آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 22717
تاریخ انتشار : 24 بهمن 1391 10:34
تعداد بازدید : 904

بر اساس نظرسنجی سایت کانووی در یک جامعه آماری 800 نفری

63 درصد از کاربران ایرانی از ایمیل یاهو استفاده می کنند

شرکت Conovi در نظرسنجی از 800 کاربر ایرانی، نتیجه گرفته است که یاهو محبوب ترین سرویس ایمیل نزد ایرانی هاست.

فناوران- نظرسنجی وب‌سایت کانووی (www.conovi.com) که نتیجه آن به صورت اینفوگرافی منتشر شده در بازه زمانی 24 تا 30 دسامبر سال 2012 انجام شده است. اینفوگرافی رفتار وبگردی کاربران ایرانی را پنل تحقیقاتی آنلاین “چی می‌گی” به فارسی ترجمه کرده است.نظرسنجی‌های انجام شده درباره سرویس ایمیل مورد استفاده کاربران ایرانی نشان می‌دهد 63 درصد از سرویس ایمیل یاهو، 32 درصد از جی‌میل و دو درصد کاربران از سرویس ایمیل‌هات‌میل استفاده می‌کنند.
طبق آمارها 69 درصد از کاربران کمتر از دو ساعت در روز، 18 درصد بین دو تا چهار ساعت و 13 درصد بیشتر از پنج ساعت در روز ایمیل خود را کنترل می‌کنند. از بین افرادی که کمتر از دو ساعت در روز ایمیل‌شان را کنترل می‌کنند 32 درصد روزی نیم ساعت به ایمیل خود سر می‌زنند.
مترجم عزیز گوگل
اما کاربران کدام سرویس‌ گوگل را بیشتر دوست دارند؟ نظرسنجی‌ شرکت Conovi نشان می‌دهد که سرویس ترجمه گوگل بیشترین کاربرد را برای کاربران ایرانی دارد. بعد از این سرویس، سرویس جست‌وجوی عکس، اخبار، نقشه، کتاب، یوتیوب و گروه‌ها به ترتیب قرار گرفته‌اند.
NOD32 محبوب‌ترین آنتی‌ویروس
اما آنچه این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است تامین امنیت کاربران در اینترنت است. جالب است بدانید بین 800 کاربر ایرانی مورد نظرسنجی کانووی، آنتی‌ویروس NOD32 بیشترین طرفدار را دارد. 48 درصد از کاربران از آنتی‌ویروس NOD32، 18 درصد از کاربران از راهکارهای کسپرسکی، 9 درصد از MSE مایکروسافت، شش درصد از نورتون، شش درصد از مک‌آفی و سه درصد از نرم‌افزار AVG استفاده می‌کنند. در این میان چهار درصد از کاربران هم اعلام کرده‌اند که از هیچ نرم‌افزار آنتی‌ویروسی روی کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنند.
رتبه اول کار‌های اعتباری در خرید آنلاین
در این نظرسنجی‌ها عادات تجارت الکترونیکی کاربران ایرانی و پرداخت‌های آنلاین آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اینفوگرافی Conovi نشان می‌دهد که 44 درصد از کاربران برای خرید اینترنتی از کارت اعتباری استفاده می‌کنند و 28 درصد از آنها هنگام تحویل گرفتن کالا وجه آن را پرداخت می‌کنند. 13 درصد از کاربران هم گزارش کرده‌اند که از کارت‌های از پیش پرداخت شده استفاده می‌کنند. هفت درصد از کاربران از پی‌پاد (پرداخت امن پاسارگاد) استفاده می‌کنند و سه درصد با استفاده از پیامک پرداخت خود را انجام می‌دهند.در این گزارش آمده که 70 درصد از کاربران ترجیح می‌دهند برای استفاده از سرویس‌های آنلاین به صورت رایگان ثبت‌نام کنند و برای دریافت قابلیت‌های بیشتر هزینه بپردازند.

ایرانی وبلاگ دوست دارد
این بررسی نشان می‌دهد که کاربران در صورتی که به تولید محتوادر فضای مجازی علاقه‌مند باشند، ترجیح می‌دهند اول وبلاگ یا وب‌سایت شخصی راه‌اندازی کنند. 33 درصد این کاربران اعلام کرده‌اند که تمایل دارند فروشگاه آنلاین داشته باشند و 27 درصد دوست دارند وب‌سایت مربوط به شرکت‌ها را مدیریت کنند.
زبان فارسی، نکته اول
اما فکر می کنید مهم‌ترین عامل در انتخاب وب‌سایت‌ها از نظر کاربران ایرانی چیست؟ اینفوگرافی Conovi نشان می‌دهد مهم‌ترین نکته از نظر کاربران ایرانی داشتن زبان فارسی است. 32 درصد معتقدند وجود زبان فارسی در وب‌سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت و امنیت وب‌سایت‌ها 34 درصد و طراحی و قابلیت آنها 33 درصد از نظر کاربران را به خود جذب می‌کنند.
اما درباره مهارت کاربران ایرانی جالب است بدانید 51 درصد از کاربران آنلاین در ایران دارای مهارت‌های HTML در سه سطح ابتدایی، متوسط و حرفه‌ای هستند و 41 درصد از آنها غیرفنی بوده‌اند.
اعتبار نظرسنجی
طبیعی است که فناوران اطلاعات قادر به تایید یا رد نتیجه‌گیری‌های نظرسنجی انجام شده نیست. اما در هر حال به نظر می‌رسد جامعه نمونه نظرسنجی موردنظر، نمی‌تواند جامعه ایرانی را نمایندگی کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :