آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 29981
تاریخ انتشار : 25 تیر 1392 12:5
تعداد بازدید : 1016

اگر حساب کاربری بی‌استفاده دارید، قیدش را بزنید

ایمیل های قدیمی یاهو حذف می شود

یاهو از روز 15 ژوییه شروع به بازسازی و «بازیافت» ایمیل و نام کاربری IDهای قدیمی اش کرده است. این شرکت هدف از این کار را حذف حساب کاربری افرادی اعلام کرده که مدت هاست از ایمیل استفاده نمی کنند و در واقع می خواهد با حذف این حساب های کاربری، فضای بیشتری از اینترنت را در اختیار داشته باشد.

گزارش: نسترن صائبی
منابع:‌ آسوشیتدپرس و رویترز

یاهو اعلام کرده است که حساب کاربری کسانی که در یک سال گذشته از ایمیل‌شان استفاده نکرده‌اند، حذف خواهد شد. یاهو ادعا کرده که این کار به نفع کاربران فعالی است که مرتبا از خدمات یاهو استفاده می‌کنند؛ زیرا با حذف ID‌های قدیمی، گزینه‌های انتخاب بیشتری برای ایجاد نام کاربری جدید به وجود خواهد آمد.
جی روزیتر (Jay Rossiter)، نایب رییس یاهو در پستی که به تازگی در وبلاگش گذاشته، نوشته است: اگر یاهو را دوست دارید و می‌خواهید که ID کوتاه و بامزه در این ایمیل داشته باشید، این روش بهترین روش است. به طور مثال به جای استفاده از نام کاربری طولانی و خسته‌کننده albert9330399@yahoo.com می‌توانید از نام کاربری ساده و کوتاه
albert@yahoo.com استفاده
کنید.
در واقع این اقدام به کاربران امکان می‌دهد که بتوانند ایمیل‌هایی را که آدرس آن معتبرتر محسوب می‌شوند و شاید سال‌ها در اختیار کسانی بوده که خصوصا با به بازار آمدن سرویس‌های دیگر ایمیل نظیر جی‌میل از آنها استفاده نمی‌کرده‌اند، انتخاب و از آن خود کنند. در وبلاگ یاهو توضیح داده شده است از نیمه ژوییه هر کاربر متقاضی آدرس ایمیل می‌تواند آدرس مورد نظر خود را که پیش از این اشغال شده است، در یاهو ثبت کند و یاهو تا نیمه اوت به کاربر اطلاع می‌دهد که آیا در پروسه حذف ایمیل‌های غیرفعال این آدرس به او تعلق گرفته است یا نه.

انتقادات به اقدام یاهو
اگرچه جی روزیتر از اقدام اخیر یاهو به عنوان “اقدامی ‌هیجان‌انگیز” نام برده، اما خارج از شرکت انتقادها بالا گرفته است. گروهی از منتقدان می‌گویند که یاهو با این اقدام حقوق مشتریان خود را زیر سوال می‌برد. برخی از منتقدان نیز می‌گویند که کاربرانی هستند که از یاهو برای استفاده از سرویس‌های آنلاین دیگر استفاده کرده‌اند و پس از حذف ایمیل خود قادر به استفاده از آن خدمات‌دهندگان نیز نخواهند بود.
منتقدان یاهو همچنین می‌گویند این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی نیز ایجاد کند؛ چراکه دارنده جدید ایمیلی که صاحبش پیش از آن کسی دیگر بوده برای مثال با ورود به وب‌سایت آمازون و کلیک روی “گزینه رمز عبور را فراموش کرده‌ام” می‌تواند رمز عبور فرد سابق را دریافت کند و به اطلاعات حساب آن شخص در سایت آمازون دسترسی یابد.
یاهو در این مورد می‌گوید: وقتی فرد ایمیل خود را وارد می‌کند به وب‌سایت اطلاع داده خواهد شد که این ایمیل یک‌بار حذف شده و مجددا دارد استفاده می‌شود و از این طریق اطلاعات در اختیار شخص جدید قرار نمی‌گیرد.
ادامه تلاش یاهو برای خانه تكاني
این اقدام یاهو را می‌شود حلقه‌ای از زنجیره اقدامات این شرکت در یک سال گذشته ارزیابی کرد که از آن طریق یاهو تحت مدیریت مریسا مه‌یر تلاش کرده رونق پیشین را بازیابد. یاهو از سال ۲۰۱۲ که مه‌یر به مدیریت آن رسید، در جست‌وجوی بازیابی موقعیت افسانه‌ای خود بوده است؛ موقعیتی که در سایه موفقیت روزافزون غولی به نام گوگل به حاشیه رانده شده است.
به هر حال به نظر می‌‌رسد که یاهو دارد با خانه‌تکانی اخیرش جانی دوباره به این شرکت می‌دهد. به طور مثال این شرکت به تازگی موتور جست‌وجوی آلتا ویستا را تعطیل کرد. روزگاری نه چندان دور آلتا ویستا یکی از موتورهای جست‌وجوی قدرتمند به شمار می‌رفت؛ اما شرکت یاهو به عنوان مالک این موتور جست‌وجو آن را تعطیل کرد.
آلتا ویستا برای نخستیین بار در سال ۱۹۹۵ و سه سال پیش از تاسیس شرکت گوگل بنیان نهاده شد و با افزایش فعالیت موتور جست‌وجوی گوگل رفته رفته آلتا ویستا جایگاه خود را از دست
داد.
یاهو در ژوییه سال ۲۰۰۳ آلتا ویستا را با بهای یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خریداری کرد و اینک پس از گذشته حدود ۱۰ سال آن را به گورستان اینترنت رهسپار می‌کند. یاهو ماه گذشته از تصمیم خود برای تعطیلی آلتا ویستا خبر داده بود و در آن زمان یک متخصص دنیای فناوری اطلاعات آلتا ویستا را به یک کودک نابغه تشبیه کرده بود که از سوی والدینش نادیده گرفته می‌شدند. این اقدام شرکت یاهو در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمارهای منتشر شده اغلب مردم آمریکا از گوگل برای جست‌وجوهای روزانه خود استفاده می‌کنند و یاهو پس از بینگ در مکان سوم قرار
دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :