آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 238863
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1397 11:49
تعداد بازدید : 408

عضو شورای انتظامی بدوی سازمان نصر تهران

اعضای سازمان نصر برای مشاوره حقوقی به شورای انتظامی مراجعه کنند

عضو شورای انتظامی بدوی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: اعضای صنف می توانند برای آگاهی از ابعاد فنی و حقوقی در تنظیم و انعقاد قراردادهای خود به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران مراجعه کنند.

 فناوران - محمد یوسفیان، عضو شورای انتظامی بدوی سازمان با بیان رسالت  این شورا گفت: شورای انتظامی نه تنها به عنوان یک مرجع قضایی به قضاوت و داوری در دعوی های اعضا و طرف قراردادهای ICT می پردازد، بلکه به عنوان شورای حل اختلاف و مرکز خدمات مشاوره و داوری فنی و تخصصی صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کند. 
به گفته او، اعضای سازمان می توانند علاوه بر ارجاع شکایات به شورای انتظامی، برای آگاهی از نحوه صحیح تنظیم قراردادهای فنی، تجاری و حقوقی خود نیز به این شورا مراجعه کنند.
یوسفیان افزود: شورای انتظامی تمرکز فعالیت خود را روی رسیدگی به تخلفات صنفی قرار داده است.اغلب جلساتی که در این شورا برگزار می شود، تلاش برای به سازش رساندن طرفین شکایت است.
یوسفیان با بیان اینکه شرح انواع تخلفات رایانه ای و نحوه رسیدگی به آنها در مواد آیین نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای قرار دارد، ادامه داد: شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین بهره برداران ازخدمات آنها، می توانند شکایات خود را در زمینه تخلفات رایانه ای برای حل و رسیدگی به شورای انتظامی ارایه کنند.
یوسفیان با توضیح این مطلب که گستردگی فعالیت شورای انتظامی از حل اختلاف و داوری، تا صدور رای را شامل می شود، گفت: طبق اساس نامه سازمان و اختیاراتی که به شورای انتظامی داده شده، جهت گیری این شورا شامل حل اختلاف و هدایت طرفین در مراحل اولیه تا صدور رای در موارد ضروری است.
عضو شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درباره ضرورت آگاهی صنف با نحوه صحیح تنظیم قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: قطعا با اطلاع رسانی نحوه صحیح تنظیم قراردادهای فنی، تجاری و حقوقی از سوی شورای انتظامی به صنف، کمتر شاهد مراجعه اعضای سازمان برای حل اختلاف به  سازمان هستیم.
یوسفیان با بیان رویکرد تازه شورای انتظامی بدوی سازمان نصر تهران برای رسیدگی به پرونده ها گفت: در سال های اخیر شورای انتظامی اغلب با شنیدن اظهارات طرفین دعوی و مطالعه مستندات و پرونده ها به شکایات صنفی رسیدگی می کرد اما در دوره جدید تلاش شورا برای رسیدگی دقیق تر به پرونده ها  با مراجعه به محل فعالیت شاکی و متشاکی و مطالعه عینی و دقیق تر پرونده ها توسعه پیدا کرده است. 
به گفته یوسفیان، مراجعه حضوری در ارتقای اعتماد و اطمینان و افزایش روحیه اعضای صنف برای حل اختلافات خود در خانه صنف بسیار تاثیرگذار بود. علاوه بر این، حل مشکل پرونده ها در این فرایند ساده تر ولی مطمئن تر صورت گرفت.
او با بیان تلاش شورای انتظامی بدوی برای اخذ رضایت طرفین پرونده ها گفت: شورای انتظامی بدوی، با اشراف کامل به موضوع پرونده شکایت اعضا، زمان کافی برای بررسی این پرونده ها اختصاص می دهد و در این فرایند سعی بر اخذ رضایت هر دو طرف شکایت صنفی با همکاری در انجام تعهدات تاکید دارد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :