آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 28296
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1392 12:2
تعداد بازدید : 482

رییس سازمان توسعه تجارت:

باید هوای شرکت های کوچک و متوسط را داشت

ریيس سازمان توسعه تجارت ايران در همایش اولين همايش بين المللي صنعت و صادرات فناوري اطلاعات گفت: براي توسعه صادرات در صنعت فناوري اطلاعات بايد از ظرفيت پارك هاي علم و فناوري استفاده شود. همچنين تحقيق و توسعه ،ترويج برند ملي و بهره گيري از فرصت هاي موجود مورد توجه قرار گيرد.

فناوران- حميد صافدل با اشاره به تقسيم بندي جهاني محصولات دانش بنيان در سه رده گفت: محصولاتي از نوع فناوري اطلاعات كه شامل پست، مخابرات، رايانه و تحقيق و توسعه هستند، در بالاترين سطح قرار دارند. به گفته وي در اين حوزه مي توان با كمترين سرمايه، بيشترين بازدهي را به دليل رشد بالايي كه وجود دارد به دست آورد.
لزوم حمايت از شركت هاي متوسط
صافدل در ادامه لزوم حمايت از شركت هاي متوسط در اين حوزه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: در بين 100 برند برتر جهاني 38 شركت مربوط به صنعت فناوري اطلاعات هستند.
وي همچنين درباره ميزان رقابت پذيري دراين زمينه گفت: ارزش سه برند اول جهاني 431 ميليارد دلار است در حالي كه ارزش 100 برند برتر دنيا حدود هزار ميليارد دلار مي شود كه اين امر حاكي از ميزان رقابت پذيري بالاست.
ریيس سازمان توسعه تجارت ايران در ادامه با بيان اين مطلب كه مي توان بخشي از فاصله فقير و غني و چالش هاي توسعه يافتگي را در بسياري از حوزه ها جبران كرد افزود: ايران در سال 2000 در حدود 250 هزار كاربر اينترنتي داشت كه اين رقم در سال 2012 به 42 ميليون نفر افزايش پيدا كرد كه حاكي از پوشش 53 درصدي كشور است.
وي يادآور شد: حدود چهار هزار شركت در صنعت فناوري اطلاعات به ثبت رسيده است كه كمتر از 50 شركت زمينه حضور در عرصه بين المللي را دارند.
به گفته صافدل، رعايت نشدن حقوق مالكيت معنوي،مشكلات موجود در نظام بانكي،دسترسي به آمارهاي كاربردي در حوزه توليد و صادرات و تمركز توليد به بازار داخلي از جمله چالش هاي اين صنعت به شمار مي رود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :