fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 27242
    تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1392 11:53
    تعداد بازدید : 745

    مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل:

    زندگی شاتل بر مبنای تعالی شکل گرفته است

    گروه شركت های شاتل، یک از دو شرکتی است که در زمینه کیفیت و ارایه خدمات شبکه ای، در کنار پارس آنلاین و در زیر گروه PAP موفق به دریافت تندیس برنزی و لوح تقدیر شده است. سیداحمد نخجوانی، مدیرعامل این شرکت در گفت و گویی با فناوران به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل) پرداخته است.

    کمی ‌درباره تاریخچه فعالیت شاتل بگویید.
    شاتل فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با کسب مجوز ISP و ICP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف ارایه‌ خدمات دسترسی به اینترنت آغاز کرد و هم‌اکنون، گروه شرکت‌های شاتل با بیش از 800 نفر نیروی انسانی متخصص، با گسترش دامنه توزیع خدمات خود در استان‌های مختلف از طریق شش شرکت زیرمجموعه و حدود یکهزار و 400 نفر نیروی انسانی در بیش از صد نمایندگی رسمی ‌در سراسر کشور و بیش از یکهزار باز فروشنده، سراسر کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و بزرگ‌ترین سهم از مشتریان بازار اینترنت و خدمات تکمیلی شرکت‌های PAP را به ویژه در حوزه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL2+ به خود اختصاص داده است.

    نقطه قوت شاتل را چه می‌دانید؟
    میل به سرآمد بودن و استفاده از الگوهای استاندارد مناسب برای سنجش عملکرد و اصلاح حرکت سازمان، تقریبا از ابتدای تاسیس شرکت شاتل آغاز وجود داشته و با رشد سازمان، ضرورت حرکت به سمت تعالی بیش‌ از پیش احساس شده است. در حقیقت، هنگامی ‌که سازمان‌ها از یک حد بزرگ‌تر می‌شوند، حفظ رشد و بالندگی به سادگی گذشته نیست و بر این اساس، حرکت به سمت تعالی و تلاش لحظه به لحظه برای بهبود فرآیندها و تعریف رویکردهای تازه، اجتناب‌ناپذیر است.
    به همین خاطر هم، شاتل از سال‌ها قبل، پروژه‌ «شاتل در مسیر تعالی» را با بهره‌گیری از الگوی EFQM (بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت) آغاز و سرسختانه این موضوع را دنبال کرده است، چنانچه شاتل در آخرین ارزیابی، موفق به دریافت تقدیر سه ستاره‌ جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی شده است. در جشنواره‌ فاوا نیز در ارزیابی اپراتورها از الگوی EFQM و نیز INQA (جایزه‌ ملی کیفیت که خود شکل ساده و متناسب سازی شده‌ EFQM است) الهام گرفته است.آنچه در شاتل به عنوان پیاده‌سازی الگوهای تعالی رخ داده، منحصر به حضور در جشنواره نیست، بلکه زندگی و مبنای فعالیت‌های شاتل الگوهای تعالی سازمانی ا‌ست. در کنار این موضوعات، اجازه دهید به زیرساخت اصلی این حرکت در شاتل اشاره کنم. نظام برنامه‌ریزی طی چندین سال گذشته در شاتل، طرح‌ریزی شده و هر سال تلاش شده است که بیش از پیش، نهادینه شود. نه تنها ساز و کارهای برنامه‌ریزی در شرکت تعریف شده است و به دقت دنبال می‌شود، بلکه طی نشست‌های فصلی (Q‌ها)، با حضور همه مدیران و سرپرستان و نمایندگان، عملکرد و پیشرفت برنامه پایش و اصلاح می‌شود. از سوی دیگر، سبک مدیریت انتخاب شده در شاتل ترغیبی– مشارکتی است و همه تلاش بر این است این سبک از مدیریت در سازمان تقویت و پیاده‌سازی شود.
    البته توضیح جنبه‌های مختلف تعالی سازمانی، در حوصله این مصاحبه نیست و اجازه دهید به این موضوع بسنده کنم که یک سازمان متعالی، تنها وجه انتفاعی سازمان را در نظر نمی‌گیرد و با اتخاذ رویکردهای مختلف در حوزه‌های رهبری، استراتژی، منابع انسانی، فرآیندها و محصولات و خدمات و نیز منابع سازمان، به دنبال دست‌یابی به نتایج قابل قبول در حوزه‌های منابع انسانی، بازار و جامعه است.

    تخصص تا چه میزان در فعالیت‌ها و اداره شرکت شاتل نقش دارد؟
    مدیران و سرپرستان مجموعه، همگی دانش‌آموختگان سطوح بالای دانشگاه‌ها هستند و نگاه به پیشبرد سازمان و مسایل پیش‌روی آن، همواره از منظر علمی‌ بوده است. همواره نیز تلاش بر این است که با اقدامات مختلف، دانش کابینه‌ مدیریت و سرپرستی شرکت روزآمد شود. به همین خاطر نیز مرکز آموزش شاتل طی دو سال گذشته با یکصد صندلی آموزشی و 60 نفر هیات علمی، نزدیک به 150 هزار نفر-ساعت آموزش مختلف برای کارکنان شاتل برگزار کرده است.
    در کنار همه‌ این موضوعات، تمامی‌ مدیران شاتل، در امور اجرایی و بیش از نیروهای زیرمجموعه خود فعال هستند. افزون بر این، کانال‌های ارتباط همکاران با مدیران ارشد به گونه‌ای تعریف شده است که امکان دسترسی به لایه‌ هیات مدیره از کانال‌های مختلف مانند جلسات گروهی و انفرادی، ایمیل اختصاصی، نشست‌های صبحانه و غیره وجود دارد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :