fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24008
    تاریخ انتشار : 19 اسفند 1391 10:58
    تعداد بازدید : 601

    یحیی علوی، مدیر سابق ایرانی یاهو در خاورمیانه :

    خرید و فروش اینترنتی راه جا نماندن از دنیاست

    یک کارشناس فناوری اطلاعات توسعه و گسترش خرید و فروش اینترنتی و شبکه های اجتماعی را مهم ترین راهکار جانماندن از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: رونق کسب و کار در فضای مجازی با توسعه سایت های خرید و فروش اینترنتی و بنگاه های اقتصادی زودبازده ممکن است.

    خبرگزاری مهر - یحیی علوی با تاکید براینکه الفبای کسب و کار در دنیای امروز فناوری شکل متفاوتی از گذشته است، گفت : کسب و کار در فضای مجازی دچار سکون نمی شود و روز به روز تغییرات جدیدی را تجربه می‌کند به نحوی که در سال های 2002 تا 2007 ایمیل یا پست الکترونیکی بیشترین سهم تجارت در بازار فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده بود و 94 درصد ترافیک اینترنت اختصاص به پست الکترونیکی داشت اما کم کم موتورهای جست وجو جای این سرویس را گرفتند و به مرور نیز وبلاگ ها و پس از آن شبکه های اجتماعی بیشترین سهم را در دنیای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات به خود اختصاص دادند. مدیر سابق کمپانی یاهو در خاورمیانه با بیان اینکه موسس یاهو با این دید که در سال های 2002 تا 2007 ایمیل بیشترین سهم را برای کاربران اینترنت به خود اختصاص داده است بیشترین سرمایه خود را صرف پست الکترونیکی کرد افزود: با گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی و پس از آن گسترش شبکه های اجتماعی در فضای مجازی این دیدگاه دچار تغییراتی شد و به نوعی یاهو از رقبای خود عقب ماند.

    باید به سمت ایجاد شبکه های اجتماعی حرکت کنیم
    وی با تاکید بر اینکه بیشترین سهم کسب و کار در فضای مجازی در حال حاضر مختص به شبکه های اجتماعی است، ادامه داد: برای موفقیت در حوزه کسب و کار در فضای مجازی باید به سمت ایجاد شبکه های اجتماعی همگام با کشورهای دنیا حرکت کنیم و به سمت کسب و کاری برویم که در آن عرضه و تقاضا وجود دارد.
    پروژه های منجر به انزوا
    علوی گفت: برخی پروژه های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که در کشور تعریف می‌شود باعث ایجاد انزوا در فضای مجازی شده و یا به نوعی از زمان پرداختن به آنها گذشته است که این موضوع تنها باعث صرف سرمایه های بسیاری برای پروژه های ناموفق می‌شود.

    20 سال عقب تر از دیگر کشورها در حال حرکت هستیم
    وی درباره تعریف طرح هایی چون موتور جست وجوی ملی گفت : تصمیم گیرندگان در راه اندازی این موتور جست وجو باید نگاهی جهانی داشته باشند و براین اساس انتظار می رود برای راه اندازی چنین طرحی به این مقوله بیشتر پرداخته شود که آیا در شرایط فعلی نیاز کاربر ایرانی به موتور جست وجوی ملی احساس می‌شود یا خیر؛ باید توجه داشت که در راه اندازی موتور جست وجو 20 سال عقب تر از دیگر کشورها در حال حرکت هستیم و شکست این پروژه دور از ذهن نخواهد بود.
    این مدرس دانشگاه تهران با بیان اینکه در چنین کسب و کارهایی تناسب عرضه و تقاضا مهم ترین مساله است، گفت : با توجه به وجود بیش از 34 میلیون کاربر اینترنت و بحران اقتصادی موجود، آنچه بیشتر از موتورهای جست وجو می تواند برای کاربر کارایی داشته باشد و موثر واقع شود ایجاد بنگاه هایی خواهد بود که که خرید و فروش اینترنتی انجام می دهند.

    لزوم حرکت به سمت توسعه خرید و فروش اینترنتی
    وی درباره بحران اقتصادی و بیکاری در کشورهای اروپا و آمریکا و نقش بنگاه های اقتصادی زودبازده در برون رفت از این چالش ها گفت : با توجه به وضعیت مناسب بانکداری الکترونیکی در کشور و وجود زیرساخت های قوی در این بخش، لزوم حرکت به سمت سرمایه گذاری برای توسعه خرید و فروش اینترنتی و ایجاد بنگاه های اقتصادی زودبازده احساس می‌شود.
    این کارشناس فناوری اطلاعات، فعالیت شرکت ها در عرصه فروشگاه های اینترنتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تجارت های موفق در دنیا معطوف به اصل تمرکز هستند و به جای آنکه بخواهیم تمامی طرح ها را به تقلید از دیگر کشورها در کشورمان داشته باشیم باید تنها بر چند صنعت که در آن تمرکز و قابلیت وجود دارد وارد شویم تا نتیجه مثبت دریافت کنیم؛ براین اساس مهمترین راهکار در عرصه رونق کسب و کار در فضای مجازی پرداختن به مقوله خرید و فروش اینترنتی و ایجاد بنگاه های زودبازده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :