آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 25455
تاریخ انتشار : 31 فروردین 1392 1:58
تعداد بازدید : 575

نحوه فعال سازی تماس های از دست رفته همراه اول

از این پس تمام مشترکان همراه اول می توانند از سرویس «تماس بان» بهره مند شوند.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران- مشترکان همراه اول با استفاده از این سرویس چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشند، پس از اتصال مجدد به شبکه همراه اول، شماره و زمان تماس کسانی که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند را در قالب یک پیامک دریافت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک امکان‌پذیر بوده و فعال‌سازی سرویس «تماس بان» رایگان است.
در سرویس «تماس بان» اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می‌شود. چنانچه مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان‌های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس‌ها به همراه ساعت و روز آخرین تماس از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک اعلام می‌شود.
مزیت خاص این سرویس نسبت به سرویس‌های مشابه ارایه شده توسط اپراتورهای دیگر، ارسال حداقل تعداد پیامک برای اطلاع‌رسانی تماس‌های از دست رفته برای آسودگی مشترک است. به این مفهوم که اگر مشترک از سه شماره مختلف تماس از دست رفته داشته باشد، به جای سه پیامک، تنها با یک پیامک از تمامی آنها مطلع خواهد شد.
مشترکان دایمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با ارسال عدد یک لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال کنند. مشترکان برای فعال‌سازی، غیر فعال‌سازی، درخواست اعلام وضعیت سرویس و دریافت راهنمای سرویس می‌توانند به ترتیب کدهای «۱» ، «۵» ، «۰» و «پیامک بدن متن» را به شماره ۹۹۱۴ ارسال کنند.
گفتنی است به دلیل محدودیت ظرفیت، این سرویس از سال ۹۰ با عنوان «پیک تماس» به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود و هم‌اکنون با توسعه تجهیزات مورد نیاز، برای تمامی مشترکان همراه اول قابل استفاده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :