آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 224435
تاریخ انتشار : 16 آبان 1396 10:25
تعداد بازدید : 678

با امضای تفاهم‌نامه بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی هویت ملی

تعزیرات حکومتی به سامانه ثبت احوال وصل شد

تفاهم نامه مشترکی میان سازمان های ثبت احوال و تعزیرات حکومتی به منظور بهره برداری از سامانه الکترونیکی هویت ملی امضا شد.


ایسنا - حمید درخشان نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: این جلسه به منظور ارتباط بیشتر سازمان تعزیرات حکومتی و ثبت احوال به منظور تسریع کار مردم است و این تفاهم نامه نیز در راستای ارتباط سازمان تعزیرات حکومتی با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است.
وی ادامه داد: پایگاه جمعیت اطلاعات کشور، اطلاعات مربوط به تمام ایرانیان را از بدو تاسیس سازمان ثبت احوال یعنی از سال 1297 تا کنون اعم از زنده و فوت شده را در اختیار دارد. از امروز نیز سازمان تعزیرات به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور احراز هویت افراد متصل می شود و قرار است از حدود 6000 استعلام از 200 هزار نقطه در کشور که با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متصل هستند، فراتر برویم و سازمان تعزیرات حکومتی با اتصال آنلاین به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، اطلاعات را در اختیار داشته باشد.
وی افزود: تعامل خوبی میان وزارت دادگستری و مجموعه قوه قضاییه با سازمان ثبت احوال وجود دارد و امروزه نیز با توسعه سازمان ثبت احوال همه اطلاعات به صورت الکترونیکی شده و کارت ملی هوشمند به عنوان کلید دولت الکترونیکی نیز معین شده است، در حقیقت این آمادگی وجود دارد که همه وزارتخانه ها و سازمان ها به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متصل شوند تا ضمن انعقاد تفاهم نامه ، خدماتی ارایه شود.
رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز گفت: برای ثبت نام کارت ملی هوشمند ایستگاه های سیاری پیش بینی شده و این ایستگاه ها در ماه جاری در تمام استان های کشور راه اندازی شده است که اولین ایستگاه سیار را در خانه سالمندان در استان گلستان افتتاح کردیم و تا ماه آینده امیدواریم حدود 800 ایستگاه سیار را راه اندازی کنیم. در حقیقت این ایستگاه ها به کمک افراد معلول، ناتوان و افراد ساکن در روستاهای دورافتاده می رود و درخواست آنها را درباره اخذ کارت ملی هوشمند ثبت و کارت را پس از صدور به آنها تحویل می دهد.
وی با بیان اینکه ایرانیانی هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند و متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند هستند، گفت: در همین ماه به صورت آزمایشی در یکی از کشورهای همسایه ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام می شود و در 137 کشوری که ایران در آن کشورها کنسولگری دارد، از طریق سامانه تعبیه شده کارت ملی هوشمند در اختیار هموطنان خارج از کشور قرار می گیرد.
وی ادامه داد: البته تمام کسانی که از سال 89 کارت دریافت کرده اند تا پایان سال 97 برای دریافت کارت ملی هوشمند فرصت دارند.
وی با بیان اینکه افرادی که در سال گذشته به منظور دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اما مراجعه نکرده اند، گفت: کسانی که در سال گذشته و قبل از آن برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کردند، کارتشان صادر شده است و خواهش داریم سریعا برای دریافت آن مراجعه کنند زیرا در آذرماه نیز کارت آنها از درجه اعتبار ساقط می شود.
رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه حدود 29 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است که از این تعداد حدود 28 میلیون کارت به مردم تحویل داده شده است گفت: سال گذشته میانگین زمان صدور کارت طولانی بود اما امسال و در مرداد ماه به میانگین 15 روز برای صدور کارت ملی هوشمند رسیدیم. همچنین کارت ملی هوشمند مهم ترین کارت هویتی افراد است و افراد باید خودشان مراجعه کنند زیرا اثرانگشت از آنها به منظور احراز هویت اخذ می شود ضمن اینکه در این کارت ها امضای الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده که باید ازطریق خود افراد ثبت شود.
به گفته وی، درباره تحویل کارت ملی هوشمند درب منزل افراد، هنوز زیرساخت های مناسب فراهم نشده است اما این اقدام در برنامه سازمان ثبت احوال کشور است و تا کنون ایستگاه های سیاری بدین منظور در نظر گرفته شده است.
در ادامه این نشست رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اتفاقی که امروز با همکاری سازمان ثبت احوال و سازمان تعزیرات حکومتی صورت می گیرد به عنوان اولین ارتباط تاثیرگذاری است که می توانیم به وسیله آن پازل خدمتی سازمان تعزیرات را در کشور تکمیل کنیم و صحت سنجی دقیقی از طریق داده ها و اطلاعاتی که در سازمان ثبت احوال وجود دارد، داشته باشیم.
انصاری افزود: سازمان تعزیرات در سال با میلیون ها پرونده در بخش های صنفی، بهداشتی، امور مربوط به قاچاق کالا و ... مواجه است که برقراری این ارتباط می تواند سازمان تعزیرات حکومتی را به شکلی که نیازمند چالاکی و تعالی بخشی بیشتر است، به مردم معرفی کند. بنابراین به دنبال این هستیم که با دریافت چنین سامانه هایی که در روانسازی کار سازمانی موثر است این ارتباط را برقرار کنیم و در حقیقت کاری کنیم که مردم فارغ از پرونده محوری در سازمان تعزیرات حرف شان را بزنند و سازمان نیز به موقع به منظور حل و پیگیری آن ورود کند که این امر می تواند در اثربخشی موثر باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :