آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 226639
تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 10:51
تعداد بازدید : 810

ساماندهی پیک‌های اینترنتی به کجا رسید؟

بازار ۸ هزار میلیارد تومانی پیک موتوری ها

در میان اپلیکیشن های موجود، برنامه هایی که در حوزه حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر از سایرین شناخته شده و سهم بالایی از پاسخگویی به نیازهای افراد را شامل می شود.


میزان - با موفقیت این ایده در زمان اندکی شاهد تعریف و برنامه ریزی اپلیکیشن هایی برای ارسال بسته یا به تعریفی پیک موتوری بودیم که استقبال از آن نیز همچون اپلیکیشن های مشابه قابل توجه بود. 
پیک های موتوری که پیش از این بازار گرمی برای خود داشتند با اضافه شدن اپلیکیشن به آنها پرکارتر از همیشه مشغول به کار خود شدند تا جایی که به رقیب قدری برای پست تبدیل شده اند.
شرکت پست نیز برای خالی نکردن عرصه برای رقبا از سامانه پست من رونمایی کرده ولی با این حال گوی سبقت همچنان در دست رقبا است. البته پیش از این نیز طرح هایی همچون پست تلفنی در سال های گذشته برای متقاضیان فراهم شده بود تا از این طریق بازار از دست رفته خود را جبران کنند.
این ظرفیت صدای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز درآورد تا جایی که آذری جهرمی در روز جهانی پست اعلام کرد: با تحقیقات اولیه دریافتیم تنها در خدمات پیک موتوری می توانیم بازار دو میلیارد دلاری که معادل ۸ هزار میلیارد تومان داشته باشیم که این به معنای ده برابر شدن ثروت و ایجاد اشتغال و رفاه است. برای مقایسه این میزان درآمد باید به این نکته توجه داشت که درآمد سال گذشته شرکت پست بنا بر اعلام مسوولان این حوزه ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.
حال باید منتظر ماند و دید با توجه به وعده فعالیت دو اپراتور خصوصی در حوزه پست استفاده از این ظرفیت های کمتر شناخته شده تا چه میزان افزایش می یابد و به منبع درآمدی برای این شرکت ها تبدیل می شود یا همچنان اپلیکیشن ها برنده این بازی خواهند بود.
از سوی دیگر پست مدعی است پیک های موتوری اینترنتی باید از اپراتورهای پستی یا شرکت پست مجوز بگیرند و باید دید آیا چنین اتفاقی در عمل رخ خواهد داد یا خیر.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :