fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 25213
    تاریخ انتشار : 26 فروردین 1392 10:14
    تعداد بازدید : 654

    توزیع رایگان گوشی، سیم کارت و شارژ موبایل در مناطق زلزله زده بوشهر

    همراه اول به منظور خدمت رسانی هر چه بهتر به هم وطنان زلزله زده، گوشی، سیم کارت و اعتبار رایگان در مناطق زلزله زده استان بوشهر توزیع کرد.

    فناوران- اپراتور اول برای تامین ارتباط مناسب در مناطق زلزله‌زده استان بوشهر اقدام به توزیع گوشی تلفن همراه، سیم‌کارت اعتباری و شارژ رایگان کرده است.
    براساس این گزارش، همراه اول علاوه بر کمک‌های مذکور، برای تمامی مشترکان در مناطق زلزله‌زده 90 دقیقه مکالمه رایگان در نظر گرفته است.
    این گزارش می‌افزاید: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مانند تامین برق اضطراری، شبکه همراه اول در استان بوشهر هیچ‌گونه قطعی نداشته و با پایداری کامل در حال خدمت‌رسانی به مشترکان است؛ همچنین کارشناسان فنی این اپراتور بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و با ایجاد یک سایت اضطراری، ظرفیت ارتباطی در مناطق زلزله‌زده را افزایش داده‌اند.
    در برخی مناطق زلزله پیش از وقوع حادثه، تنها همراه اول پوشش داشته و از معدود تجهیزات سالم مانده از زلزله، تجهیزات و دکل‌های تلفن همراه اپراتور اول است.

    امکان کمک‌ نقدی مشترکان به زلزله‌زدگان بوشهری با پیامک
    اپراتور دوم تلفن همراه نیز، به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی نیکوکاران به هم‌وطنان آسیب‌دیده در زلزله‌ استان بوشهر از طریق تلفن‌ همراه، سامانه «مشارکت‌های مردمی ۸۱۱۵» را با همکاری جمعیت هلال احمر را راه‌اندازی کرد.
    بر اساس این گزارش، تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن رایگان به شماره ویژه 8115، از محل اعتبار سیم‌کارت ایرانسل خود، مبلغ مورد نظر خویش را مستقیما به هم‌وطنان نیازمند زلزله‌زده در این منطقه اهدا کنند.
    این مبلغ، در صورت‌حساب مشترکان دایمی منظور شده و از میزان شارژ مشترکان اعتباری کسر می‌شود.
    این سامانه در تعامل مشترک ایرانسل و در راستای استراتژی جمعیت هلال احمر، برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و ایفای نقش مسوولیت اجتماعی، راه‌اندازی شده است.

    آخرین وضعیت شبکه‌های ارتباطی در بوشهر
    مدیرکل ارتباطات استان بوشهر با بیان اینکه شبکه مخابراتی مرکز زلزله در استان بوشهر آسیب جدی ندیده است، گفت: شبکه مخابراتی به روال عادی خود در ارایه خدمات ادامه می‌دهد.
    سملیان افزود: ازدحام زیاد تماس‌های تلفنی در ساعات اولیه وقوع زلزله بوشهر، عامل برخی مشکلات به وجود آمده در شبکه مخابراتی استان بود که این موضوع به علت نگرانی مردم و نیاز آنها به تماس بوده و پس از مدت کوتاهی خاتمه یافت.
    وی گفت: در این راستا، کانکس اضطراری، آنتن تلفن همراه (BTS) سیار و دیزل ژنراتور به منظور تامین برق مورد نیاز تجهیزات ارتباطی در منطقه راه‌اندازی شد.
    وی گفت: در حال حاضر ارتباطات ثابت و سیار در منطقه به طور کامل برقرار است و مشکل ارتباطی وجود ندارد.
    مدیرکل ارتباطات استان بوشهر درباره دیگر اقدامات عملیاتی و در دست اجرا برای ارایه خدمات بیشتر به مردم منطقه گفت: تیم‌های مدیریتی و کارشناسی مجموعه وزارت ارتباطات متشکل از اداره‌ کل ارتباطات و مخابرات استان بوشهر از ساعات اولیه در منطقه حاضر بودند و تاکنون هشت تلفن ثابت رایگان در سطح شهر زلزله‌زده «شنبه» از سوی شرکت مخابرات استان راه‌اندازی شده است.
    وی درباره وضعیت ارتباطاتی روستاهای اطراف شهر شنبه نیز گفت: با بررسی‌های فنی صورت گرفته توسط تیم‌های کارشناسی مستقر در منطقه، سیستم‌های مخابراتی در این نقاط آسیب ندیده‌اند و به محض باز شدن راه‌های مواصلاتی و برقراری سیستم برق، خدمت‌رسانی در این مناطق نیز از سر گرفته می‌شود.

    شبکه پستی به یاری زلزله‌زدگان شتافت
    اداره کل پست استان بوشهر نیز در پی وقوع زلزله عصر سه‌شنبه 20 فروردین ماه جاری در شهرستان دشتی، به یاری زلزله‌زدگان شتافت.
    مدیرکل پست استان بوشهر به همراه معاونان و جمعی از همکاران استان با حضور در محل حادثه آمادگی خود را برای کمک به آسیب دیدگان اعلام کرد.
    حسن برزگرزاده، از آماده‌باش کامل این اداره‌کل در سراسر استان برای امداد به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: همکاران ما بر اساس وظایف انسان‌ دوستانه خود، بعد از وقوع این حادثه دلخراش با اطلاعاتی که از مرکز حادثه اخذ شده بود، در منطقه حضور یافتند.
    این گزارش از امداد کارکنان پست استان تا پاسی از شب در محل حادثه در یاری به آسیب‌دیدگان و اهدای خون و سایر کمک‌های انسان دوستانه خبر می‌دهد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی