعلام ها شامل مرور زمان نمی شود و عملا ابطال زمان صورت نمی گیرد؛ لذا در سراسر اغلب ادارات، شناسنامه افراد را برای افراد به روز صادر می کنند در حالی که در گذشته زمان بر بود.
ابوترابی درباره تمدید و تعویض شناسنامه ها نیز گفت: این اقدام نیز به صورت به روز انجام می شود؛ اما مساله این است؛ به دلیل حجم بالای تقاضا جهت تعویض و تمدید شناسنامه، این خدمت در تهران در مقایسه با شهرستان کمی زمان بر است یعنی حدود ۱۵ روز طول می کشد در حالی که در گذشته نزدیک به دو ماه طول 
می کشید. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :