fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24216
    تاریخ انتشار : 22 اسفند 1391 0:38
    تعداد بازدید : 875

    بزرگان فناوری چه به فستیوال « جنوب از جنوب غربی» آوردند

    کفش سخنگوی گوگل درآستین تگزاس

    جنوب از جنوب غربی (South by Southwest)‏ مشهور به SXSW، یکی از بزرگ ترین فستیوال های نوآوری و فناوری در زمینه موسیقی است که هر ساله در فصل بهار (ماه مارس) در آستین تگزاس برگزار می شود. این فستیوال فرهنگی که به آن «استراحت بهاره شیفتگان فناوری» نیز گفته می شود و در سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۱۰ میلیون دلار درآمد برای شهر آستین به ارمغان آورد، در واقع در مورد ابزارهای اجتماعی و فناوری هاست که برخی شرکت های سیلیکون ولی نیز همانند گوگل در آن حضور می یابند. افراد مشهوری همچون ال گور در فستیوال امسال شرکت کردند.
    گزارشی از این فستیوال برای شما آماده کرده ایم که در ادامه می خوانید:

    گزارش: نسترن صائبی
    منابع: CNet و SXSW

    ال گور: موفقیت اسنپ‌چت در اقتصاد خرامان
    ال گور، نایب رییس جمهور سابق آمریکا که معمولا ایده‌های جالبی در زمینه نوآوری و همچنین محیط زیست دارد در فستیوال SXSW گفت که اپلیکیشن‌های مرتبط با عکس  و عکاسیرا باید جدی گرفت، زیرا این امر مخاطرات ثبت دایمی اطلاعات را از بین می‌برد. وی در مورد Snapchat (اپلیکیشن موبایلی که در میان نوجوانان محبوبیت پیدا کرده است) صحبت کرد.
     در توضیح این اپلیکیشن باید گفت که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، از خود عکس بگیرند و درصورت تمایل، متنی را به آن بیفزایند، مدت زمانی را تنظیم کنند- مثلا بین یک تا 10 ثانیه- و سپس عکس خود را بفرستند.
    در این صورت گیرنده وقتی آن را دریافت کرد، بعد از اتمام زمان تعیین شده، عکس از حافظه هر دو گوشی پاک می‌شود. ال گور معتقد است که موفقیت این اپلیکیشن در دوران کنونی اوج خواهد گرفت؛ دورانی که در آن معتقدیم در هر لحظه ما را
     می‌پایند.
     وی گفت: ما در یک اقتصاد خرامان به سر می‌بریم و من امیدوارم که در این دوران مردم به حدی برسند تا جلوی دهان خود را ببندند و مراقب صحبت کردن خود باشند.
    از نظر ال گور، اقتصاد خرامان شامل برچسب‌های RFID، کوکی‌ها، اپلیکیشن‌ها و ردیابی تمامی حرکات و مانند آن می‌شود.
    موزیلا: برنامه‌ای برای برگشتن به سیستم عامل iOS نداریم
    نایب رییس موزیلا در این مراسم گفت که این سازمان غیرانتفاعی به هیچ وجه قصد ندارد نسخه فایرفاکس را برای ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل iOS بسازد. وی دلیل این امر را رفتار خود اپل دانست. جی سولیوان افزود: تا زمانی که اپل به رفتارهای غیردوستانه خود در مواجهه با مرورگرهای شخص ثالث ادامه دهد، فایرفاکس هیچ جایی در ابزارهای اپل نخواهد داشت. گفتنی است که موزیلا از سپتامبر 2012 نرم‌افزار مرورگر خود یعنی فایرفاکس را از فروشگاه اپلیکیشن اپل (App Store) حذف کرده است و سولیوان نیز در فستیوال جنوب از جنوب غربی پرونده این موضوع را کاملا بست و در بحث مربوط به جنگ مرورگرهای موبایلی گفت که هیچ برنامه‌ای برای ساخت مرورگر مخصوص iOS ندارد. اما با این حال به نظر می‌رسد که موزیلا با این کارش ریسک بزرگی کرده است. زیرا موزیلا در حال حاضر فقط یک مرورگر در بازار مرورگرهای موبایلی دارد که Firefox OS نام دارد و این مرورگر فقط در گوشی‌های هوشمند رده پایین بازار نصب شده است. به همین دلیل نیز براساس آمار NetMarketShare، سهم موزیلا در بازار مرورگرهای موبایلی فقط یک درصد است. در حالی که اپل با مرورگر خود یعنی سافاری حدود 55 درصد از این بازار را از آن خود کرده است. البته اپل نیز در این جریان دست داشته و با رفتارهای غیر موجهی که با مرورگرهای شخص ثالث داشته، سهم خود را در بازار بالا برده است. در واقع، اپل کاربران را از پیش‌فرض کردن مرورگری غیر از سافاری در ابزارهای خود بازمی‌دارد و به همین دلیل هم تاکنون در تمامی ابزارهای این شرکت مرورگر سافاری به عنوان پیش‌فرض وجود داشته است.
    کفش سخنگوی گوگل برای بررسی حرکات بدنی کاربر
    شرکت گوگل در همایش SXSW کفشی را به نمایش گذاشت که می‌توان از آن با نام کفش سخنگو یاد کرد. شرکت گوگل که این روزها با عینک هوشمند Google Glass توجه همگان را به خود جلب کرده با این اقدام، از پروژه‌های هوشمندانه دیگری رونمایی کرد که اگرچه تمامی آنها وارد بازار نمی‌شوند، اما می‌توانند بسیار جالب توجه باشند. این کفش جذاب در واقع یک ایده مفهومی و بخشی از پروژه هنری جدید شرکت با نام Art, Copy, Code است. این پروژه قرار است به یاری اشیا معمولی روزانه آمده و آنها را اجتماعی‌تر کرده و به آنها کمی زندگی ببخشد. گوگل برای کنکاش در یک دنیای متصل به وب با همکاری دو هنرمند متبحر دست به کار تولید کفشی شده که دارای شخصیت مستقلی برای خود بوده و می‌تواند در صورت اجازه صاحبش، با فعالیت‌های فردی که آن را پوشیده در وب ارتباط برقرار کند و به تبادل اطلاعات بپردازد. این کفش اصلاح شده یک لنگه از کفشی محسوب می‌شود که در شرکت آدیداس ساخته شده است. برای این کفش هوشمند سیستم شتاب‌سنج، جهت‌نما، حسگرهای فشارسنج و یک میکروفون در نظر گرفته شده که میکروفون یاد شده به زبانه کفش متصل شده است. این کفش در هنگام نرمش و تمرین‌های ورزشی می‌تواند نزدیک‌ترین دوست یا بدترین دشمن شما باشد. کفش سخنگو با شما صحبت می‌کند و نتایج حاصل از بررسی روی تمامی حرکت‌های شما را در اختیارتان می‌گذارد. این کفش هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که بر حسب شرایط عکس‌العمل نشان می‌دهد و می‌تواند از طریق سیستم ارتباطی بلوتوث با دستگاه اندرویدی شما ارتباط برقرار کند.
    نخستین اسکنر سه‌بعدی برای چاپگرهای سه‌بعدی
    بری پتیس (Bre Pettis)، مدیرعامل شرکت MakerBot که در این فستیوال شرکت کرده بود از فناوری عجیبی پرده برداشت که توسط این شرکت ساخته شده است. شرکت MakerBot روی نسل جدید چاپگرهای خود یک اسکنر سه‌بعدی نصب کرده که Digitizer نام دارد و امیدوار است این صنعت را متحول ‌کند. این چاپگر سه‌بعدی دستگاهی شبیه به یک روبات است که می‌تواند انواع وسایل را تولید کند. شرکت MakerBot هم‌اکنون چاپگرهای سه‌بعدی را تولید می‌کند که قیمت بسیار مناسبی دارد و برای انجام استفاده‌های سرگرمی مقرون به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.
    پتیس پیش‌بینی کرد که چاپگرهای سه‌بعدی می‌توانند بخشی از لوازم مورد نیاز منازل باشند و در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، زمانی که چیزی در منزل می‌شکند، به جای آنکه شرکت مربوطه مدل جایگزین را برای شما بفرستد می‌توان فایل مربوط به چاپگر سه‌بعدی محصول یاد شده را از این شرکت طلب کرد تا در نهایت به کمک چاپگر سه‌بعدی محصول مشابه را کاملا مشابه مدل اصلی تولید کرد. اما پتیس روی نسل جدید چاپگرهای خود یک اسکنر سه‌بعدی نصب کرده که Digitizer نام دارد و می‌تواند نیاز شما برای دریافت فایل‌های سه‌بعدی از شرکت‌های مربوطه را برطرف کند. این اسکنر سه‌بعدی در اصل قادر است مدل سه‌بعدی هر شی کوچک را برای شما تولید کند. این روش بسیار آسان‌تر از فرآیندی است که این روزها برای چاپگرهای سه‌بعدی دنبال می‌شود و طی آن مدل‌های سه‌بعدی از طریق یک برنامه نرم‌افزاری به‌خصوص طراحی می‌شوند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :