آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 28282
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1392 11:38
تعداد بازدید : 455

دلایل کاهش مطالبات معوق بانک ملی

علیرضا قیطاسی مدیر امور سازمان بانک ملی ایران گفت: در تیر ماه سال گذشته این کار کارشناسی برای آسیب شناسی مطالبات معوق بانک ها آغاز شد که نتیجه آن مجموعه ای از بررسی ها، ریشه یابی ها و راهکارها بود.

بنکر- قیطاسی با عنوان اینکه در این راستا کارگروه ویژه پیگیری و وصول مطالبات در اداره کل مطالعات، برنامه‌ریزی و مدیریت ریسک تشکیل شد و فعالیت ادارات امور شعب و شعب مستقل به صورت روزانه مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه هفتگی این بررسی‌ها در همایش‌های هفتگی سه ماهه آخر سال 1391 اعلام شد.
به گفته وی برگزاری همایش‌های هفتگی با اولویت وصول مطالبات معوق منجر به کاهش مانده مطالبات معوق در پایان سال گذشته شد به طوری که ظرف سه ماهه پایانی سال گذشته، بیش از 52 هزار میلیارد ریال از مطالبات غیر جاری بانک کاهش یافت.
مدیر امور سازمان بانک ملی گفت: در پایان سال 91 نسبت به پایان سال 90، بانک ملی ایران در میان شش بانک تجاری تنها بانکی بود که مطالبات معوق آن کاهش داشت به طوری که این میزان در بانک ملی ایران بیش از هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی ارایه پیشنهاد‌های کارشناسی در مورد طراحی و راه‌اندازی سامانه کنترل سیستماتیک روسای حوزه‌ها و بازنگری بخشنامه‌های بانک را از فعالیت‌های شاخص سال گذشته مدیریت امور سازمان دانست و گفت: در بررسی چالش‌های وصول مطالبات معوق در بانک مشاهده شد که بسیاری از بخشنامه‌ها در این رابطه نیازمند بازنگری هستند لذا بر اساس مصوبه هیات مدیره، کل بخشنامه‌های بانک توسط کارگروه‌های تعیین شده مورد بازنگری قرار گرفته و در حال انجام است. از سویی بخشنامه‌های صادره توسط ادارات کل در حال حاضر توسط اداره کل تشکیلات و روش‌ها ابلاغ می‌شود در حالی که پیش از این، هر اداره به صورت جداگانه اقدام به ابلاغ بخشنامه می‌کرد.
قیطاسی، ایده ایجاد و راه‌اندازی سامانه کنترل سیستماتیک روسای حوزه‌ها را متعلق به مجموعه مدیریت امور سازمان دانست و گفت: این سامانه در سیستم بانکی کشور بی‌نظیر است و به روسای حوزه‌ها امکان سرکشی غیر حضوری به شعب و بررسی وضعیت آنها را در سرفصل‌های مختلف می‌دهد، همچنین این امکان برای مدیران مربوطه دیگر نیز فراهم است.

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :