آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 220733
تاریخ انتشار : 11 مهر 1396 10:38
تعداد بازدید : 946

ارسال پیامک تبلیغاتی با سیم کارت شخصی مهار می شود

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به معضل ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره های شخصی، مقرر شد از نظر فنی امکان ارسال پیام انبوه از این شماره ها وجود نداشته باشد.


مهر- امیرخوراکیان با بیان اینکه یکی از بحث های مطرح شده در کارگروه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی، دریافت این پیامک ها از شماره های شخصی است گفت: اگرچه این موضوع آنچنان حاد نیست و طیف وسیعی از جامعه این پیامک ها را دریافت نمی کنند، اما با توجه به نارضایتی که پیامک های ناخواسته برای مشترکان به وجود می آوردند، این موضوع قابل پیگیری است.
وی گفت: تصمیمی که هم اکنون اتخاذ شده این است که اپراتورها باید برای مشترکانی که بالاتر از یک میزان سقفی با یک شماره خاص پیامک ارسال می کنند، ممانعت فنی در نظر بگیرند.
خوراکیان با بیان اینکه هنوز سقف تعداد مدنظر در این دستورالعمل تعیین نهایی نشده است، افزود: این بحث با اپراتورهای مویایل انجام شده و اپراتورها نیز موضوع را پذیرفته و قبول کردند که به این آیین نامه عمل کنند. به این ترتیب دستورالعملی تدوین شود که درصورتیکه از شماره های شخصی از یک تعداد بیشتر پیام ارسال شد، این پیامک ها تبلیغاتی منظور شود.
معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه قرار بود این موضوع در کارگروه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی به تصویب نهایی برسد، گفت: در این باره موضوعی که باید برای آن تفاوت قائل شد، مربوط به تعداد پیامک های انبوهی است که کاربران در مناسبت های مختلف برای عده ای ارسال می کنند. این موضوع از نظر فنی باید قابل تفکیک با پیامک های ناخواسته تبلیغاتی و طوری باشد که اپراتور بتواند تفاوت را درک کرده و پیامک شخصی افراد تداخلی با پیامک های تبلیغاتی شخصی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید از طریق سامانه ۱۹۵ به موضوعات مربوط به مزاحمت های پیامکی رسیدگی کند، افزود: درباره حل معضل پیامک های تبلیغاتی، حدود یک ماه قبل در جلسات کارگروه شرکت کرده و پس از دریافت گزارش عملکرد، تصمیماتی اتخاذ شد که هم اکنون منتظر جمع بندی این تصمیمات و پیگیری موضوع هستیم.
خوراکیان با بیان اینکه در این جلسات آماری از میزان شکایت مردمی درباره ارسال پیامک های ناخواسته تبلیغاتی ارایه نشد، گفت: به هر ترتیب موضوع تنظیم ارسال پیامک متناسب با خواسته مخاطبان از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی از نظر محتوایی تا حدود زیادی حل شده است، گفت: اما در بخش فنی قرار است وزارت ارتباطات اقدامات موثرتری صورت دهد و پیگیری جدی تری شود که ما بتوانیم به نتیجه برسیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :