آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 228024
تاریخ انتشار : 28 آذر 1396 10:31
تعداد بازدید : 1070

دیجی کالا از سال آینده خواروبار هم می فروشد

مدیران دیجی کالا در یک نشست خبری اهداف سال 97 این خرده فروشی آنلاین را اعلام کردند. به گفته آنان، این شرکت قرار است علاوه بر گسترش زیرساخت های لجستیکی و راه اندازی سرویس ارسال فوق سریع (Jet Delivery) در تهران، وارد بازار خوار و بار و اقلام تند مصرف (FMCG) شود.

فناوران- نشست خبری شرکت دیجی کالا به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین در ایران روز یکشنبه با حضور حمید و سعید محمدی بنیانگذاران دیجی کالا و اصحاب رسانه برگزار شد.
حمید محمدی یکی از بنیانگذاران دیجی کالا درباره اشتغالزایی این مجموعه گفت: هزینه اشتغالزایی در حوزه  استارت آپ ها ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است این در حالی است که اشتغالزایی در پتروشیمی ایجاد هر شغل ۲ تا ۳ میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد. در صنعت فولاد نیز هزینه ایجاد هر شغل به 1/2 میلیارد تومان می رسد؛ به این ترتیب اهمیت کسب وکارهای نوین برای اشتغالزایی درک می شود.
به گفته وی دیجی کالا هم اکنون2500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و چشم انداز سه ساله این شرکت، رسیدن به رقم اشتغالزایی مستقیم ده هزار نفر است. ضمن اینکه هم اکنون میزان اشتغالزایی دیجی کالا به صورت مستقیم و غیر مستقیم به 90 هزار نفر می رسد.
محمدی با بیان اینکه از سال 94 تا کنون بیش از ۵۴۰ هزار جلد کتاب چاپی و در حدود یکصد هزار قلم کالای صنایع دستی در دیجی کالا  به فروش رسیده است، افزود: 162 کارگاه تولید صنایع دستی مورد حمایت دیجی کالا قرار گرفته اند که در میزان فروش و رشد آنها بسیار موثر بوده است. وی با بیان اینکه از حدود 3 سال پیش با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از کمپین «ایران ساخت» حمایت کردیم، گفت: هم اکنون  ۵۰ هزار نوع کالای ایرانی در این خرده فروشی آنلاین در معرض فروش است.
وی گفت: هم اکنون ۳هزار فروشنده کالاهای خود را در قالب پلاتفورم بازار مجازی (Marketplace) دیجی کالا عرضه می کنند و بر اساس چشم انداز در آینده ۱۰۰ هزار تولید کننده و فروشنده کالای خود را در این پلاتفورم عرضه کنند و از این طریق به بازار 200 میلیونی منطقه دسترسی می یابند. به گفته وی، مزایای استفاده از بازار مجازی برای کسب و کارها دسترسی به بازار ایران و بازارهای صادراتی، امکان عرضه نامحدود کالا و برخورداری از روش های نوین بازاریابی  و فروش است. این بازار مجازی از منظر کلان اقتصادی و اجتماعی نیز مزایایی همچون رونق تولید ملی و اشتغالزایی، مبارزه با قاچاق کالا و رشد صادرات غیر نقدی را به همراه دارد. 
محمدی درباره مرکز پردازش دیجی کالا نیز گفت: این مرکز بزرگ ترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه و شمال آفریقا با ۵۰ هزار مترمربع فضا و ظرفیت ۴ میلیون قلم کالا با دو کیلومتر نوار نقاله است. به گفته وی این مرکز تا ۳۰۰ هزار کالا ظرفیت پردازش دارد و  در ایام معمول، زمان پردازش هر کالا از سفارش تا پردازش فقط ۲۰ دقیقه است.
 محمدی درباره فعالیت این شرکت در منطقه خاورمیانه گفت: در سال ۹۷ قصد داریم برای گسترش خرید آنلاین در منطقه و استفاده از ظرفیت های کشورهای همسایه به فعالیت در یکی از کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان یا پاکستان مشغول شویم. ارائه سرویس فوق سریع و ارائه سرویس ویژه (پرایم) نیز اقدامات بعدی این شرکت است.
وی با اعلام برگزاری کارزار فروش یلدا (یلدای شگفت انگیز) از 28 تا 30 آذرماه گفت: رکورد یلدای شگفت انگیز در سال گذشته فروش۲۵۰ هزار کالا و ۱۵ میلیون بازدید در یک روز بوده و امسال یک میلیون قلم فروش در روز را پیش بینی می کنیم. 
سعید محمدی درباره سرمایه گذاری یکی از ارگان های نظامی در دیجی کالا و سرمایه گذاری شرکت هلندی بی نام و نشان در دیجی کالا خاطرنشان کرد: دیجی کالا هیچ سرمایه گذار غیر خصوصی ندارد و حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایه گذار در دیجی کالا تکذیب می شود. شرکت هلندی که در دیجی کالا سرمایه گذاری کرده یک صندوق اینترنتی وام به شرکت های بزرگ است که کار خود را تازه شروع کرده و توانسته ۲۰ درصد از سهام دیجی کالا را خریداری کند. وی همچنین با بیان اینکه در زنجیره تامین دیجی کالا هیچ گونه کالای خرابی وجود ندارد، گفت: زنجیره تامین دیجی کالا مانند فروشگاه های فیزیکی است و هیچ گونه کالای خراب و دست دوم در دیجی کالا عرضه نمی شود. کالای عرضه شده در دیجی کالا با کالای مشابه و وارد شده به صورت رسمی همراه با مالیات ارزش افزوده دارای قیمتی یکسان است اما کالاهایی که در سایر فروشگاه ها یا در بازار وجود دارد یا مالیات نمی دهند یا قاچاق است که باعث شده تا قیمت آنها به طور محسوسی از کالای دیجی کالا ارزان تر باشد.
محمدی با اشاره به طرح رجیستری موبایل تاکید کرد: با طرح رجیستری موبایل قیمت موبایل در دیجی کالا نسبت به بازار فیزیکی یکسان می شود. هیچ گونه گوشی قاچاقی در دیجی کالا وجود ندارد و مردم باید بدانند که پایین ترین میزان سود در بخش گوشی موبایل است که نزدیک به صفر است.
محمدی با تاکید بر اینکه هیچ  استارت آپی در دنیا سودآور نیست گفت: همه استارت آپ ها در دنیا سودآوری را فدای رشد می کنند و به همین دلیل است که هیچ  استارت آپی در دنیا سودآور نیست. به گفته وی، به همین دلیل هم تراز مالی دیجی کالا منفی است. 
گفتنی است پیش از این خبر جذب سرمایه یکصد میلیون دلاری دیجی کالا از شرکت IIIC اعلام شده بود و مدیران دیجی کالا اعلام کرده بودند که این شرکت به زودی به نخستین یونیکورن ایران (استارت آپی با ارزش بالای یک میلیارد دلار) تبدیل می شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :