آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 23394
تاریخ انتشار : 6 اسفند 1391 10:37
تعداد بازدید : 1449

صفحه اصلی یاهو تغییر چهره داد

مریسا مه یر، مدیرعامل یاهو از بدو ورودش به این شرکت بدون اتلاف وقت، تغییراتی به وجود آورده است که کاملا مشهود هستند و خیلی از کارشناسان را به این شرکت که چندین سال است با اوضاع نابسامانی دست و پنجه نرم می کند، امیدوار کرده است؛ از امکانات رفاهی مثل ارایه نهار و آیفون مجانی که برای کارمندان این شرکت در نظر گرفته تا تصمیمات جدیدی که یکی از آنها تغییرات اساسی در صفحه اصلی وب سایت یاهو است. البته مهر گذشته از طریق سایت بیزینس اینسایدر تصاویری از طراحی جدید صفحه اصلی یاهو به بیرون درز کرد و نشان داد که مه یر استراتژی دیگری برای این شرکت در نظر گرفته است.

گزارش: نسترن صائبی
منابع: CNet و Wired

با این حال، روز چهارشنبه گذشته، یاهو صفحه اصلی جدید خود را معرفی کرد که به نظر می‌رسد با کامپیوترهای دسکتاپ، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند سازگاری بیشتری دارد و صفحه‌ای بدون محدودیت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد چنان که به خوبی می‌توانند اخبار و اطلاعات روی صفحه را برای خودشان شخصی کنند. ناگفته نماند که یاهو آرزوهای بزرگی نیز پشت این صفحه جدید برای خود در نظر گرفته است که همان تبلیغات آنلاین است. به گفته کارشناسان، مه‌یر در طول مدت مدیریتش در یاهو نشان داده که تمرکز زیادی روی محصولات این شرکت دارد و می‌خواهد آنها را به محصولاتی تبدیل کند که کار کردن با آنها واقعا راحت‌تر و بهتر باشد. این صفحه جدید از یک طراحی بزرگ تبعیت می‌کند و عملکرد آن بسیار شبیه به یاهو میل و همچنین اپلیکیشن جدید فلیکر است. صفحه نخست یاهو یکی از پربازدیدترین سایت‌های وب در جهان است، البته تعداد بازدیدکنندگان مدتی است که رو به کاهش گذاشته است و به نظر می‌رسد که این پوست‌اندازی تا حدودی دیر انجام شده است. اما با این حال، برای افزایش محبوبیت این سایت و گرایش کاربران به استفاده از این سایت به عنوان یک درگاه به اینترنت وسیع‌تر، هر تغییری قبل از اینکه نیاز به انقلابی شدن داشته باشد، نیاز به پویایی دارد تا با نگه داشتن کاربران موجود، از ایجاد یک سکته ناگهانی جلوگیری کند. در واقع این موضوع یک تعادل نیرنگ‌آمیز است. یاهو باید صفحه نخست خود را به گونه‌ای طراحی کند که به درد آینده بخورد و از طرف دیگر تغییرات به حدی نباشد که کاربر با یک صفحه کاملا جدید مواجه شود که نداند چگونه باید با آن کار کند. جکی گلدبرگ (Jackie Goldberg)، مدیر بخش طراحی یاهو در این مورد گفت: مهم‌ترین چیز این است که این تغییر جدید تجربه جدیدی را در یاهو ایجاد کند. وی افزود: طراحی کلی این صفحه نخست به گونه‌ای است که کاربری آن برای امور روزانه راحت‌تر شده است و تمرکز بیشتری روی رویدادهایی دارد که خود کاربر دوست دارد آنها را پیگیری کند. به هر حال، تغییرات یاهو به شرح زیر است:
نوار جست‌وجو وسط چین شده و نوار بالای صفحه در زمان اسکرول به سمت پایین، در جای خود ثابت باقی می‌ماند.
لوگوی یاهو کوچک‌تر شده و رنگ آن نیز دیگر ارغوانی نیست.
لینک‌های سمت راست به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته‌اند. برخی از لینک‌های حذف شده عبارتند از Flickr، Games، My Yahoo، Messenger، Jobs و TV.
گزارش آب و هوای محلی حالا ماژول اختصاصی خود را دارد.
زیر اسلایدر مقالات مهم روز، یک مقاله با تصویر بزرگ نمایش داده می‌شود.
طالع‌بینی نیز صاحب ماژول اختصاصی خود شده است.
یاهو هم‌اکنون در چه شرایطی به سر می‌برد؟
شرکت یاهو با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲، عملکرد قوی خود را در توسعه فعالیت‌های مختلف نشان داد. این شرکت که از ماه ژوییه گذشته مریسا مه‌یر، یکی از مدیران سابق گوگل را به عنوان مدیرعامل در اختیار دارد، با عملکرد مناسبی که از آن زمان تا کنون داشته، امید سهامد‌اران را برای خروج یاهو از وضعیت بحرانی گذشته افزایش داده است. گزارش مالی یاهو نشان می‌دهد این شرکت توانسته است در فصل پایانی ۲۰۱۲ موفق به کسب 22/1 میلیارد دلار درآمد شود. همچنین سود سهام این شرکت در این مدت 32/0 دلار به ازای هر سهم بوده است. این نتایج بالاتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت بود و همین موضوع باعث شد تا در ساعات اولیه انتشار این گزارش، ارزش سهام این شرکت تا پنج درصد افزایش پیدا کند. وال استریت پیش‌بینی کرده بود که یاهو در بازه زمانی اعلام شده می‌تواند 21/1 میلیارد دلار درآمد و 28/0 دلار سود به ازای هر سهم کسب کند. با این حال، گزارش مالی منتشر شده توسط یاهو فقط شامل نتایج موفقیت‌آمیز نمی‌شود. بخش نمایش تبلیغات این شرکت با درآمد ۵۲۰ میلیون دلاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۱، حدود پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد. به همین ترتیب تعداد تبلیغات فروخته شده یاهو در این مدت نسبت به سال قبل از آن، ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. برخی از این کاهش‌ها در قسمت جست‌وجوی یاهو جبران شده‌اند. در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲، درآمد حاصل از بخش جست‌وجوی این شرکت نسبت به سال قبل با ۱۴ درصد افزایش، ۳۷۶ میلیون دلار بوده است. همچنین تعداد کلیک‌های پرداختی نیز ۱۱ درصد افزایش را نشان
می‌دهند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :