آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 230047
تاریخ انتشار : 17 دی 1396 10:53
تعداد بازدید : 759

تاریک و روشن تبلت دانش آموزی در مناطق زلزله زده

بعد از کنار گذاشتن طرح «تبلت دانش آموزی» به نظر می رسد در مناطق زلزله زده برای برقراری عدالت آموزشی به صورت پایلوت قرار است از این طرح استفاده شود.

مهر - چندی پیش یوسف نوری رییس اسبق مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از ناتمام ماندن طرح هایی مانند «مدرسه هوشمند» و «تبلت دانش آموزی» از سال ۹۲ به بعد خبر داد.
وی در این باره گفته بود: ما طرح تبلت دانش آموزی را  مطرح کردیم. دنیا به سمت فناوری همراه پیش رفته است و برای همین دانش آموزان خیلی دوست ندارند در کارگاه از کامپیوتر استفاده کنند بلکه دوست دارند در لحظه معلم در تبلت تکلیفی را انجام دهد و با یک نرم افزار کنترلی در مدرسه معلم آن تکلیف را با کلاس به اشتراک بگذارد. ما این طرح را با پیوست فرهنگی اش نوشتیم و ارایه دادیم. به صورت آزمایشی هم در تهران انجام شد اما با تغییر مدیریت آن طرح هم متوقف شد.
اما هفته گذشته پس از سفر مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاح طرح «آموزش الکترونیک» که با هدف فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر کرمانشاه، درکانون فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، بدون اسم بردن از نام طرح تبلت دانش آموزی از اجرایی شدن این طرح در این منطقه خبر داد و گفت: به زودی فرآیند حمایت و پشتیبانی آموزشی از دوره پیش دانشگاهی تکمیل و دانش آموزان مدارس سه شیفته این منطقه تحت حمایت موسسان مدارس غیردولتی قرار می گیرند به گونه ای که موسسان مذکور تبلت و ملزومات آموزشی مراکز آموزش از راه دور را تامین
 می کنند.
از یوسف نوری درباره اجرایی شدن این طرح به صورت محدود و بردن بحث آموزش الکترونیکی به مناطق زلزله زده گفت: بحث تبلت دانش آموزی برای یادگیری و برقراری عدالت آموزشی طراحی شد. دنیا پر از شکاف عدالت آموزشی است و فناوری اطلاعاتی و ارتباطی یکی از اهدافش میل به عدالت آموزشی است. خصوصا این طرح ها در مدارس با نیازهای ویژه و یا مدارس دور و حاشیه شهر یا مدارس عشایری و مدارس لازم التوجه قابل اجراست.
نوری بیان کرد: اگر اجرای این طرح در مدارس زلزله زده تبلیغاتی نباشد و ساز و کاری برایش تدارک دیده شده باشد می تواند شکاف های ایجاد شده را پر کند. اما برای اجرای چنین طرح هایی معلم باید آموزش دیده باشد. ما پیش بینی کرده بودیم معلم ها حداقل در سه مرحله ۱۲۰ ساعت برای اجرای این طرح آموزش ببینند. 
حتی خانواده ها نیز برای کمک به اجرای تکالیف دانش آموزان در این طرح باید آموزش ببینند. وقتی دانش آموز پشت تبلت رفت باید از یک نرم افزار برای کنترل کلاس برخوردار باشیم و لازم است آموزش و پرورش این نرم افزارها را مستقر کرده باشد. اگر همه این مراحل انجام شده باشد این طرح خیلی خوب است در غیر این صورت ناقص اجرا می شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :