fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24218
    تاریخ انتشار : 22 اسفند 1391 0:47
    تعداد بازدید : 1684

    از ابتدای اردیبهشت 92

    تمامی خدمات مخابرات و همراه اول در یک دفتر ارایه می شود

    روز گذشته مدیرعامل شرکت خدمات اول TCT، در نشستی خبری از ارایه تمامی خدمات مورد نیاز مشترکان همراه اول در شعب امور مشترکین مخابرات استان تهران از ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد. این در حالی است که کارشناسان ورود مستقیم مخابرات و همراه اول را در حوزه ارایه خدمات ارتباطی را موجب ورشکستگی دفاتر پیشخوان دولت در آینده این نزدیک می دانند. در این زمینه با علی فلاح حقیقی، عضو و رییس هیات مدیره کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ظهیر طیب نایب رییس پیشین کانون سراسری دفاتر خدمات ارتباطی کشور گفت و گو کرده ایم که همراه با مشروح نشست خبری می خوانید.

    فناوران- ناصر قدیرکاشانی، مدیرعامل شرکت خدمات اول TCT، با اشاره به اینکه تاکنون خدمات همراه اول از طریق مراجعه مشترک به ادارات مشترکین تلفن همراه، دفاتر بخش خصوصی و مراکز تلفن ثابت انجام می‌شده، از تجمیع و ارایه تمامی خدمات همراه اول در شعب امور مشترکین مخابرات استان تهران خبر داد و هدف از اجرای این طرح را مشتری مداری و سهولت در روند خدمت‌رسانی به مشترکان همراه اول خواند؛ به نحوی که مشترک با مراجعه به هر یک از 152 مرکز مشترکین که نشانی آن در سایت WWW.TCT1.IR موجود است؛ تمامی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

    مبین‌نت فعلا جایی در فروشگاه‌های مخابرات ندارد
    وی در خصوص واگذاری وایمکس مبین‌نت در دفاتر هم‌زمان با فروش ADSL‌که احتمال ایجاد مشکل برای فروشنده را دارد گفت: فعلا در دفاتر خدمات وایمکس هیچ اپراتوری واگذار نمی‌شود و احتمال اینکه سرویس وایمکس در این دفاتر واگذار نشود وجود دارد.  قدیر کاشانی در خصوص مذاکراتی برای واگذاری بخشی از سهام شرکت خدمات اول TCT به شرکت مخابرات ایران گفت: مذاکرات در این زمینه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.
     راه‌اندازی بزرگ‌ترین (contact center)   کشور
    وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان شرکت خدمات اول TCT و شرکت مخابرات ایران گفت: طی این تفاهم‌نامه مقرر شده بزرگ‌ترین مرکز تماس کشور با هدف ارایه خدمات فروش و خدمات پس از فروش به مشترکان و متقاضیان شرکت مخابرات ایران در دو استان و با چهار هزار و 300 نفر نیروی پاسخگو توسط شرکت خدمات اول TCT راه‌اندازی شود. مدیرعامل شرکت خدمات اول TCT، با اشاره به اینکه در راه‌اندازی (contact center) از نظرات گروه مشاوران خارجی شرکت مخابرات ایران استفاده می‌شود؛ افزود: نخستین ساختمان در استان تهران و با بهره‌گیری از آخرین متد پاسخگویی دنیا در فضایی جذاب از نظر رفاهی برای پرسنل، در حال آماده‌سازی است. وی با بیان اینکه با استفاده از یکی از بهترین برندهای نرم‌افزار (contact center) در دنیا، خدمات قابل توجه ارزش افزوده نیز به تماس گیرندگان با این مرکز تماس ارایه خواهد شد؛ گفت: این مرکز به صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیلات رسمی به تماس گیرندگان خدمت‌رسانی خواهد کرد. بنیانگذار گروه خدمات اول، مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی مرکز تماس را ارایه خدمات تلفنی فروش و خدمات پس از فروش به مشتریان شرکت مخابرات ایران دانست و زمان افتتاح و بهره‌برداری از مرکز تماس تهران را مرداد ماه 92 اعلام کرد.
    قدیرکاشانی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به اجرای طرح کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی در بخش همراه اول، گفت: مشترکان همراه اول می‌توانند به جای مراجعه مستقیم به همراه اول، به 9 مرکز مشترکین تلفن ثابت که نشانی آن در سایت WWW.TCT1.IR درج شده است؛ مراجعه کنند تا در وقت و هزینه آنها صرفه‌جویی قابل توجهی شود.
    وی با تاکید بر اینکه این اقدام در سه فاز قابل انجام است؛ افزود: در حال حاضر در فاز اول، دارندگان مکاتبات قضایی با مراجعه به 9 شعبه برگزیده مشترکین و پرداخت مبلغ 100 هزار ریال می‌توانند ضمن تحویل مکاتبات، رسید انجام خدمت دریافت کرده و با استفاده از شماره نامه دریافتی حداکثر پس از 72 ساعت در جریان روند مکاتبه تحویلی و پاسخ آن قرار گیرند.
     خدمت‌رسانی به مشترکان همراه اول در تعطیلات سال نو
    قدیرکاشانی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سالی پربار در صنعت ارتباطات گفت: با هدف افزایش رضایت‌مندی مشترکان همراه اول و تعطیل نشدن خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز، شرکت خدمات اول TCT در 16 شعبه مشترکین منتخب استان‌های تهران و البرز - که نشانی آن در سایت  WWW.TCT1.IR موجود است؛ از ساعت 9 صبح تا 15 به ارایه خدمت خواهد پرداخت.
    وی به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال 91 پرداخت و گفت: افتتاح نخستین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرکت مخابرات ایران، آغاز فروش کالاهای دیجیتال (گوشی موبایل، تبلت، لب‌تاپ، سیم کارت و کارت شارژ)، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تجمیع شعب noc در یک ساختمان به منظور پاسخگویی تخصصی و فروش اینترنت پرسرعت مخابرات ADSL از طریق سایت WWW.TCT2020.IR از جمله مهم‌ترین این اقدامات است.
     ایجاد فروشگاه توسط مخابرات و همراه اول غیرقانونی است
    این در حالی است که علی فلاح حقیقی، عضو و رییس هیات مدیره کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت معتقد است ایجاد دفاتر خدماتی توسط اپراتورها خلاف قانون است و موجب ورشکستگی حدود 18 هزار دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی در کشور خواهد شد.  وی افزود:‌ از نظر ما شرکت مخابرات ایران خصوصی نیست چراکه سهامداران و مالکان آن از نهادهای عمومی و شبه دولتی هستند و بر همین اساس ما مخالف توسعه شرکت‌های دولتی هستیم. وی با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر در این دفاتر کار می‌کنند گفت: در صورتی که مخابرات و همراه اول اقدام به توسعه دفاتر خود کنند قطعا با توجه به اعتبار برندشان موجب ورشکستگی دفاتر پیشخوان دولت خواهند شد. فلاح حقیقی گفت: این موضوع را قطعا توسط مجلس پیگیری خواهیم کرد چراکه عمده درآمد دفاتر از طریق ارایه خدمات شرکت مخابرات و همره اول تامین می‌شود. وی افزود:‌ کارگروه راهبری دفاتر خدمات پیشخوان دولت در تاریخ 12 اسفند ماه جاری طی جلسه‌ای در خصوص چگونگی ارایه خدمات اپراتورهای سیار و ثابت در دفاتر پیشخوان دولت، اپراتورها را از ایجاد هرگونه دفتر موازی توسط اپراتورهای تلفن سیار برای ارایه خدمات منع کرد است.
     ایجاد فروشگاه‌ حق مسلم اپراتورهاست
    نایب رییس پیشین کانون سراسری دفاتر خدمات ارتباطی کشور نیز در این خصوص گفت: ایجاد دفاتر خصوصی توسط اپراتورها حق مسلم آنهاست و اینکه در بازار رقابتی اپراتورها تصمیم به حضور مستقیم در بازار گرفته‌اند موضوعی قابل پیش‌بینی بود. زهیر طیب، مشاور حوزه دولت الکترونیکی و تحول اداری گفت: این نکته را نباید فراموش کنیم که در سایر نقاط دنیا این موضوع وجود داشته و اینکه ما امروز بخواهیم با استناد به قانونی که 10 سال پیش انحصاری را به دفاتر خدمات ارتباطی و پیشخوان دولت ارایه داده و متاسفانه به روز هم نشده در مقابل اپراتورها مقاومت کنیم اصلا موضوع درستی نیست. وی گفت: در حال حاضر با توجه به رشد فناوری اصلا دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نه چندان دور تمامی خدماتی که از طریق این دفاتر در حوزه دفاتر خدمات ارتباطی و خدماتی که توسط اپراتورها داده می‌شود تمامی آنها در قالب غیرحضوری و به صورت اینترنتی ارایه شود.
    وی گفت: در حال حاضر برخی خدمات توسط همراه اول از طریق موبایل به صورت غیرحضوری همانند سوزاندن سیم‌کارت ارایه می‌شود و اینکه در آینده تمامی خدمات از این طریق به مشترکان ارایه شود اصلا بعید نیست.
    نایب رییس پیشین کانون سراسری دفاتر خدمات ارتباطی کشور گفت: دفاتر خدمات ارتباطی باید به این موضوع توجه داشته باشند که دیر یا زود این اتفاق می‌افتاد و ما نیز بارها در جلسات کارشناسی به این موضوع تاکید کرده‌ بودیم که تا ابد این خدمات در انحصار دفاتر نخواهد ماند و در شرایط فعلا بهترین راه‌حل مذاکره با مدیران شرکت مخابرات برای جلب نظر آنهاست.

    مصوبات جلسه کارگروه راهبری دفاتر خدمات پیشخوان دولت در خصوص چگونگی ارایه خدمات اپراتورهای سیار و ثابت در   این   دفاتر  به این شرح است:
    1- بر اساس بند ج-2 ماده 46 و ماده 64 قانون برنامه پنجم توسعه هیچ دستگاهی حق ندارد در خصوص ارایه خدمات سایر دستگاه‌ها به دفاتر پیشخوان خدمات اعمال محدودیت کند و در خصوص رقابت و نحوه تبلیغات عادلانه در خدمات هم سنخ دستورالعمل لازم تدوین و از سوی کارگروه راهبری ابلاغ شود. همچنین بازگشت به نامه عادی (پیوست) شماره 62635/103 مورخ 28/8/1391 سازمان تنظیم مقررات و نامه محرمانه پیرو آن، بخشنامه همراه اول در خصوص منع دفاتر پیشخوان خدمات دولت در انجام تبلیغات و ارایه خدمات سایر اپراتورهای تلفن سیار به دلیل مغایرت با ماده 4 بند 8-8 پروانه فعالیت آن شرکت ملغی اعلام می‌شود.
    2- مقرر گردید کمیته‌های سه گانه کارگروه راهبری، و شرکت مخابرات و شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل در خصوص آیین‌نامه تبلیغات در دفاتر پیشخوان که توسط کانون دفاتر تهیه گردیده نقطه نظرات خود را اعلام تا در جلسه بعدی کمیته تخصصی موضوع بررسی و تصویب گردد.
    3- بازگشت به نامه عادی شماره 62635/103 مورخ 28/8/1391 سازمان تنظیم مقررات و نامه محرمانه پیرو آن، جناب آقای رضوانی در خصوص لغو بخشنامه همراه اول با آقایان پوررنجبر و سپهری راد مذاکره نماید و ابلاغیه جدید در این خصوص از طرف سازمان تنظیم مقررات برای آگاهی کلیه دفاتر تهیه شود تا در دفاتر  نصب گردد.
    4- کمیته نرخ‌گذاری با دعوت از شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن سیار نسبت به تعیین کارمزد خدمات به خصوص در بخش غیرمرتبط با خدمات مستقیم اپراتورها اقدام نماید.
    5- بر اساس آیین‌نامه اجرایی دفاتر پیشخوان خدمات، ایجاد هرگونه دفتر موازی توسط اپراتورهای تلفن سیار برای ارایه خدمات ممنوع است و چناچه سازمان‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد این اپراتورها بخواهند خدمات دیگری از قبیل فروش گوشی تلفن و سایر وسایل ارتباطی اقدام نمایند  بایستی از طریق صنف مربوطه مجوز لازم را اخذ نمایند.
    6- شرکت همراه اول گزارش مستندی  از چگونگی دفاتر ایجاد شده در تهران و هدف آن به کارگروه راهبری ارایه نماید.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی