fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 29018
    تاریخ انتشار : 5 تیر 1392 12:0
    تعداد بازدید : 651

    سه سامانه و نرم افزار جدید در بانک ملی راه اندازی شد

    مدیر امور اعتباری بانک ملی ایران گفت: سیستم جامع تسهیلات، نرم افزار اقدامات اجرایی و قانونی و نرم افزار شناسایی ذی نعفان واحد را از فعالیت ها و تصمیمات شاخص کارگروه تحول اعتباری در سال گذشته دانست.

    وی گفت: پیگیری تمامی عملیات اعتباری از مرحله درخواست تا وصول مطالبات، استخراج گزارش‌های مدیریتی و کنترل و پیگیری اقدامات اجرایی اعم از قضایی، ثبت و شناسایی ریسک اعتباری هنگام ارایه تسهیلات از جمله کارکردهای سامانه‌های مذکور است. شهبازی استفاده از ظرفیت‌های ماده 29 قانون بودجه سال 91 کشور و تدابیر و ابلاغ دستورالعمل‌های شفاف به تمامی واحدهای سراسر کشور را از دیگر اقدامات مدیریت امور اعتباری در راستای کاهش میزان مطالبات غیرجاری بانک عنوان کرد.
    مدیر امور اعتباری با اشاره به دیگر اقدامات مهم در راستای کاهش مطالبات غیرجاری گفت: تقسیم‌بندی استان‌های کشور و شعب مستقل بین اعضای هیات مدیره به منظور نظارت مستمر و دقیق و تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری، تشکیل جلسات هفتگی با حضور مدیرعامل و سایر مسوولان ادارات امور و شعب مستقل به منظور بررسی وضعیت مطالبات واحدها و ارایه راهکارهای مناسب و استفاده از تجربیات مختلف، سفرهای استانی کارگروه ویژه وصول مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات غیرجاری و دعوت از بدهکاران عمده و استماع مشکلات آنها و تعیین تکلیف ضابطه‌مند براساس وضعیت درآمدی مشتری از اهم فعالیت‌های مورد اشاره درخصوص کاهش مطالبات غیرجاری بانک است.
    وی گفت: در نتیجه این اقدامات مطالبات غیرجاری از آذرماه سال 91 تا پایان اسفند ماه بالغ بر 55 هزار میلیارد ریال کاهش داشت.
    شهبازی به سیاست اعتباری بانک ملی در سال 92 اشاره کرد و افزود: در سال 92 تاکید بر سمت و سوی پرداخت تسهیلات به صورت 90 درصد عقود مشارکتی و 10 درصد عقود مبادله‌ای است.
    به گفته وی درسال 91 در مجموع 173 هزار و 496 میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و صادرات توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

    وی گفت: پیگیری تمامی عملیات اعتباری از مرحله درخواست تا وصول مطالبات، استخراج گزارش‌های مدیریتی و کنترل و پیگیری اقدامات اجرایی اعم از قضایی، ثبت و شناسایی ریسک اعتباری هنگام ارایه تسهیلات از جمله کارکردهای سامانه‌های مذکور است. شهبازی استفاده از ظرفیت‌های ماده 29 قانون بودجه سال 91 کشور و تدابیر و ابلاغ دستورالعمل‌های شفاف به تمامی واحدهای سراسر کشور را از دیگر اقدامات مدیریت امور اعتباری در راستای کاهش میزان مطالبات غیرجاری بانک عنوان کرد.مدیر امور اعتباری با اشاره به دیگر اقدامات مهم در راستای کاهش مطالبات غیرجاری گفت: تقسیم‌بندی استان‌های کشور و شعب مستقل بین اعضای هیات مدیره به منظور نظارت مستمر و دقیق و تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری، تشکیل جلسات هفتگی با حضور مدیرعامل و سایر مسوولان ادارات امور و شعب مستقل به منظور بررسی وضعیت مطالبات واحدها و ارایه راهکارهای مناسب و استفاده از تجربیات مختلف، سفرهای استانی کارگروه ویژه وصول مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات غیرجاری و دعوت از بدهکاران عمده و استماع مشکلات آنها و تعیین تکلیف ضابطه‌مند براساس وضعیت درآمدی مشتری از اهم فعالیت‌های مورد اشاره درخصوص کاهش مطالبات غیرجاری بانک است.وی گفت: در نتیجه این اقدامات مطالبات غیرجاری از آذرماه سال 91 تا پایان اسفند ماه بالغ بر 55 هزار میلیارد ریال کاهش داشت.شهبازی به سیاست اعتباری بانک ملی در سال 92 اشاره کرد و افزود: در سال 92 تاکید بر سمت و سوی پرداخت تسهیلات به صورت 90 درصد عقود مشارکتی و 10 درصد عقود مبادله‌ای است. به گفته وی درسال 91 در مجموع 173 هزار و 496 میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و صادرات توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :