fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 26191
    تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1392 15:1
    تعداد بازدید : 558

    دفع پيامک های تبليغاتي با ارسال 1 به 8999

    به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات، پیامک های تبلیغاتی از نظر حقوقی، این موضوع در دنیا به عنوان یک رسانه تلقی می کنند.

     

    واحد مرکزی خبر– حسن رضوانی با بیان اینکه منعی برای آن نیست، افزود: افرادی که این پیامک‌های تبلیغاتی را نمی‌خواهند، می‌توانند تقاضای لغو آن را بدهند.
    وی درباره اینکه قرار بود مشترکانی که این پیامک‌های تبلیغاتی را می خواهند به اپراتور اعلام کنند و اصل بر نفرستادن این پیامک‌ها برای مشترکان است، گفت: در یک مرحله افرادی که این پیامک‌ها را نمی‌خواهند، اعلام کردند که حدود 10 درصد و معادل سه میلیون شماره بود که حتی بعدها همین عدد هم کاهش یافت و برخی دوباره متقاضی شدند. رضوانی با اشاره به اینکه اپراتور باید ساز و کارش را طوری پیش‌بینی می‌کرد که برای مردم راحت باشد، گفت: سامانه‌ای طراحی کردند که بازدید کردیم و اگر مشترک عدد یک را به شماره 8999 ارسال کند، تا 24 ساعت بعد پیامک‌های تبلیغاتیش قطع می‌شود. وی افزود: قرار شد این سامانه در 10 تا 15 روز آینده هم به صورت برخط شود و به محض اعلام مشترک، این پیامک‌های تبلیغاتی قطع خواهد شد. رضوانی گفت: تقاضای ما این بود که فقط پیامک‌های تبلیغاتی قطع شود اما پیامک‌های خدماتی همچنان ارسال شود.  وی افزود: این سامانه طوری طراحی شده است که مواردی که مشترکان خود تقاضا کرده‌اند از جمله بانک‌ها، سایر موسسات و مدارس قطع نمی‌شود. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: اگر مشترکان عدد یک را به 8999 ارسال کردند و پیامک‌های تبلیغاتی قطع نشد، در صورت اعلام، پیگیری می‌کنیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :