fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24629
    تاریخ انتشار : 17 فروردین 1392 11:9
    تعداد بازدید : 577

    شرکت‌ها گفتند شما باور نکنید

    دروغ سیزده

    سیزده به در یکی از جشن ها و رسوم تاریخی ماست که برخی با توجه به اینکه عدد 13 را عدد نحسی می دانند، بر این باورند که در این روز باید برای راندن نحسی، از خانه بیرون رفت و نحسی را در طبیعت به در کرد. در این روز علاوه بر رفتن به طبیعت و برپا کردن سور و سات ناهار، کارهای دیگری نیز چون گره زدن سبزه، سبزه به رود سپردن، خوردن کاهو و سکنجبین و پختن خوراک های گوناگون به ویژه آش رشته مرسوم است. اما ایرانی ها در این روز، احتمالا به تقلید از رسم دورغ اول آوریل (April’s Fool) دروغ 13 هم می گویند. با اینکه خیلی از ما با این دروغ آشنایی داریم، چه بسا بارها گول آن را نیز خورده ایم. همان گونه که گفته شد، کشورهای دیگر هم تقریبا هم زمان با روز سیزده فروردین، دروغ آوریل را دارند و در برخی از کشورها دروغ گویی در این روز از صبح تا ظهر ادامه پیدا می کند و شخصی که پس از ظهر دروغی بگوید، احمق آوریل (April’s Fool) لقب می گیرد. به هر حال دروغ های معروفی در جهان ساخته شده است. مثلا در دهه 1950 تلویزیون هلند خبر واژگونی برج پیزا را منتشر کرد. BBC یک برنامه در ۱۹۵۷ پخش کرد که درخت های ماکارونی را در سوییس نشان می داد و BBC اعلام کرد که سوسک های ماکارونی که این محصولات را از بین می بردند، قلع و قمع شده اند. بسیاری از مردم با این خبرگزاری تماس گرفتند و پرسیدند که چگونه درخت های ماکارونی را کشت می کنند. این واقعه در حقیقت از فیلمی به نام St Albans گرفته شده بود.

    گزارش: نسترن صائبی
    منابع: CNet و TechCrunch

    ناگفته نماند که بعد از ورود اینترنت، دروغ‌های 13 بیشتر به خبرهای آنلاین محدود شده است. در سال 2003 نیز بسیاری از سایت‌های کره شمالی و چینی به نقل از خبرگزاری CNN نوشتند که بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت ترور شده است. در سال 2011 نیز خود گوگل وارد عمل شد و خبر از امکان جدیدی از سرویس ایمیل خود داد که کاربران با کمک آن و بدون استفاده از ماوس و صفحه کلید، تنها به واسطه وب‌کم خود فرمان صوتی صادر و ایمیل و نامه‌های خود را کنترل می‌کردند.
    چیزی که در تمامی ‌دروغ‌های 13 مشخص است این است که بیشتر آنها حول آرزوهای بلندپروازانه‌ای می‌چرخد که خیلی از ما دوست داریم اتفاق بیفتد. در ادامه می‌خواهیم به دروغ‌های 13 امسال بپردازیم که در حد خود جالب و هیجان‌انگیزند:
    دماغ گوگل
    گوگل مهارت بسیاری در ساختن دروغ‌های 13 دارد و در عین جدی بودن، دروغ‌هایی می‌سازد که آدم شاخ درمی‌آورد. گوگل این بار درباره قابلیت جدیدش در جست‌وجوی اینترنتی دروغ ساخته و گفته که این قابلیت جدید، نامش بینی گوگل (Google Nose) است. گوگل در ویدیویی نشان داد که کاربران با استفاده از دماغ گوگل می‌توانند بوی هر چیزی را که در اینترنت جست‌وجو می‌کنند، حس کنند و با این حساب، بدون صرف هزینه‌های آن‌چنانی برای قطعات جدید، گوگل به شما امکان می‌دهد که در باکس جست‌وجوی این موتور جست‌وجو بوهای مورد علاقه‌تان را تایپ کنید و سپس با کلیک روی «دکمه بویایی» آن بو را استشمام کنید. فقط مراقب باشید که به خاطر حساسیت به بعضی از بوها، روی مانیتورتان عطسه نکنید!
    یوتیوب بی یوتیوب
    دومین دروغ گوگل هم به یوتیوب و پایان فعالیت این وب‌سایت اشتراک‌گذاری فیلم اختصاص داشت. گوگل در ویدیوی دیگری عنوان کرد که دیگر قرار نیست هیچ ویدیویی در یوتیوب منتشر شود و از این به بعد مسوولان این سایت تمامی‌ ویدیویی‌هایی که در مدت هشت سال گذشته در این سایت بارگذاری شده را بررسی می‌کنند و به بهترین ویدیو جایزه خواهند داد.
    جی‌میل آبکی
    گوگل امسال حسابی با دروغ‌هایش غوغا کرد و در سومین دروغش گفته که اقدام به طراحی دوباره سرویس جی‌میل کرده است. به گفته گوگل، این شرکت شش سال را صرف توسعه فناوری کرده تا تمامی ‌فضای جی‌میل را به رنگ آبی درآورد.
    توییت‌های پولکی
    توییتر روز اول آوریل امسال نشان داد که او هم در ساختن دروغ تبحر خاصی دارد. توییتر در دروغی، سرویس Twttr را معرفی کرد که همان‌طور که می‌بینید در نامش از حروف صدادار خبری نیست. بر همین اساس نیز اعلام کرد که کاربران این شبکه اجتماعی دیگر نمی‌توانند از حروف صدادار در توییت‌های خود استفاده کنند و برای این کار باید پول بپردازند. به همین دلیل نیز پیام‌های توییت را نیز twt نامید.
    توییتر در اطلاعیه‌ای در این خصوص نوشت: از این به بعد توییتر فقط مختص حروف بی‌صداست و اگر کاربران بخواهند در توییت‌های‌شان از حروف صدادار استفاده کنند، باید ماهانه پنج دلار بپردازند. این دروغ، خیلی زود خبر فیس‌بوک را به یادمان می‌آورد که چندی پیش اعلام کرده بود که از این به بعد پیام‌های افراد غریبه وارد صندوق پیام‌ها نمی‌شود و اگر می‌خواهند پیام‌های شان در رده افراد غریبه قرار نگیرد، باید یک دلار در ازای هر پیام بپردازند. البته این خبر فیس‌بوک، دروغ نبود.
    سونی برای حیوانات اهلی
    سونی نیز در دروغ آوریل خود از کشف یک بازار جدید خبر داده که به گفته این شرکت شرکت دیگری به آن فکر نکرده است. سونی در این دروغ خود از طراحی و تولید محصولات جدید برای حیوانات گفته که هدف این محصولات، صاحبان سگ، گربه و همستر هستند. ابزارها و سرویس‌های شبکه شده مرتبط با این محصولات تا پایان سال میلادی جاری به بازار عرضه خواهد شد. سونی این محصول را Animalia نامید و گفت که همسترهای شما حق دارند از هدفون‌هایی که در کریسمس برای خودتان خریده‌اید، استفاده کنند.
    نخستین کنسول توشیبا
    توشیبا روز اول آوریل، نخستین کنسول بازی خود را معرفی کرد و آن را Shibasphere نامید. این کنسول، آمیخته‌ای از کنسول‌های قدیمی، کنونی و آینده است، از قدرت رایانش بی‌نظیری برخوردار است و یک رابط کاربری با کنترل آزاد و سیستمی ‌دارد که از خشونت‌های رفتاری و احساسی کاربران جلوگیری می‌کند. توشیبا در ویدیویی دورغین از این کنسول گرد پرده برداشت که دارای پردازشگر ۱۲ هسته‌ای است و با دارا بودن هشت پورت HDMI برابر ۸۱۹۲ مگابایت GDDR RAM داشت.
    درختان هوشمند سامسونگ
    شرکت سامسونگ نیز در دروغ آوریل خود از طراحی و تولید درخت هوشمندی خبر داد که قادر است رطوبت خانه را در سطح مطلوب حفظ کند. به گفته سامسونگ، این درخت این توانایی را دارد که هوای محیط را پاکیزه نگه ‌دارد و رایحه مطبوعی تولید کند. در واقع سامسونگ در «درختان اکو» با کلمه Smart (هوشمند) که در محصولات خود به کار می‌برد، شوخی کرد. درختان هوشمند اکوی سامسونگ با S-Hit و کودهای هوشمند رشد می‌کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی