fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 221357
    تاریخ انتشار : 18 مهر 1396 11:21
    تعداد بازدید : 858

    دفاتر پیشخوان دولت خواستار ضمانت اجرایی هستند

    دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت گفت: باید ضمانت اجرایی برون سپاری خدمات الکترونیکی از سوی دستگاه های مرتبط با این حوزه وجود داشته باشد و قطعا اگر مجموعه دستگاه های اجرایی و ادارات در این زمینه همکاری نکنند، در این طرح موفق نخواهیم شد.

    ایسنا - علی فلاح در اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور که دیروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پارادیمی در دنیا وجود دارد که نشان می دهد در دهه اخیر در هر ۷۰ روز شاهد تصاعد دو برابری علم خواهیم بود. باید از هم اکنون از فرصت استفاده کرده و همانند کشوری های دیگر و با تفکر خلاقانه پیش برویم و به نوعی رویکرد ما توجه به سرویس های ارزش افزوده باشد.
    دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت گفت: دفاتر پیشخوان دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و با فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۸۸ شکل گرفتند و به عنوان بخش غیردولتی و بازوی اجرایی بخش دولت فعالیت دارند.
    فلاح بیان کرد: دفاتر پیشخوان دولت با سرمایه اندک توفیق پیدا کرده اند یکی از شبکه های مویرگی را که بر بستر اینترنت قرار ندارد، محقق کنند. همچنین توانسته اند با رعایت پروتکل های امنیتی ساختارهای ارایه خدمات الکترونیکی را فراهم کنند.
    وی عنوان کرد: در تعاملات با دستگاه های دولتی جایگاه خوبی داریم و در حال حاضر با افتتاح طرح سیستم مکاتبات الکترونیکی دولت، ۳۰۰۰ دفتر در این بستر عملیاتی شده اند و نرم افزار این بخش نیز حدود یک سال است که بهنگام سازی شده است. همچنین در خوزستان حدود ۱۰ دفتر پیشخوان در این حوزه وارد شده اند.
    دبیر کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت گفت: دولت بر جلوگیری از کارگزاری موازی به جز در دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پست و دفاتر ICT تأکید دارد که باید سبد اقتصادی این دفاتر به واسطه برون سپاری خدمات الکترونیکی و هزینه های این دفاتر شکل بگیرد. قطعا توسعه دولت الکترونیک در اینجا ختم نمی شود و ادامه خواهد
    داشت.
    فلاح بیان کرد: باید با ایجاد این بستر و ارتباط نزدیک با مردم تکریم ارباب رجوع نسبت به سال گذشته بیشتر شود. همچنین با این نزدیکی تسهیل خدمات و کاهش هزینه های مردم ممکن می شود.
    وی گفت: باید از دید سنتی خارج شویم و با یک دید پیشرو نسبت به اصلاح، تکمیل و تدوین فرایندهای الکترونیکی به منظور سهولت بیشتر مردم و خدمات ارزش افزوده اقدام کنیم.
    دبیر کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت افزود: باید ضمانت اجرایی برون سپاری خدمات الکترونیکی ازسوی دستگاه های مرتبط با این حوزه وجود داشته باشد و قطعا اگر مجموعه دستگاه های اجرایی، ادارات و ... در این زمینه همکاری نکنند، در این طرح موفق نخواهیم شد و اگر واگذاری خدمات منجر به پاسخ خدمت نشود، اعتماد مردم سلب می شود.
    فلاح اظهار کرد: باید استانداری ها و نهاد ریاست جمهوری به مردم ابلاغ کنند که مردم با اجرای این فرایند به دبیرخانه های دستگاه های اجرایی مراجعه نکنند و نباید دوگانگی وجود داشته باشد.
    وی با بیان ضمانت اجرایی دفاتر پیشخوان گفت: دفاتر پیشخوان باید در دریافت نرخ شئون مصوب را داشته باشند. همچنین باید توجه داشت که ارایه کیفیت مطلوب و تکریم ارباب رجوع موجب جذب مشتری خواهد شد. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :