آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 26434
تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1392 9:56
تعداد بازدید : 669

رشد انفجاری بازار تبلت در نیمه اول 2013

فروش تبلت ها در نیمه اول سال 2013 و در مقایسه با همین دوره در سال 2012 رشد 4/142 درصدی داشته است.

فناوران- براساس گزارش شرکت تحقیقاتی IDC تعداد تبلت‌هایی که تنها در سه ماه ژانویه تا مارس 2013 (دی ماه تا اسفند ماه 1391) فروش رفته از کل نیمه اول سال 2012 بیشتر بوده است.
در بازار تبلت‌ها، اپل با داشتن سهم 6/39 درصد از بازار، همچنان به عنوان بزرگ‌ترین برند تبلت باقی مانده است.
این ارقام درست چند روز پس از آن اعلام شد که تورستن هینز، مدیرعامل بلک‌بری پیش‌بینی کرده بود که تبلت‌ها تا سال 2018 به طور کامل از بین رفته‌اند.
مدیرعامل بلک‌بری طی یک مصاحبه گفت که ظرف پنج سال دیگر هیچ دلیلی برای داشتن تبلت باقی نمی‌ماند. شاید در محل کار خود به نمایشگرهای بزرگ نیاز داشته باشید اما تبلت‌ها مدل خوبی برای انجام کارهای تجاری نیستند.
براساس اطلاعات IDC طی سه ماه ژانویه، فوریه و مارس 2/49 میلیون تبلت به فروش رسیده که از این تعداد 5/19 میلیون آی‌پد بوده است. البته معنایش این نیست که شرکت اپل هنوز بر بازار تبلت‌ها تسلط کامل دارد، زیرا پیش‌تر اپل سهم 58 درصدی از بازار تبلت را در دست داشت که این سهم اکنون به 6/39 درصد رسیده است.
اپل، خود نیز این آمار را تایید کرده و اعلام کرده که این حجم فروش از پیش‌بینی خود شرکت بیشتر بوده است. اپل حجم فروش آی‌پد در سه ماهه اول سال را 7/18 میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بود. بازار محصولات اپل به طور سنتی، پس از گذراندن فصل خوب منتهی به تعطیلات، در سه ماهه اول سال افت می‌کند.
سامسونگ در حال حاضر دومین فروشنده محبوب تبلت است که این محبوبیت با فروش 8/8 میلیون تبلت و سهم 9/17 درصدی بازار به دست آمده است.
سامسونگ نیز رشد فروش خود را مدیون عرضه تبلت‌های سایز کوچک‌تر خود است. این شرکت کره‌ای هم که بازار بزرگی در بخش تلفن‌های هوشمند در اختیار دارد، از کانال فروش گسترده و خطوط تولید آماده خود برای عرضه تبلت‌هایش استفاده کرده است.
ایسوس که در بخش تبلت در بازار ایران پیشتاز است، در بازار جهانی رده سوم را به خود اختصاص داده که عمده این موفقیت در سطح جهانی را مدیون تبلت نکسوس7 است. با رشد ایسوس، آمازون به رده چهارم سقوط کرده است.
از سوی دیگر، مایکروسافت نخستین بار توانسته خود را به جمع پنج شرکت برتر سازنده تبلت برساند. مایکروسافت این رشد جایگاه را مدیون تبلت‌های Surface RT و Surface Pro است که موفق شده از این تبلت‌ها 900 هزار دستگاه بفروشد که بیشتر آنها هم Surface Pro بوده است. مایکروسافت عرضه این تبلت را از ماه فوریه در آمریکا و کانادا آغاز
کرده است.
در بازار سیستم‌عامل‌های تبلت اما مایکروسافت همچنان در انتظار سهم آبرومندانه‌ای از بازار است. سیستم‌عامل‌های ویندوز8 و ویندوز RT مجموعا روی 8/1 میلیون دستگاه از مجموع 2/49 میلیون تبلت به فروش رفته نصب بوده است. یعنی سهم بازار این سیستم‌عامل‌ها از چهار درصد کمتر است. این در حالی است که سیستم‌عامل آندوریید با سهم 5/56 درصدی حاکم اصلی بازار است و توانسته iOS اپل را کاملا پشت سر بگذارد.
البته شایعاتی که زمینه عرضه تبلت‌های ویندوزی کوچک‌تر شنیده شده، می‌تواند سهم سیستم‌عامل مایکروسافت را افزایش
دهد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :