fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24007
    تاریخ انتشار : 19 اسفند 1391 10:56
    تعداد بازدید : 526

    معاون ارتباطات شرکت:

    مخابرات فقط یک بار تعرفه تلفن ثابت را افزایش داده است

    به گفته معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران، طبق قانون تعرفه گذاری به عهده شورای رقابت است و مخابرات تعرفه شورا را اجرا کرده بنابراین مخابرات مجوزی برای کاهش طول پالس نداشته و تنها نرخ پالس از 7/44 ریال به 03/51 ریال تغییر کرده است.

    فناوران - داوود زارعیان در خصوص اینکه چرا شرکت مخابرات هر دو مجوز‌ شورای رقابت برای افزایش تعرفه پالس و مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کاهش طول پالس را برای تغییر تعرفه‌ها اجرا کرده گفت: در سال گذشته تنها یک بار در تعرفه‌ها تغییر ایجاد شد که آن هم با مجوز شورای رقابت بوده است.
    وی افزود: زمانی که شورای رقابت مجوز تغییر تعرفه‌ها را به شرکت مخابرات داد، کمیسیون تنظیم مقررات به جای افزایش تعرفه، زمان پالس را کاهش داد.
    معاون شرکت مخابرات ایران افزود: اما با توجه به اینکه شورای رقابت تعرفه را اعلام کرده بود و براساس مصوبات قانونی تعرفه‌گذاری به عهده این شوراست، مخابرات تعرفه شورای رقابت را اجرا کرد.
    زارعیان گفت: شورای رقابت در سال 90 به شرکت مخابرات اجازه داده بود تا سقف 12 درصد افزایش تعرفه تلفن ثابت را اعمال کند.
    معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران افزود: بنابراین تعرفه هر پالس از 7/44 ریال به 03/51 ریال افزایش یافت.
    وی گفت: شرکت مخابرات تنها یک مجوز برای افزایش تعرفه داشت و آن هم مجوز شورای رقابت بود و مجوزی برای کاهش طول پالس نداشته است.

    نوسانات نرخ ارز روی سرعت اینترنت تاثیر گذاشت
    مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا نیز، در خصوص افزایش قیمت اینترنت در سال آینده گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش تعرفه اینترنت نداریم.
    زارعیان تعداد فعلی مشترکان اینترنت مخابرات را بالغ بر یک میلیون و 300 هزار کاربر بیان کرد و گفت: به همین تعداد هم در میان شرکت‌های PAP کاربر اینترنت وجود دارد.
    وی در خصوص اینکه در موارد متعددی کاربران اینترنت مخابرات از کیفیت پایین‌تر این شرکت نسبت به شرکت‌های PAP گلایه دارند، افزود: کیفیت ما پایین‌تر نیست اما تا چندی پیش به دلیل مصوباتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده بود، محدودیت‌ها را رعایت می‌کردیم اما شرکت‌های PAP همکار ما این کار را نمی‌کردند و حتی در تبلیغات آنها می‌دیدیم که تا اینترنت چهار مگ نیز تبلیغ می‌شود و شاید همین موضوع موجب شده که برخی فکر کنند ممکن است ما سرعت پایین‌تری داشته باشیم.
    وی گفت: مدتی است شرکت مخابرات تغییرات اساسی در ساختار ارایه خدمات ADSL ایجاد کرده و با ایجاد مراکز خدمات‌دهی و سرویس‌های هوشمند سرویس‌ مناسبی به کاربران خود ارایه می‌کند و در نهایت تفاوت چندانی میان این شرکت و شرکت‌های PAP وجود ندارد.
    زارعیان در خصوص اینکه به طور مثال شما فکر می‌کنید کاربری که از شما اینترنت 512 می‌گیرد در نهایت با چه سرعتی به دنیای مجازی دسترسی دارد، گفت: سرعت براساس مصوبه واگذاری ADSL در تمام شرکت‌ها مشابه یکدیگر است.
    مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره اینکه حتی بنا بر اعلام مرکز متما شرکت‌ها از نظر سرعت کیفیت مختلفی دارند گفت: بحث سرعت تا حدی به بحث زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در مجموع زیرساخت‌های ما ضعیف است اما با این حال ما هرچه پهنای باند تحویل بگیریم آن را تحویل می‌دهیم.
    وی در خصوص اینکه با این وجود باید با توجه به این ساختارهایی که ضعیف دانسته می‌شود شما با توجه به تعداد بالای مشترکانی که دارید پهنای باند خود را در میان جمعیت بیشتری تقسیم کنید، گفت: به هیچ عنوان غیر استاندارد share نمی‌کنیم. ما براساس قوانین نمی‌توانیم پهنای باند را بین بیش از 10 کاربر تقسیم کنیم. حال ممکن است پهنای باندی که در ورودی تحویل می‌گیریم کمی پایین‌تر از میزان واقعی باشد که به همین نسبت پهنای کاربران هم کاهش پیدا می‌کند.
    زارعیان گفت: در سالی که گذشت برخی اتفاقات افتاد که تا حدی اینترنت کشور را تحت تاثیر قرار داد که از جمله این موارد می‌توان به نوسانات نرخ ارز و همچنین قطعی اینترنت توسط برخی کشورها به ایران اشاره کرد که در نهایت مسایلی از این دست ارایه اینترنت در کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی