fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24320
    تاریخ انتشار : 23 اسفند 1391 17:58
    تعداد بازدید : 804

    شاخص های برندهای برتر تعیین می شود

    معاون کل سازمان توسعه تجارت از تعیین شاخص های مربوط به تعیین برندهای برتر در کشور ظرف سه ماه آینده خبر داد.

    ایسنا- کیومرث کرمانشاهی با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت از حدود دو سال پیش مباحث مربوط به برند و برندسازی به کمیسیون تخصصی نشان تجاری با حضور نمایندگانی از شش نهاد دولتی و خصوصی سپرده شد، افزود: ارزش 100 برند برتر دنیا رقمی بین یکهزار و 400 تا دو هزار میلیارد دلار است و میانگین ارزش هر یک از این برندها نیز به حدود 20 میلیارد دلار می‌رسد.
    او با اشاره به اینکه برندسازی یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد نفتی است، گفت: برند یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی و صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی است به طوری که در صورت ارزش‌گذاری برندهای داخلی و برندسازی از سوی بنگاه‌ها صادرات غیرنفتی کشور جهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
    به گفته وی ارزش برند برخی شرکت‌ها از میزان درآمد خارجی برخی کشورها بیشتر است.
    کرمانشاهی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی باید بین دو حوزه علایم تجاری و برند تفکیک قایل شوند، گفت: برند سابقه‌ای است که باید در ذهن مشتری ایجاد و در نهایت باعث وفاداری مشتری به بنگاه و محصولش می‌شود که این وفاداری نیز یک شبه رخ نمی‌دهد.وی گفت: قبلا افرادی به بهانه برگزاری همایش برند یک‌سری اسپانسر می‌گرفتند و بعد از دریافت پول‌های کلان برند همین اسپانسرها را برتر اعلام می‌کردند که ما در راستای اجرای مصوبه دولت جلوی برگزاری بدون ضابطه همایش‌های مربوط به برند را گرفتیم.
    معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تاکنون معیارها و شاخص‌های برند برتر در ایران تعیین نشده است، افزود: کمیته علمی نیز با حضور استادان حوزه بازاریابی تشکیل شده تا مباحث مربوط به برند به صورت علمی دنبال شود.
    وی افزود: بخش خصوصی همچنان می‌تواند اقدام به برگزاری همایش‌های مرتبط با برند کند. فقط اینکه اولا باید مجوز لازم را از کمیسیون تخصصی نشان تجاری بگیرد و حق معرفی برند برتر را نیز ندارد و ثانیا اینکه باید در همایش‌ها مباحث علمی، آموزشی و حقوقی مربوط به برند مطرح شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی