fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 29120
    تاریخ انتشار : 8 تیر 1392 11:43
    تعداد بازدید : 429

    اخطار آمریکا به موتورهای جست وجو

    سوءاستفاده موتور جست وجوهای بزرگ و شناخته شده آمریکایی از نمایش نتایج تبلیغاتی در کنار نتایج جست وجوی عادی باعث هشدار نهاد رگولاتوری این کشور شده است.

    خبرگزاری فارس- کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با ارسال نامه‌هایی خطاب به گوگل، یاهو، بینگ، Ask، AOL و نزدیک به 20 موتور جست‌وجوی دیگر که ترافیک قابل توجهی دارند به آنها هشدار داده که برای تمایز قایل شدن میان نتایج حاصل از جست‌وجوی عادی کاربران با نتایج جست‌وجوی تبلیغاتی باید دقیق‌تر عمل کنند. کمیسیون یاد شده هدف از ارسال این نامه‌ها را افزایش شفافیت عملکرد موتور جست‌وجوها دانسته و اظهار امیدواری کرده از این طریق بتواند خط مشی‌های مشخصی را برای نمایش نتایج تبلیغاتی مرتبط با کلیدواژه‌های جست‌وجوشده به سایت‌های جست‌وجوگر ابلاغ کند. مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد آن است که بسیاری از جست‌وجوگرهای بزرگ اینترنتی برای ترغیب کردن کاربران به بازدید از سایت‌های همکار با خود و دریافت خدمات از طریق آنها حجم بالایی از نتایج جست‌وجوی تبلیغاتی را در کنار جست‌وجوهای عادی کاربران و بدون تفکیک دقیق آنها به نمایش درمی آورند. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا هشدار داده که نتایج جست‌وجوی تبلیغاتی نباید دقیقا بالای نتایج جست‌وجوی عادی نمایش داده شود و این کار تخلف است. بر اساس نتایج یک برررسی نیمی از افرادی که دست به جست‌وجو می‌زنند به همین علت نمی‌توانند بین نتایج حاصل از جست‌وجوی خود و تبلیغاتی مرتبط با آنها تفکیک قایل شوند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :