fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 30407
    تاریخ انتشار : 2 مرداد 1392 11:50
    تعداد بازدید : 986

    جزییات شیوه نامه حمایت از تبلیغات و حضور در نمایشگاه های خارجی اعلام شد

    جزییات شیوه نامه های کمک به شرکت کنندگان در نمایشگاه های خارجی و حمایت از برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی محصولات صادراتی در سال 1392 اعلام شد.

     

    فناوران- در ماده یک شیوه‌نامه بررسی و کمک به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارج از کشور (سال 1392)، کمک به توسعه حضور و معرفی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های خارجی به عنوان هدف ابلاغ این شیوه‌نامه نام برده شده است. در ماده دو نیز مدیریت اجرای آن به سازمان توسعه تجارت محول شده است.
    همچنین تشکل‌های تجاری یا صادراتی مرتبط با موضوع نمایشگاه، مجریان نمایشگاهی دارای سابقه اجرایی مناسب براساس ضوابط مربوطه، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز در اجرای آن مشارکت می کنند. با این وجود کمک‌های مندرج در این شیوه‌نامه فقط به بنگاه‌های خصوصی (موضوع ماده 4 قانون دیوان محاسبات کشور) مشارکت‌کننده در نمایشگاه‌های خارجی قابل پرداخت است.
    مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارج از کشور که متقاضی بهره‌مندی از کمک‌های این شیوه‌نامه هستند براساس ماده 3 باید دارای حداقل یکی از این ویژگی‌ها باشند: عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان، دارا بودن پروانه بهره‌برداری صنعتی، عضویت در تشکل‌های معتبر صنفی، بازرگانی،‌ کشاورزی و صنعتی ملی، مخترعین، مبتکرین و کارآفرینان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات با فناوری بالا.
    کمک‌های موضوع این شیوه‌نامه شامل پرداخت بخشی از هزینه‌های اجاره غرفه در نمایشگاه‌های دارای مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران است. این کمک‌ها حداقل 10 درصد و حداکثر 40 درصد خواهد بود. به این ترتیب که شرکت‌های مشمول ماده 3 دستورالعمل در نمایشگاه‌های اختصاصی 40 و بین‌المللی 60، پاویون تشکل‌ها در هر دو مورد 20 درصد، صادرکنندگان برتر (رتبه دوم) و صادرکنندگان نمونه استانی براساس فهرست سال 91 هرکدام 10 درصد کمک هزینه دریافت می‌کنند. گفتنی است صادرکنندگان نمونه ملی، برتر رتبه دوم و استانی صرفا از یکی از ضرایب مربوط به صادرکنندگان نمونه بهره‌مند خواهند شد.
    همچنین بنگاه‌هایی که محصولات خود را تحت برند شرکت‌های خارجی تولید و صادر می‌کنند در صورت حضور مستقیم و تحت نام تجاری آن شرکت خارجی در نمایشگاه‌های خارج از کشور با رعایت سایر مواد این دستورالعمل از کمک‌های مندرج در این بند برخوردار هستند. (شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی از شمول این تبصره مستثنی هستند).
    مدارک لازم برای بررسی و صدور تاییدیه مشارکت در نمایشگاه نیز به این ترتیب است: مجوز برگزاری نمایشگاه صادره از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، اسناد مثبته مبنی بر پرداخت هزینه‌های نمایشگاهی (شامل: قرارداد اجاره غرفه یا فرم ثبت‌نام غرفه و رسید واریز وجه)، گزارش روند اجرایی نمایشگاه توسط مجری تا قبل از تاریخ برگزاری نمایشگاه و تکمیل فرم پرداخت کمک به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارج از کشور.
    گفتنی است مجریان موظفند حداکثر یک ماه پس از تاریخ اتمام نمایشگاه گزارش کاملی (مطابق فرمت پیوست) از برگزاری نمایشگاه و دستاوردهای آن تهیه و به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند. چنانچه ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران از عملکرد مجری در برگزاری نمایشگاه رضایت‌بخش نباشد با برگزاری نمایشگاه بعدی توسط آن مجری موافقت نخواهد شد.
    مدارک لازم برای پرداخت کمک‌ها نیز به این ترتیب است: ارایه مجوز برگزاری نمایشگاه، ارایه تاییدیه برگزاری و مدارک ارایه شده توسط معاون بازاریابی و تنظیم روابط و یا رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ذی‌ربط.
    گفتنی است کمک‌های این شیوه‌نامه مشمول نمایشگاه‌های همراه با فروش نیست.

    شیوه‌نامه حمایت از برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی
    در شیوه‌نامه حمایت از برنامه‌های بازاریابی و طرح‌های تبلیغات محصولات صادراتی (سال 1392) نیز آمده است:‌ اهداف اجرای این شیوه‌نامه، کمک به تنظیم هدفمند برنامه‌های تبلیغاتی تشکل‌ها و بنگاه‌ها در بازارهای صادراتی، کمک به فعالیت‌های تبلیغاتی و معرفی محصولات ایرانی و همچنین معرفی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در بازارهای اولویت‌دار است.
    تشکل‌های ملی و صادرکنندگان نمونه ملی از کمک‌های مندرج در این دستورالعمل برخوردار هستند.
    کمک‌های این دستورالعمل شامل پرداخت حداکثر 50 درصد ازهزینه‌های ذیل تا سقف 2000 میلیون ریال در هر سال برای تشکل‌های ملی و تا سقف یکهزار میلیون ریال برای صادرکنندگان نمونه ملی (یک‌بار در طول اعتبار کارت صادرکنندگان نمونه) است.
    این کمک‌ها به تهیه برنامه‌های جامع تبلیغاتی در بازار هدف (Advertising campaigns) شامل: ساخت و پخش تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و مولتی‌مدیا متناسب با بازار هدف، انجام تبلیغات چاپی نظیر کاتالوگ، بروشور، کتاب، چاپ آگهی در نشریات تخصصی و بین‌المللی و نظایر آنها، انجام تبلیغات محیطی شامل تابلوهای محیطی و نظایر آن، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های بازاریابی در داخل و خارج از کشور و ایجاد و توسعه وب‌سایت‌های بازاریابی و طرح‌های تبلیغات اینترنتی محصولات ایرانی تعلق می‌گیرد.
    در صورت انطباق برنامه‌های اجرا شده در هر یک از موارد فوق با برنامه تبلیغاتی که قبلا از سوی تشکل‌ها طراحی و به تایید سازمان رسیده باشد، افزایش سطح کمک‌ها تا 70 درصد هزینه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
    برخورداری از کمک‌های پیش‌بینی شده در ماده 3 منوط به تهیه بسته تبلیغاتی شامل حداقل سه مورد از موارد چهارگانه در ماده 3 است.
    مدارک لازم برای بررسی و تایید فعالیت‌های انجام شده نیز به این ترتیب است:‌ ارایه نمونه محصولات و خدمات تبلیغاتی یا فعالیت‌های مشمول این دستورالعمل و ارایه مدارک مربوط به پرداخت هزینه‌ها و یا قراردادهای مرتبط با موضوع این دستورالعمل.
    مدارک لازم برای پرداخت کمک نیز ارایه تاییدیه توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان حسب مورد و سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر انجام برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :