fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24761
    تاریخ انتشار : 19 فروردین 1392 11:15
    تعداد بازدید : 997

    گوگل به سوی ابرها می‌رود

    برین، سوار بر خودرو بتمن

    گوگل این روزها حال و هوای بهاری در سر دارد و با خبرهای جالب، روحیه شاد و خلاق خود را حفظ کرده است. این اخبار از بتمن شدن سرگئی برین است پژوهش های جدید درباره عینک گوگل به گوش می رسد.

    ترجمه:نسترن صائبی
    منابع: Register و Mashable

    سرگئی برین، بنیانگذار گوگل این روزها حسابی دارد خودنمایی می‌کند و چندمین بار است که برخلاف رویه گذشته‌، در انظار آفتابی می‌شود؛ آن هم نه با شکل و شمایل عادی. دفعه قبل با سر و وضعی شبیه لاک‌پشت‌های نینجا و در حالی که عینک گوگل گلاس معروف را بر چشم داشت در متروی نیویورک دیده شد. در این عکس، برین که ۲۴‌امین ثروتمند بزرگ جهان با ۲۰ میلیارد دلار ثروت است و یک بوئینگ ۷۶۷ هم دارد، با عینک گوگل گلاس، ریش اصلاح نکرده، یک کلاه بافتنی رو سر و یک کیسه نایلونی در دست روی صندلی مترو نشسته بود. اما در عکسی جدید، سرگئی برین پشت یک اتومبیل صورتی بتمن یعنی تسلا (Tesla) مدل S دیده شده است. در این تصاویر بامزه‌ که حسابی در اینترنت گل کرده، برین باز هم عینک گوگل گلاس بر چشم و سوار بر خودروی الکتریکی صورتی رنگ تسلا که با نمادهای بتمن تزیین شده، خیابان‌های منطقه سیلیکون‌ولی را بالا و پایین می‌کند. جالب‌تر از آن، لوگوی مرورگر کروم است که با کمی دقت روی این خودرو دیده می‌شود.
    البته برخی معتقدند که این ماجرا نیز جزو شوخی‌ها یا دروغ‌های آوریل گوگل است. با این حال، گفته می‌شود که این عکس توسط شخصی به نام رایان مک، گزارشگر فوربس و قبل از اینکه برین بتواند با این ماشین به اوج سرعت برسد و در خیابان‌های سیلیکون‌ولی گم شود، گرفته شده است. سایت رجیستر با مشاهده این تصویر مطالب جالبی را در مورد گوگل گفته است. این سایت نوشته: این خودرو نشان می‌دهد که گوگل ایده‌های بلندپروازانه‌تری به غیر از اتومبیل‌های بدون سرنشین دارد. رجیستر همچنین این تصویر را این‌گونه تفسیر کرده:
    - چرخ‌های کروم: روی این ماشین لوگوی کروم دیده شده که نشان می‌دهد گوگل در حال کار روی ماشین‌های خودکاری است که به راحتی می‌توانند از طریق وب ناوبری شوند.
    - بال‌هایی که در دو طرف انتهای این خودرو دیده می‌شود، بیانگر آن است که گوگل واقعا فکر رفتن به سمت ابرها را دارد.
    - در دو طرف جلوی ماشین هم مژه‌هایی گذاشته شده که بیانگر عینک گوگل است که می‌تواند با کمک مژه‌های فیبر نوری سطوح نزدیک به ماشین را به نمایش بگذارد.

    دروغی که ژاپنی‌ها جدی گرفتند
    صحبت از دروغ اول آوریل گوگل شد. بد نیست یادآوری کنیم که گوگل در دروغ خود، از ابداع سیستمی برای بو کردن کلمات در موتور جست‌وجوگرش خبر داد. اما گویا ژاپنی‌ها واقعا به این ایده اعتقاد پیدا کرده‌اند. محققان ژاپنی نمایشگر قابل بوییدنی ابداع کرده‌اند که کاربر نه تنها امکان تماشای آن را دارد، بلکه می‌تواند قهوه یا غذای نمایش داده شده روی آن را ببوید. این نمایشگر قابل بوییدن که توسط هاروکا ماتسوکورا در دانشگاه فناوری و کشاورزی توکیو ابداع شده است، بو را دقیقا در همان نقطه از نمایشگر LCD به هوا می‌پراکند که مثلا تصویر یک فنجان قهوه قرار دارد. این فناوری با تغذیه مداوم بو از گلوله‌های ژل تبخیرشونده به چهار جریان هوایی که هر یک در گوشه‌ای از نمایشگر قرار دارند، کار می‌کند. این جریان هوا از طریق پنکه‌هایی به صورت موازی با صفحه نمایشگر، وزیده می‌شود. قدرت و مسیر این جریان‌ها بسته به صحنه نمایش داده شده روی نمایشگر متفاوت است. جریان هوا آن‌قدر ملایم است که کاربر فکر می‌کند بویی که به مشامش می‌رسد بوی آن شی دیجیتالی است که روی نمایشگر می‌بیند. سیستم کنونی در حال حاضر فقط می‌تواند در هر زمان یک بو را منتشر کند، اما ابداع‌کنندگان این سیستم می‌گویند گام بعدی آنها استفاده از نوعی کارتریج است که امکان تغییر بو را به آسانی فراهم می آورد.
    گوگل ایده عینک را از داوینچی دزدیده؟
    از آنجا که برین در هر دو رویداد مهم آفتابی شدن در انظار، عینک گوگل به چشم داشته، حرف‌هایی برای گفتن دارد و شاید عرضه این محصول بی‌نظیر به بازار را نوید می‌دهد. با این حال به تازگی ویدیویی از مراحل ساخت این عینک منتشر شده که حایز اهمیت است و به نوعی به بسیاری از سوالات، جواب داده است. تیموتی جوردن، یکی از طراحان گوگل گلاس معتقد است که این عینک فناوری را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که از آن لذت بیشتری می‌برید؛ زمانی که به فناوری نیاز دارید، در مقابل چشم شماست و وقتی که به آن نیاز ندارید، مزاحمت‌ کارتان نخواهد بود. این ویدیو در واقع معرفی گوگل گلاس در یک کنفرانس بوده است. در ویدیو به طور مفصل به امکانات این عینک پرداخته شده است. کارهایی مانند ضبط ویدیو، عکاسی، چت، پیدا کردن مسیر و جست‌وجو در اینترنت. جوردن می‌گوید ایده این است که فناوری را به خودمان نزدیک کنیم تا آن را از سر راه‌مان برداریم. قرار است گوگل گلاس تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازار شود. با وجود اینکه هنوز این گجت به بازار نیامده، اما حرف و حدیث پشت سرش زیاد است و تاکنون شرکت‌های زیادی برای ساخت این فناوری با گوگل رقابت می‌کنند. گفته می‌شود که اپل نیز مدت‌هاست روی یک عینک در حال کار است و سامسونگ هم روی عینک جدیدش کار می‌کند. اما جدیدترین خبر این است که شرکت مایکروسافت هم عینکش را تا سال ۲۰۱۴ وارد بازار خواهد کرد.
    جالب است که بدانید اخیرا یکی از محققان دانشگاه ایلینوی به نام بورت ویلدر مدعی است که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد لئورناردو داوینچی، هنرمند و طراح ایتالیایی قبلا طرحی را ارایه کرده بوده که بسیار مشابه عینک گوگل است. این محقق 29 ساله و فارغ‌التحصیل رشته فیزیک اتمی به طور کاملا تصادفی با طرحی برخورد کرد که بی‌شباهت به عینک گوگل نیست. وی اعلام کرد که این طراحی‌ها کاملا ابتدایی هستند، اما یادداشت‌هایی که در کنارشان موجود است بی‌شک به ساخت ابزاری مشابه اشاره دارد. او در مطالعاتش در طرح‌های داوینچی، به طراحی سر یک انسان رسید که نوعی از عینک مخصوص روی آن قرار داشت. میله‌ای که عینک به آن متصل بود نسبتا نازک بود و از پشت یکی از گوش‌ها آغاز شده و به گوش دیگر می‌رسید. این عینک یک چشمی در کنار لنز (شیشه‌ عینک) زائده‌ای دارد که شبیه دوربین کوچکی است. در طراحی‌های دیگری که در کنار این طرح اصلی وجود دارد، داوینچی تصاویری در داخل لنزها کشیده است؛ هر چند تصور این موضوع سخت به نظر می‌رسد، اما ظاهرا شبیه صحنه‌ای دیگر است. داوینچی طرح عینک خود را Occhiovita Immagine نا‌م‌گذاری کرده است که می‌توان آن را «چشم تصویر زندگی» ترجمه کرد. وی همچنین در توضیح این دستگاه آورده که «آدمی می‌تواند زندگی خود یا دیگری را در این دستگاه مشاهده کند». جالب‌تر اینکه او این دستاورد را آنچنان برتر می‌دیده که آن را «متن مهم» نشان‌گذاری کرده است؛ گویی می‌دانسته که ابزاری که طراحی کرده مانند عینک گوگل وسیله‌ای مهم در زندگی بشر خواهد شد.

    سرگئی برین، بنیانگذار گوگل این روزها حسابی دارد خودنمایی می‌کند و چندمین بار است که برخلاف رویه گذشته‌، در انظار آفتابی می‌شود؛ آن هم نه با شکل و شمایل عادی. دفعه قبل با سر و وضعی شبیه لاک‌پشت‌های نینجا و در حالی که عینک گوگل گلاس معروف را بر چشم داشت در متروی نیویورک دیده شد. در این عکس، برین که ۲۴‌امین ثروتمند بزرگ جهان با ۲۰ میلیارد دلار ثروت است و  یک بوئینگ ۷۶۷ هم دارد، با عینک گوگل گلاس، ریش اصلاح نکرده، یک کلاه بافتنی رو سر و یک کیسه نایلونی در دست روی صندلی مترو نشسته بود. اما در عکسی جدید، سرگئی برین پشت یک اتومبیل صورتی بتمن یعنی تسلا (Tesla) مدل S دیده شده است. در این تصاویر بامزه‌ که حسابی در اینترنت گل کرده، برین باز هم عینک گوگل گلاس بر چشم و سوار بر خودروی الکتریکی صورتی رنگ تسلا که با نمادهای بتمن تزیین شده، خیابان‌های منطقه سیلیکون‌ولی را بالا و پایین می‌کند. جالب‌تر از آن، لوگوی مرورگر کروم است که با کمی دقت روی این خودرو دیده می‌شود. البته برخی معتقدند که این ماجرا نیز جزو شوخی‌ها یا دروغ‌های آوریل گوگل است. با این حال، گفته می‌شود که این عکس توسط شخصی به نام رایان مک، گزارشگر فوربس و قبل از اینکه برین بتواند با این ماشین به اوج سرعت برسد و در خیابان‌های سیلیکون‌ولی گم شود، گرفته شده است. سایت رجیستر با مشاهده این تصویر مطالب جالبی را در مورد گوگل گفته است. این سایت نوشته: این خودرو نشان می‌دهد که گوگل ایده‌های بلندپروازانه‌تری به غیر از اتومبیل‌های بدون سرنشین دارد. رجیستر همچنین این تصویر را این‌گونه تفسیر کرده: - چرخ‌های کروم: روی این ماشین لوگوی کروم دیده شده که نشان می‌دهد گوگل در حال کار روی ماشین‌های خودکاری است که به راحتی می‌توانند از طریق وب ناوبری شوند. - بال‌هایی که در دو طرف انتهای این خودرو دیده می‌شود، بیانگر آن است که گوگل واقعا فکر رفتن به سمت ابرها را دارد. - در دو طرف جلوی ماشین هم مژه‌هایی گذاشته شده که بیانگر عینک گوگل است که می‌تواند با کمک مژه‌های فیبر نوری سطوح نزدیک به ماشین را به نمایش بگذارد.
    دروغی که ژاپنی‌ها جدی گرفتندصحبت از دروغ اول آوریل گوگل شد. بد نیست یادآوری کنیم که گوگل در دروغ خود، از ابداع سیستمی برای بو کردن کلمات در موتور جست‌وجوگرش خبر داد. اما گویا ژاپنی‌ها واقعا به این ایده اعتقاد پیدا کرده‌اند. محققان ژاپنی نمایشگر قابل بوییدنی ابداع کرده‌اند که کاربر نه تنها امکان تماشای آن را دارد، بلکه می‌تواند قهوه یا غذای نمایش داده شده روی آن را ببوید. این نمایشگر قابل بوییدن که توسط هاروکا ماتسوکورا در دانشگاه فناوری و کشاورزی توکیو ابداع شده است، بو را دقیقا در همان نقطه از نمایشگر LCD  به هوا می‌پراکند که مثلا تصویر یک فنجان قهوه قرار دارد. این فناوری با تغذیه مداوم بو از گلوله‌های ژل تبخیرشونده به چهار جریان هوایی که هر یک در گوشه‌ای از نمایشگر قرار دارند، کار می‌کند. این جریان هوا از طریق پنکه‌هایی به صورت موازی با صفحه نمایشگر، وزیده می‌شود. قدرت و مسیر این جریان‌ها بسته به صحنه نمایش داده شده روی نمایشگر متفاوت است. جریان هوا آن‌قدر ملایم است که کاربر فکر می‌کند بویی که به مشامش می‌رسد بوی آن شی دیجیتالی است که روی نمایشگر می‌بیند. سیستم کنونی در حال حاضر فقط می‌تواند در هر زمان یک بو را منتشر کند، اما ابداع‌کنندگان این سیستم می‌گویند گام بعدی آنها استفاده از نوعی کارتریج است که امکان تغییر بو را به آسانی فراهم می آورد.گوگل ایده عینک را از داوینچی دزدیده؟از آنجا که برین در هر دو رویداد مهم آفتابی شدن در انظار، عینک گوگل به چشم داشته، حرف‌هایی برای گفتن دارد و شاید عرضه این محصول بی‌نظیر به بازار را نوید می‌دهد. با این حال به تازگی ویدیویی از مراحل ساخت این عینک منتشر شده که حایز اهمیت است و به نوعی به بسیاری از سوالات، جواب داده است. تیموتی جوردن، یکی از طراحان گوگل گلاس معتقد است که این عینک فناوری را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که از آن لذت بیشتری می‌برید؛ زمانی که به فناوری نیاز دارید، در مقابل چشم شماست و وقتی که به آن نیاز ندارید، مزاحمت‌ کارتان نخواهد بود. این ویدیو در واقع معرفی گوگل گلاس در یک کنفرانس بوده است. در ویدیو به طور مفصل به امکانات این عینک پرداخته شده است. کارهایی مانند ضبط ویدیو، عکاسی، چت، پیدا کردن مسیر و جست‌وجو در اینترنت. جوردن می‌گوید ایده این است که فناوری را به خودمان نزدیک کنیم تا آن را از سر راه‌مان برداریم. قرار است گوگل گلاس تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازار شود. با وجود اینکه هنوز این گجت به بازار نیامده، اما حرف و حدیث پشت سرش زیاد است و تاکنون شرکت‌های زیادی برای ساخت این فناوری با گوگل رقابت می‌کنند. گفته می‌شود که اپل نیز مدت‌هاست روی یک عینک در حال کار است و سامسونگ هم روی عینک جدیدش کار می‌کند. اما جدیدترین خبر این است که شرکت مایکروسافت هم عینکش را تا سال ۲۰۱۴ وارد بازار خواهد کرد. جالب است که بدانید اخیرا یکی از محققان دانشگاه ایلینوی به نام بورت ویلدر مدعی است که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد لئورناردو داوینچی، هنرمند و طراح ایتالیایی قبلا طرحی را ارایه کرده بوده که بسیار مشابه عینک گوگل است. این محقق 29 ساله و فارغ‌التحصیل رشته فیزیک اتمی به طور کاملا تصادفی با طرحی برخورد کرد که بی‌شباهت به عینک گوگل نیست. وی اعلام کرد که این طراحی‌ها کاملا ابتدایی هستند، اما یادداشت‌هایی که در کنارشان موجود است بی‌شک به ساخت ابزاری مشابه اشاره دارد. او در مطالعاتش در طرح‌های داوینچی، به طراحی سر یک انسان رسید که نوعی از عینک مخصوص روی آن قرار داشت. میله‌ای که عینک به آن متصل بود نسبتا نازک بود و از پشت یکی از گوش‌ها آغاز شده و به گوش دیگر می‌رسید. این عینک یک چشمی در کنار لنز (شیشه‌ عینک) زائده‌ای دارد که شبیه دوربین کوچکی است. در طراحی‌های دیگری که در کنار این طرح اصلی وجود دارد، داوینچی تصاویری در داخل لنزها کشیده است؛ هر چند تصور این موضوع سخت به نظر می‌رسد، اما ظاهرا شبیه صحنه‌ای دیگر است. داوینچی طرح عینک خود را Occhiovita Immagine نا‌م‌گذاری کرده است که می‌توان آن را «چشم تصویر زندگی» ترجمه کرد. وی همچنین در توضیح این دستگاه آورده که «آدمی می‌تواند زندگی خود یا دیگری را در این دستگاه مشاهده کند». جالب‌تر اینکه او این دستاورد را آنچنان برتر می‌دیده که آن را «متن مهم» نشان‌گذاری کرده است؛ گویی می‌دانسته که ابزاری که طراحی کرده مانند عینک گوگل وسیله‌ای مهم در زندگی بشر خواهد شد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :