fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 26314
    تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1392 10:31
    تعداد بازدید : 948

    خدمات شرکت پست الکترونیکی می شود

    مدیرکل مهندسی عملیات پستی شرکت پست اعتماد مردم ایران به شرکت پست را در گسترش خدمات الکترونیک موثر دانست.

     

    ایسنا- شهرام حی‌شاد از اعتماد مردم نسبت به شرکت پست ابراز خشنودی کرد و گفت: الکترونیکی شدن خدمات نیاز به اعتماد دارد که این اعتماد در مردم نسبت به شرکت پست وجود دارد و با توجه به اینکه رویکرد اتحادیه جهانی پست در چند سال اخیر خدمت‌رسانی در فضای مجازی است، شرکت پست ایران می‌تواند بر پایه این اعتماد در بازار رقابت ارتباطی توفیق داشته باشد.
    حی‌شاد گفت: برنامه‌های شرکت پست در سال گذشته حول محور کیفیت پایدار و برنامه محوری در راستای فراگیری کیفیت در سرویس‌های الکترونیکی و افزایش رضایتمندی مشتریان بود و برای رسیدن به این هدف ریز برنامه‌هایی طراحی شد و پیشرفت برنامه‌ها در جلسات هفتگی با حضور مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره و مدیران ستادی تحت عنوان کمیته کام (کارت امتیازی متوازن) در چهار حوزه مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی و مباحث مربوط به رشد و یادگیری بررسی می‌شود که بیش از 50 جلسه با این موضوع در سال 91 برگزار شد.
    او برنامه‌های امسال شرکت پست را در ادامه تداوم روند کیفیت ارتقای بهره‌وری خدمات با تامین منابع ذی‌نفعان را در سال جاری اعلام کرد و گفت: از ابتدای هر سال بازنگری برنامه‌های سال قبل به دلیل تداومی ‌که در فعالیت‌های شرکت پست وجود دارد در دستور کار قرار می‌گیرد.
    وی افزود: این بازنگری براساس پیشرفت کار و نیاز جامعه تعریف می‌شود که تلاش می‌شود در تمامی‌ زمینه‌ها، چه ارایه سرویس و چه سرعت سیر، اقدامات موثری انجام پذیرد که در این راستا به عنوان مثال، تغییرات مستمری در تسهیل فرآیندهای اجرایی و خطوط پستی در دستور کار قرار دارد. آخرین تغییرات خطوط در برنامه‌ها اعمال شده و به علاوه اینکه افزایش خدمات الکترونیکی برای خدماتی که این قابلیت را دارند از برنامه‌هایی است که همیشه پیگیری می‌شود.
    وی به هدف‌گذاری شرکت پست برای الکترونیکی شدن خدمات اشاره کرد و افزود: خرید و فروش الکترونیکی، بازار الکترونیکی، سفارش الکترونیکی کارت پستال مناسب با سلیقه مشتریان طراحی، چاپ و پاکت‌گذاری، آدرس نویسی و در نهایت در منزل تحویل گیرنده می‌شود.
    حی‌شاد افزود: صندوق گویای دو سویه که نوعی جمع‌آوری اطلاعات در قالب منشی تلفنی برای مشتریان است از دیگر خدمات شرکت پست است. همین طور فضایی که با عنوان وب آگهی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از آن برای نمایش آگهی‌های تجاری استفاده می‌شود و فضای مناسبی برای عرضه‌کنندگان کالا و خدمات و مشتریان قرار می‌گیرد.
    وی افزود: اشتراک‌پذیری تمبر یادبود در فضای مجازی و سفارش الکترونیکی تمبر شخصی از خدماتی است که در سال جدید با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.او به موفقیت شرکت پست در زمینه کیفیت خدمات پستی بین‌المللی در بخش محصولات تجاری و امانات اشاره کرد و افزود: براساس شاخص‌های کیفی تعیین شده توسط اتحادیه جهانی پست شرکت پست ایران موفق به تحقق 95 درصدی این شاخص‌ها شده است و از بسیاری از کشورهایی که زیرساخت ارتباطی بیشتری دارند پیشی گرفته است. در همین راستا استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری اتحادیه پستی جهانی برای رهگیری و مطالبه نامه مبتنی بر اینترنت (سیستم راگبی برای مرسولات پیشتاز و سیستم کریکت برای بسته‌ها پستی) به نحو احسن در دستور کار شرکت پست قرار گرفته است.
    وی در رابطه با تغییر تعرفه در سال گذشته گفت: تغییر تعرفه در آذرماه سال گذشته ابلاغ و اواخر سال اجرا شد و تاخیر در اجرا به دلیل ابلاغ دیرهنگام آن بود.به گفته وی، شرکت پست ایران بیشترین دفاتر ICT روستایی را نسبت به کشورهای دیگر دارد که در سه بخش مخابرات، پست بانک و پست فعالیت می‌کند.او ابراز امیدواری کرد که با نگاه جدیدی که شرکت پست در راستای کیفیت فراگیر خدمات و گسترش استفاده از فضای مجازی دارد، بتواند روند رو به گسترش خدمات الکترونیکی را نیز تداوم داده به نحوی که مشتریان بتوانند سفارش انجام خدمات پستی را با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی موجود ارایه کنند. شرکت پست نیز این آمادگی را دارد تا با مراجعه به محل استقرار مشتریان چه در منزل یا محل کار خدمات مورد نیاز آنها را ارایه دهند. به امید آن‌که هر ایرانی فقط برای تفریح و نه به اجبار مبادرت به ترددهای شهری و بین شهری کند.



    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :