آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 26730
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1392 11:35
تعداد بازدید : 619

راه اندازی سامانه یکپارچه خدمات ارسال پیامک

همه پیامک های تبلیغاتی از مسیر مخابرات می گذرد

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از عملیاتی شدن سامانه متمرکز ارسال پیامک های انبوه و تبلیغاتی خبر داد و گفت: از این پس تمامی پیامک های تبلیغاتی از مسیر مستقیم شبکه مخابرات کشور ارسال می شود تا نارضایتی مشترکان از دریافت پیامک های ناخواسته تبلیغاتی رفع شود.

خبرگزای مهر- داوود زارعیان با اشاره به همکاری شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پیامک با شرکت مخابرات ایران از ایجاد سامانه یکپارچه خدمات ارسال پیامک تلفن همراه خبر داد و گفت: تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پیامک – CP – از طریق این سامانه و به صورت متمرکز و از یک مسیر مشخص پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال می‌کنند.
وی در مورد نارضایتی برخی از شرکت‌های ارایه دهنده پیامک از نبود ظرفیت لازم برای ارسال هم‌زمان حجم زیادی از پیامک گفت: هم‌اکنون ظرفیت برای ارسال تمامی پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی از مسیر شبکه مخابرات فراهم است و حتی ظرفیت بیش از میزان استفاده برقرار شده چراکه در صورت کمبود ظرفیت سیستم بیشترین ضرر متوجه مخابرات خواهد شد.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه بخش عمده‌ای از درآمد مخابرات را پیام کوتاه تشکیل می‌دهد، گفت: ممکن است برخی ناهماهنگی‌ها به دلیل مدیریت و همکاری میان دو بخش مخابرات و شرکت‌های خدمات پیامک اتفاق افتاده باشد که هم‌اکنون این مشکل رفع شده و این عدم همکاری تنها در روزهای نخست اجرای این طرح صورت گرفت.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این سیستم حدود یک ماه است که راه‌اندازی شده و در شروع ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، افزود: از لحاظ ظرفیتی مشکلی در این سیستم وجود ندارد و ظرفیت این سیستم برای SMS‌های بیشتر از حجم فعلی نیز جوابگو است.
وی با بیان اینکه در هر ثانیه به طور متوسط 180 هزار پیامک از طریق این سیستم متمرکز ارسال می‌شود درباره دلایل راه‌اندازی این سامانه متمرکز گفت: به دلیل آنکه برخی مشترکان از پیامک‌های تبلیغاتی دریافتی خود ناراضی بودند راهی به غیر از تمرکز ارسال پیامک‌ها وجود ندارد تا بتوانیم پیامک‌ها را در این زمینه فیلتر کرده و نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را در زمینه اعتراض مشترکان به پیامک‌های تبلیغاتی جلب کنیم.
زارعیان افزود: نظارت بر محتوای پیامک‌ها با مخابرات نیست و با وجودی که اغلب پیامک‌ها هم مشکل محتوایی ندارند مهم‌ترین کنترلی که صورت می‌گیرد برای آن است که پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی ارسال نشود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :