آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 25606
تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1392 11:13
تعداد بازدید : 876

تسهیل فضای کسب و کار در دستور کار سازمان توسعه تجارت

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران صادرات را عامل اشتغال، ارزش افزوده و زمینه ای برای معرفی محصولات کشور به بازارهای کشورهای هدف عنوان کرد و گفت: حضور ایران در عرصه های صادراتی، با تقویت پول ملی و جهش خوب شاخص بورس در روزهای اخیر، عملی تر خواهد شد.

مهر- کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی، سازمان توسعه تجارت متولی تجارت خارجی کشور اعم از صادرات و واردات بوده است و در این راستا سعی می‌شود با کاهش مشکلات صادرکنندگان در کسب و کار، شرایط را برای تجارت و اشتغالزایی تسهیل کند.
معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در راستای بهبود تجارت فرامرزی اعم از صادرات و واردات تلاش خواهد شد تا با صادرات غیرنفتی و پیشبرد آن، از تولید داخل حمایت شده و واردات نیز مدیریت شود. وی گفت: سازمان توسعه تجارت، صادرات را عامل اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و زمینه‌ای برای معرفی محصولات کشور به بازارهای کشورهای هدف می‌داند و این امر با کاهش قیمت ارز، تقویت پول ملی و جهش خوب شاخص بورس در روزهای اخیر، عملی‌تر خواهد شد. کرمانشاهی گفت: اهمیت نمایشگاه‌ها به عنوان یک ابزار محوری و بازاریابی، به میزانی است که با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در داخل و خارج از کشور می‌توان زمینه‌های حضور در کشورهای هدف را ایجاد کرد. معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در کشور، در زمینه توسعه صادرات و بازاریابی قدمی جدی محسوب می‌شود که با حضور 370 صادرکننده برتر کشوری در قالب 200 شرکت، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و 400 تاجر از بیش از 40 کشور از نمایشگاه بازدید خواهند کرد که شامل هیات تجاری 90 نفره عراقی، هیأت تجاری 60 نفره افغانی، گروه 25 نفره هندی، گروه 14 نفره ایتالیایی، گروه 12 نفره لبنانی و گروه 12 نفره مصری و تعدادی از بازرگانان دیگر می‌شود. وی گفت: برگزاری این نمایشگاه در روزهای هفت تا 10 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی زمینه‌ساز توسعه واردات غیرنفتی در سال حماسه اقتصادی است و توان تولیدی و صنعتی کشور را مطرح می‌کند. کرمانشاهی گفت: صادرات پشتوانه‌ای به نام تولید دارد که به دنبال آن تجارت و صادرات مطرح می‌شود. این در حالی است که نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی عرصه معرفی توانمندی‌های تولید – صادراتی تولیدکنندگان را مهیا می‌کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :