آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 227830
تاریخ انتشار : 27 آذر 1396 11:12
تعداد بازدید : 1052

در نشست روسای سراسر کشور عنوان شد:

ورود اتاق های بازرگانی ایران به زیست بوم کارآفرینی

محور نشست شورای روسای اتاق های سراسر کشور به موضوع ورود اتاق ها به زیست بوم کارآفرینی اختصاص یافت. در این جلسه علاوه بر راهکارها و اقداماتی که برای ورود به این عرصه لازم است، مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد، مطرح و بررسی شد.


اتاق ایران - در ابتدای این جلسه گزارشی با موضوع استارت آپ ها، مفهوم و جایگاه آن ها در ایران و جهان ارایه شد. بر اساس این گزارش استارت آپ ها به دلیل جوانگرا بودن و همراهی با خلاقیت و فناوری های روز، می توانند در زمینه کارآفرینی مؤثر باشند و از طرفی این شرکت ها قادرند بر اساس نوآوری به تولید ارزش افزوده بیشتر کمک کنند. به همین دلیل مورد اقبال جهانی قرار گرفته اند.
این گزارش در ادامه به چالش هایی که استارت آپ ها با آنها مواجه هستند، می پردازد. بر اساس اطلاعات موجود، تأمین مالی و سرمایه گذاری، نبود نهاد پشتیبان و همکاری های بین سازمانی، دسترسی به زیرساخت های فنی، دسترسی به بازار، کمبود مهارت و نیروی انسانی، مسائل فرهنگی و اجتماعی، سیاست گذاری و حاکمیت دولت و مسائل حقوقی و قانونی از جمله معضلاتی هستند که شرکت های استارت آپ با آنها دست وپنجه نرم می کنند.
در ادامه این نشست پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران ورود اتاق ها به زیست بوم کارآفرینی را مورد توجه قرار داد و گفت: این کار می تواند در قالب یک برنامه ریزی منسجم و به تدریج اتفاق بیفتد. بر همین اساس چهار گام برای آن تعریف کرده ایم که حرکت بر این اساس می تواند رسیدن به نتیجه موردنظر را تسهیل کند.
وی افزود: ضرورت ورود اتاق ها به این حوزه از آنجایی شروع می شود که در ایران و کشورهایی مانند ایران که محیط کسب وکار با چالش های زیادی روبه رو است و اتاق ها سعی دارند این مشکلات را در ارتباط با دولت برطرف کنند، متأسفانه به بُعد دوم محیط کسب وکار که همان نوآوری است، توجه کمی می شود. چون نگاه به گذشته بر نگاه به آینده اولویت داشته و سعی می شود چالش هایی که از گذشته به وجود آمده، یک به یک برطرف شود.
نایب رییس اتاق ایران از لزوم تغییر رویکرد اتاق ها بر اساس فرصت محوری صحبت کرد و گفت: اتاق باید به واسطه انتظارات ذینفعان خود، این تغییر رویکرد را در فعالیت ها داشته باشد. باید توجه داشت که هر کسب وکاری یک چرخه فعالیت دارد به این معنا که یک زمان شکل می گیرد، سپس اوج گرفته و درنهایت افول می کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :