آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 228021
تاریخ انتشار : 28 آذر 1396 10:28
تعداد بازدید : 928

برندهای پرجست وجوی ایرانی ها در سال 2017 مشخص شد

گوگل به رسم هر ساله خود، لغات پرتکرار و داغ جست وجو شده در موتور جست وجوی خود را در قالب های مختلف به اطلاع کاربران اینترنت می گذارد.

فناوران- این اطلاعات در سرویس google trends، که ماموریت آن اعلام و مقایسه میزان جست وجوی عبارات مختلف در گوگل است، برای سال ۲۰۱۷ با عنوان Year in Search 2017 در روزهای گذشته منتشر شده است. 
عباراتی مانند Hurricane Irma، iPhone 8، iPhone X، Matt Lauer، Meghan Markle، 13 Reasons Why، Tom Petty، Fidget Spinner، Chester Bennington و India National Cricket Team بیشتر از سایر عبارات در سال 2017 و در گوگل جست وجو شده اند.
از آنجا که گوگل به دلیل تحریم ها عبارات پرتکرار در ایران را به تفکیک نشان نمی دهد، گزارش های مختلفی برای محتوای فارسی بیشتر جست وجو شده در گوگل در سایت های مختلف منتشر شده است. دپارتمان تحلیل داده پایشگر، با بررسی عبارات بیشتر جست وجو شده و داغ شده سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، برندهای ایرانی و جهانی بیشتر جست وجو یا ترند شده را استخراج کرده است. با بررسی این اینفوگرافیک که مربوط به جست وجوی کاربران در ایران بوده، اطلاعات مختلفی قابل استنتاج است. در سال ۲۰۱۶، تعداد ۱۳ برند در میان عبارات پرتکرار (یا با رشد بالا) جست وجو شده ازسوی کاربران اینترنت در ایران بوده است. این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۱۶ برند افزایش یافته است.
گوگل، دیوار، بازار، تلگرام، ورزش۳، دانشگاه آزاد و همراه اول برندهایی هستند که در هر دو سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به طور متعدد در جست وجوهای کاربران استفاده شدند.
برندهایی که در سال ۲۰۱۶ مورد اقبال کاربران زیادی بوده، اما در سال ۲۰۱۷ از لیست پرجست وجوترین یا داغ ترین عبارات حذف شده اند،  ساندرو، آپارات، شهرزاد، بادران، اول مارکت و نماشا هستند.
اسنپ، پرسپولیس، پژو ۲۰۰۸، مترجم گوگل، بام (سامانه بانک ملی)، اینستاگرام، شیپور، دیجی استایل و بامیلو برندهایی هستند که در سال ۲۰۱۶ در لیست عبارات پرجست وجو و داغ نبوده، اما در سال ۲۰۱۷ به این لیست اضافه شده اند.
در صنعت خودروسازی، ساندرو در سال ۲۰۱۶ و پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۷ دغدغه تعداد زیادی از کاربران وب در ایران بوده و در جست وجوهای زیادی دیده شده اند.
عملکرد موفق تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۲۰۱۷ (از جمله قهرمانی در لیگ برتر) را می توان از عوامل تکرار این واژه در جست وجوی کاربران دانست.
هرچند سریال پرطرفدار شهرزاد، نماینده جامعه هنرمندان و سینمای ایران در عبارات پر جست وجوی گوگل در سال ۲۰۱۶ بوده است، هیچ فیلم یا سریالی در سال ۲۰۱۷ به این عنوان شناخته نشده است. حذف هم زمان دو سرویس اشتراک فیلم ایرانی آپارات و نماشا از فهرست پرجست وجوترین عبارات سال نیز قابل توجه است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :