fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 26335
    تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1392 11:10
    تعداد بازدید : 764

    توییتر، موزیک را پلی کرد

    تجربه ثابت کرده هر شبکه اجتماعی وقتی فعالیتش را آغاز می کند تنها یک سرگرمی است اما با ایجاد وابستگی، آهسته آهسته برای کاربران تبدیل به یک نیاز می شود. 7 سال پیش وقتی توییتر راه اندازی شد از دید بسیاری یک شبکه سرگرم کننده بود با توییت هایی که شاید هیچ کارایی نداشت. حالا در بیشتر کشورها توییتر تبدیل به یکی از رسانه های غیر رسمی شده است که سرعت انتشار اخبار در آن با هیچ رسانه دیگری – چه رسمی و چه غیر رسمی- قابل مقایسه نیست. کاربران حرفه ای توییتر با پیگیری افراد مختلف در سراسر دنیا می توانند به سرعت از آنچه در جریان روی دادن است با خبر شوند. این شبکه نقش مهمی در اطلاع رسانی جنگ های داخلی سوریه و برخی دیگر از کشورها داشت. حالا برای برخی از کاربران علاقه مند به پیگیری اخبار و رویدادها در سراسر دنیا که سرعت برایشان در اولویت است، توییتر یک نیاز است. شاید به همین دلیل است که توییتر به تازگی برای توسعه خدمات خود طرح های مختلفی تعریف کرده است . یکی از این خدمات، موزیک توییتر است که در دست راه اندازی است. موزیک توییتر بی شک در ابتدای فعالیتش یک سرویس سرگرم کننده خواهد بود که امکان یکپارچه کردن سرویس های آنلاین و محبوب موسیقی را دارد. اما با گذشت زمان برای بسیاری از جمله هنرمندان این سرویس می تواند تبدیل به یک ابزار ضروری برای توسعه کسب و کار شود.

     

    مد‌ت‌ها پیش توییتر با تشکیل یک تیم جدید برای راه‌اندازی سرویس موزیکش، اولین قدم را برداشت. گفته می‌شود سرویس موزیک توییتر امکان خرید آنلاین موسیقی، دسترسی به بیوگرافی هنرمندان، پیشنهاد موزیک‌های دوست داشتنی و خدماتی از این قبیل را مهیا می‌کند. همچنین کاربران به صفحه هنرمندان مورد علاقه خود در توییتر نیز دسترسی خواهند داشت و می‌توانند سبک‌های مورد علاقه هنرمند محبوبشان یا موسیقی‌ها و افرادی را که دنبال می‌کند ببینند.
    توییتر با رعایت کپی رایت در سرویس خود به کاربر اجازه می‌دهد فقط بخشی از موسیقی که در این سرویس انتخاب می‌کند را گوش کند. در صورتی که کاربران علاقه‌مند به کامل گوش کردن یک قطعه موسیقی باشند می‌توانند آن را بخرند یا با استفاده از اکانتی که در سرویس‌های آنلاین موسیقی دارند به صورت آنلاین آن را گوش کنند.گزارش‌ها نشان می‌دهد در ماه January سال 2011 حدود یک هزار و 40 هنرمند به توییتر پیوستند. این آمار در ماه مارس سال 2013 تقریبا چهار برابر شد: 3 هزار و 935 هنرمند. در حال حاضر هنرمندی که بیشتری دنبال کننده را در توییتر دارد جاستین بیبر است. لیدی گاکا نیز که به عنوان ملکه شبکه‌های اجتماعی در دنیای هنرمندان شناخته شده بیش از 38 میلیون دنبال کننده دارد. کتی پری و ریحانا نیز چندان دور از این آمار و ارقام نیستند.  قرار است توییتر با استفاده از سرویس جدید خود، خدماتی را که Youtub، Spotify، Radio،  iTunes و SoundCloud ارایه می‌دهند را یکپارچه کرده و ارایه دهد. هر کدام از این سرویس‌ها امروز بین کاربران علاقه‌مند به موسیقی، محبوبیت فراوانی دارند. این سرویس اکنون روی وب  فعال و اپلیکیشنش هم برای iPhone عرضه شده است. پیش بینی‌هایی درباره ارایه اپلیکیشن اندروییدی این سرویس وجود دارد.  به گزارش فوربس در حالی که توییتر سعی می کند به عنوان یک شبکه اجتماعی به صورت تخصصی وارد حوزه موسیقی شود، فیس بوک نیز بیکار نمانده است. یکی از سرویس هایی که پیش بینی می شود در اینده به فیس بوک اضافه شود سرویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد به دوستانشان بگویند که چه موزیکی گوش می کنند هنوز مشخص نیست این خدمت روی موتور جستجو ی گراف فیس بوک چه خدماتی ارایه می‌دهد. از سوی دیگر شنیده شده توییتر در حالی که به تازگی سرویس موزیک خود را راه‌اندازی کرده است،  به فکر راه اندازی سرویس تلویزیون خود نیز هست که برخی معتقدند این سرویس بهتر از سرویس موزیک خواهد بود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :