fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 29638
    تاریخ انتشار : 18 تیر 1392 11:7
    تعداد بازدید : 430

    معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات:

    مصوبه قطع سایر خطوط مشترکان به دلیل بدهی لغو شد

    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه آیین نامه نحوه برخورد با مشترکان بدهکار تلفن ثابت و همراه به زودی به اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی ابلاغ خواهد شد گفت: اپراتورهای مخابراتی، مجاز به قطع سایر خطوط مشترکان بدهکار برای دریافت لاوصولی های خود نیستند.

    خبرگزاری مهر- حسن رضوانی در تشریح دستورالعمل نحوه برخورد اپراتورهای تلفن همراه و ثابت با مشترکان بدهکار خود گفت: حدنصاب کارکرد برای تلفن ثابت دایمی 20 هزار تومان و برای تلفن همراه دایمی 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مبالغ مربوط به خطوط تلفن دایمی بدون ودیعه و تضمین پرداخت می‌شود؛ در همین حال در خطوط تلفن دایمی دارای ودیعه 80 درصد مبلغ ودیعه و در خطوط تلفن پس پرداخت دارای تضمین پرداخت، 80 درصد مبلغ تضمین پرداخت برای تلفن ثابت و همراه به عنوان حد نصاب کارکرد مشترک تعیین شده است.

    مهلت پرداخت 24 ساعته برای تلفن‌های بدون ودیعه
    وی همچنین گفت: بر این اساس چنانچه کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه دایمی بدون ودیعه و تضمین پرداخت مشترک، در هر زمان به حد نصاب کارکرد برسد اپراتور مخابراتی می‌تواند نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین مهلت حداقل 24 ساعت برای پرداخت اقدام کند و در صورت عدم پرداخت مبلغ کارکرد تا پایان مهلت مقرر از سوی مشترک، اپراتور مجاز است خط تلفن مشترک بدهکار را براساس جزییات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قطع کند.

    مهلت پرداخت برای مشترکان با ودیعه
    رضوانی با بیان اینکه اگر کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه دایمی دارای ودیعه یا تضمین پرداخت، در هر زمان به حدنصاب کارکرد برسد، اپراتور پس از اطلاع‌رسانی و تعیین مهلت حداقل 72 ساعت برای پرداخت مبلغ کارکرد، می‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب قطع کند.
    وی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه برخورد با مشترکان بدهکار تلفن ثابت و همراه در راستای ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در نحوه برخورد اپراتورها با مشترکان و حفظ حقوق طرفین تصویب شده است، گفت: موارد تعیین شده مربوط به سقف بدهی مشترکان است اما اپراتورهای مخابراتی مجاز هستند از مکانیزم‌های تشویقی برای دریافت لاوصولی‌های خود استفاده کنند؛ برای مثال تخفیف در قطع و سلب امتیاز خطوط مشترکان خوش حساب از جمله مواردی است که اپراتورها آن را اجرا می‌کنند که منافاتی با این آیین‌نامه ندارد.
    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیش از این شرکت مخابرات ایران مجاز بود که در صورت بدهی مشترک و عدم تسویه صورت‌حساب، برای دریافت لاوصولی‌های خود سایر خطوط ارتباطی به نام مشترک بدهکار را قطع و سلب امتیاز کند که هم‌اکنون این مصوبه لغو شده است و اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی مجاز به سلب امتیاز سایر خطوط مشترکان بدهکار نخواهند بود. گفتنی است، خط تلفنی که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و فاقد ودیعه و تضمین پرداخت نزد دارنده پروانه است، تلفن دایمی بدون ودیعه و تضمین پرداخت محسوب می‌شود.
    در همین حال تلفن دایمی دارای ودیعه به خط تلفنی اطلاق می‌شود که مشترک آن در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، ودیعه نیز پرداخت کرده و خط تلفنی که مشترک آن در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، تضمین پرداخت را نیز به دارنده پروانه پرداخت کرده تلفن دایمی دارای تضمین پرداخت تعریف شده است.
    هم‌اکنون بالغ بر 16 میلیون نفر در کشور مشترک سیم‌کارت دایمی و 25 میلیون نفر مشترک تلفن ثابت دایمی هستند و براساس آخرین صورت‌های مالی ارایه شده در مجمع شرکت مخابرات ایران، میزان لاوصولی‌های این شرکت از مشترکان بدهکار، حدود 754 میلیارد ریال برای سال 91 برآورد شده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی