آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 26519
تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1392 1:23
تعداد بازدید : 525

در هشتمین همايش روابط‌عمومی‌ الکترونيک تشريح خواهد شد:

معماری و باز مهندسی هوشمند روابط عمومی در سپهر هوشمند اطلاعاتی نوین

محمد سلطانی فر، مدیر گروه و عضو هیات علمی گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات تهران (دانشگاه آزاد اسلامی) مقاله خود را با عنوان «معماری و باز مهندسی هوشمند روابط عمومی در سپهر هوشمند اطلاعاتی نوین» در هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارایه خواهد شد.

فناوران- سلطانی‌فر در تشریح آنچه در این همایش ارایه خواهد کرد می‌گوید: رویکرد تکنولوژیک و جهانی نسبت به عرصه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی، ویژگی‌هایی به سازمان‌های نوین اداری، تجاری و صنعتی دنیای امروز بخشیده است که پیش‌تر یا مطرح نبوده‌اند و یا به صورت امروزی برای سازمان به نقطه قوت تبدیل نشده و بلکه گاه جزو ضعف‌های سازمانی محسوب می‌شده‌‌اند.
وی معتقد است: پیشتر شاید «مالکیت» اطلاعات و حفظ آن جزو مهم‌ترین استراتژی‌های سازمانی محسوب می‌شد، اما امروزه «به اشتراک‌گذاری» هدفمند اطلاعات سازمان در قالب سناریوهای از پیش تعیین شده با تمامی مخاطبان سازمان اعم از مشتریان، رقبا، سهامداران، رسانه‌ها و غیره؛ و نیز ایجاد امکان «دسترسی» هر چه بیشتر مخاطبان سازمان به این اطلاعات نظام‌مند، به دو خصوصیت برجسته سازمانی تبدیل شده‌اند.
رییس کمیته علمی ‌هشتمین همایش روابط‌عمومی ‌الکترونیک می‌افزاید: به عبارت دیگر در سپهر اطلاعاتی هوشمند و نوینی که روابط عمومی‌ها و مخاطبان آنها در آن به سر می‌برند، دیگر مالکیت اطلاعات ثروت محسوب نمی‌شود؛ بلکه به گردش درآوردن هوشمندانه آن، افزایش میزان و کیفیت دسترسی مخاطبان به آنها و نیز  ایجاد زمینه‌های هدایت مخاطبان و هر چه بیشتر فعال شدن آنها در این به اشتراک‌گذاری اطلاعات سازمان در راستای اهداف سازمانی است که به ثروت اندوزی برای سازمان منجر
 می‌شود.
سلطانی‌فر، این «فلسفه هوشمندی اطلاعاتی» را حاصل ظهور و نهادینه شدن تدریجی شبکه‌های مجازی از جمله خانواده وب 1 و وب 2 و در آینده وب 3 تا وبN در تمامی شئون فعالیت‌های انسانی قرن جدید دانسته و اضافه می‌کند: چنانچه هر چه محیط سازمان و مخاطبان سازمان از طریق فعالیت‌های خانواده وب هوشمندتر می‌شود، الزام هوشمند شدن روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و مخاطبان آنها را بیش از پیش می‌سازد.
در این مقاله با استفاده از زوایای مختلف فلسفه هوشمند اطلاعاتی، به بررسی الزامات روابط‌عمومی ‌هوشمند سازمانی در این سپهر اطلاعاتی نوین پرداخته خواهد شد.
گفتنی است این همایش روز 28 اردیبهشت‌ماه به عنوان یکی از برنامه‌های نخستین هفته روابط‌عمومی‌ کشور (27 اردیبشهت ماه‌ تا دوم خردادماه) با حضور استادان ارتباطات و روابط‌عمومی، مدیران اجرایی، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف رسانه و ارتباطات برگزار می‌شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :