fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 26337
    تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1392 11:12
    تعداد بازدید : 324

    فناوری ردیابی چشم که نگاه خریدار را می خواند

    محققان موسسه انفورماتیک مکس پلانک در ساربروکن آلمان اقدام به ساخت یک دستگاه جدید ردیابی حرکات چشم کرده اند که می تواند حرکات چشم چند نفر را تشخیص دهد و برای صنعت تبلیغات، بازی های رایانه ای و عرصه های دیگر کاربردی باشد.

     

    خبرگزاری مهر- فناوری ردیابی حرکات چشم که در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد، اکنون وارد مرحله‌ای شده که هنگام نگاه خریدار به یک محصول در فروشگاه می‌تواند آگهی مربوط به محصول مورد نظر او را در صفحات نمایش فروشگاه پخش کند. آندریس بولینگ از موسسه انفورماتیک مکس پلانک در آلمان و همکارانش در دانشگاه لنکستر در بریتانیا نمونه اولیه این دستگاه را ساخته‌اند. این دستگاه با عنوان سایدویز (SideWays) از یک دوربین ویدیویی ساده و یک برنامه رایانه‌ای استفاده می‌کند. فناوری ردیابی حرکات چشم جدید نیست، اما اکثر دستگاه‌هایی که از این فناوری برخوردارند به کالیبره شدن نیاز دارند و تنها با نگاه یک فرد کار می‌کنند. نمونه اولیه دستگاه سایدویز می‌تواند نگاه ۱۴ نفر را با قد، سن و رنگ چشم‌های مختلف دنبال کند. این افراد با نگاه کردن به یک سری جلد لوح‌های فشرده روی یک صفحه نمایش با این دستگاه ارتباط برقرار می‌کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :