fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 26235
    تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1392 0:23
    تعداد بازدید : 1133

    رییس هیات مدیره شرکت شاتل:

    شرکت های PAP با بی عدالتی دست و پنجه نرم می کنند

    به عقیده رییس هیات مدیره شرکت آریا رسانه تدبیر، ارایه نشدن امکانات برای گسترش خدمات اینترنتی، بی عدالتی در محدودسازی پروتکل ها و سرویس های اینترنتی و فیلترینگ، تورم، تحریم های اقتصادی و دامپینگ شرکت مخابرات ایران از جمله چالش های شرکت های اینترنتی است.

    فناوران- محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات مدیره شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل)، در گردهمایی گروه شرکت‌های شاتل که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، برنامه‌ها و استراتژی‌های این شرکت در سال پیش رو را، تشریح کرد و گفت: باید به طور مشخص، برنامه‌ها و استراتژی‌های شاتل مشخص شود تا بدانیم که این شرکت قرار است به کدام سمت و سو حرکت کند.
    وی با برشمردن چالش‌های درونی و بیرونی که شاتل با آنها مواجه است، گفت: برخی از چالش‌هایی که شاتل با آنها روبه‌روست، چالش‌هایی است که خارج از  حیطه اختیارات ماست، اما برخی از این چالش‌ها، چالش‌هایی است که از درون با آن مواجه هستیم.وی گفت: شاتل با چالشی همچون سطح مهارت نیروی انسانی مواجه است که در طی سه سال گذشته با تمرکزی که در این بخش داشته، در حال توسعه کیفی و کمی ‌نیروهای ماهر خود بوده که البته با وجود سرآمدی در بازار، هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده‌ایم.شانه‌ساززاده گفت: پروژه مرکز رشد شاتل با هدف تربیت مدیران عالی شاتل راه‌اندازی شده است و اعتقاد داریم که مدیران شاتل باید از بدنه این شرکت انتخاب شوند.
    وی افزود: گسترش فرهنگ مشتری مداری نیز از دیگر موضوعاتی است که انتظار داریم در تمام بخش‌ها، سطوح و واحدها مدنظر قرار بگیرد؛ زیرا شاتل یک شرکت خدماتی است و رعایت اصل مشتری مداری روی دوش همه کسانی است که پرچم شاتل را بر دوش دارند.وی با اشاره بر نوآوری‌های شاتل در ارایه خدمات گفت: شاتل همواره شرکتی نوآور در ارایه خدمات بوده که می‌توان به ارایه سرویس ADSL2+ اشاره کرد که شاتل نخستین ارایه‌دهنده این سرویس در کشور بود.
    رییس هیات مدیره شاتل همچنین در خصوص چالش‌های بیرونی که این شرکت با آنها مواجه است، به رقابت غیرعادلانه با شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه رقیب ما به جای تمرکز بر افزایش کیفیت، به کاهش قیمت اقدام کرده و دامپینگ می‌کند.وی افزود: چنین رفتارهایی می‌تواند به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ضربه محکمی‌ وارد کند.
    شانه‌ساززاده تورم اقتصادی را از دیگر چالش‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: این تورم‌ها باعث شده حاشیه سود شاتل کاهش یابد و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی باعث شده مردم از حداقل سرویس‌ها بهره ببرند.
    وی افزود: از دولتمردان انتظار داریم با توجه به نیاز مبرم کشور به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اپراتورها را حمایت کنند تا اپراتورها بتوانند با قدرت حرکت کنند و حتی در عرصه‌های جهانی هم وارد شوند و بازار خارجی داشته باشند. همچنین مصوباتی مانند مصوبه 106 شورای رقابت مسکوت مانده و از سوی دیگر، شاتل امکان توسعه در تهران را به دلیل عدم همکاری مخابرات استان تهران ندارد.
    گفتنی است براساس مصوبه 106 شورای رقابت، مخابرات در ارایه خدمات اینترنتی در مناطقی که شرکت‌های PAP آمادگی فعالیت دارند، مجاز به بهره‌برداری بیش ازده درصد از ظرفیت بازار نخواهد بود، شانه‌ساززاده، ضعف رگولاتوری و شورای رقابت در پیگیری تخلفات اپراتورها را از دیگر مسایل شاتل عنوان و گفت: گاهی مدارک تخلفات فاحشی که ما به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می‌کنیم، رسیدگی نمی‌شود و یا روند رسیدگی بسیار کند است.شانه‌ساززاده همچنین درباره مشکلاتی که فیلترینگ ایجاد می‌کند، گفت: با بی‌عدالتی در فیلترینگ مواجه هستیم؛ به طوری‌که برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی امکان استفاده از برخی پروتکل‌ها را به مشتریان خود می‌دهند؛ اما این سرویس‌ها روی پهنای باند شاتل محدود شده و این موضوع شایبه‌ای برای مشتریان ما به وجود آورده که شاتل برای سودجویی بیشتر اقدام به بستن این سایت‌ها کرده و خدمات پشتیبانی شاتل هر روزه با چنین شکایاتی از سوی مشترکان مواجه است.
    رییس هیات مدیره شاتل با بیان اینکه هر روز در حوزه مدیریتی شاتل با حوادث مواجه هستیم، گفت: شاتل مشتریان خود را با چنگ و دندان حفظ می‌کند و این موفقیت‌ها را مدیون نیروی انسانی وفادارمان هستیم. وی افزود: حفظ رتبه اول ساده نیست؛ اما با اعتقاد راسخ، امسال نیز با موفقیت‌های چشم‌گیر مواجه خواهیم شد.
    در ادامه این گردهمایی، احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل نیز گفت: با وجود همه شرایط نامساعد و تبعیض‌ها و کم لطفی‌های مخابراتی، جایگاه خود را در بازار حفظ کرده‌ایم.وی گفت: سال گذشته نیز با ارایه نشدن امکانات مخابراتی برای توسعه‌ فروش سرویس‌های اینترنت پرسرعت مواجه بودیم و در حالی به رقابت با شرکت‌های دیگر و به طور مشخص با شرکت‌های مخابراتی پرداختیم که نمی‌توانستیم امکانات زیرساختی مورد نیاز را تامین کنیم. از سوی دیگر، شرکت‌های مخابراتی با تکیه زدن بر جایگاه انحصاری خود، نه قواعد بازی را رعایت می‌کردند و نه مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچون کمیسون 97 و 152 را جدی می‌گرفتند. با این همه، شاتل توانسته است جایگاه خود را در بازار حفظ کند".
    نخجوانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، دلایل موفقیت و مهم‌ترین اقدامات سال 91 گروه شرکت‌های شاتل را مواردی همچون توجه ویژه به مشتری و مشتری‌مداری، تقویت زیرساخت‌های شبکه، بهینه‌کاوی‌های بین‌المللی در ارایه‌ خدمات کارساز به مشتریان، پیاده‌سازی الگوهای تعالی سازمانی، افزایش کارآیی نیروی انسانی هم‌زمان با رشد بازار و افزایش سطح مهارت‏های نیروی انسانی


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :