fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 3059
    تاریخ انتشار : 21 آبان 1390 12:30
    تعداد بازدید : 939

    استقبال سرد و گرم خارجی و داخلی از دوازدهمین تله کام

    نمایشگاه مخابرات امسال وارد دوازدهمین سال برگزاری خود خواهد شد به نحوی که با نگاهی به آمار سالیان گذشته متوجه خواهید شد که از نظر تعداد شرکت های حاضر و وسعت فضای نمایشگاهی با رشد قابل قبولی روبه رو بوده است. اما نکته ای که در این بین چشم نوازی می کند به رغم بازار رو به رشد مخابرات کشور در بخش بین الملل نسبت به سال های پیش رشد قابل توجهی به چشم نمی خورد. در این بین در دو یا سه سال گذشته نیز با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران وضعیت بازار مخابرات به روزهای اوج رقابت خود نزدیک می شود و این موضوع هر ساله کاملا در این نمایشگاه مشهودتر از گذشته می شود. با توجه به آغاز به کار این نمایشگاه از سه شنبه این هفته، ضعف ها و توانمندی های دوازدهمین نمایشگاه تله کام را با مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات بررسی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

    رقابتی شدن نمایشگاه در بخش داخلی
    داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مورد وضعیت نمایشگاه تله‌کام معتقد است، در بخش داخلی نمایشگاه کاملا رقابتی و بهتر از سالیان گذشته شد‌ه است و این موضوع رابطه مستقیمی با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران دارد.
    وی گفت: با توجه به استفاده روز افزون از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط مردم، اپراتورها نیز سعی در ارایه بهترین خدمات دارند و نمایشگاه تله‌کام بهترین فرصت برای معرفی سرویس‌ها و خدمات جدید محسوب می‌شود.
    وی افزود: شرکت‌های مخابراتی امسال در قالب گروه‌ شرکت‌های مخابراتی با شعار همراهی امروز؛ خدماتی از جنس فردا حضور می‌یابند تا بتوانند آخرین دستاوردهای خود را در حوزه ارتباطات به مشترکان معرفی کنند.
    زارعیان در پاسخ به این سوال که بخش بین‌الملل این نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: نمایشگاه تله‌کام هیچ وقت در بخش بین‌الملل قوی نبوده و عامل این موضوع هم تعداد شرکت‌های معدودی است که با مخابرات ایران همکاری می‌کنند.
    وی یکی دیگر از عوامل این موضوع را تحریم‌های اقتصادی بیان کرد و گفت:‌ البته شرکت‌های زیادی در بخش نرم‌‌افزاری و سخت‌افزاری با ایران در حال همکاری هستند اما به دلیل برخی ملاحظات از حضور در نمایشگاه معذورند.
    مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که آيا اطلاع رسانی در بحث بین‌الملل برای این نمایشگاه به میزان کافی انجام می‌شود یا خیر، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم مجری نمایشگاه هر ساله دعوتنامه برای حضور شرکت‌های بین‌المللی ارسال می‌کند اما از آنجا که حضور در نمایشگاه‌ هزینه‌های بالایی در بر دارد بسیاری از شرکت‌ها حضور مستقیم در نمایشگاه ندارند.
    وی با ذکر یک مثال درباره اجلاس اتحادیه جهانی مخابرات که در کنار آن نمایشگاهی نیز برپاست، گفت:  در سه سال گذشته مشارکت شرکت‌ها بسیار کاهش یافته که عامل آن هم وجود بسترهای شبکه‌ای و امکانات اینترنتی است که بستر ارتباطی را حتی برای برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس بسیار سهل و آسان کرده و شرکت‌های به تدریج به سمت معرفی خود به صورت غیرحضوری در مجامع بین‌الملل می‌روند.
    وی در مورد اسپانسری نمایشگاه تله‌کام توسط شرکت مخابرات ایران نیز گفت: امسال آخرین سال اسپانسری ایرانسل از این نمایشگاه است اما به شخصه اعتقاد دارم که حضور قوی و موثر نتایج بهتری از اسپانسری برای مخابرات در بر دارد.
    نمایشگاه باعث برطرف كردن هراس از فناوري‌ مي‌شود
    به گفته عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، بسياري از دست‌اندرکاران حوزه مخابرات در طول يک سال کاري، فرصت جست‌وجو و آگاهي از انواع خدمات ارتباطي و توليدات جديد و قابليت‌هاي صنايع داخلي و خارجي، تحقيقات در حال انجام و ظرفيت‌هاي بخش ارتباطات را ندارند اما در چند روز برگزاري نمايشگاه تلكام قادر به جمع‌آوري اطلاعات با ارزشي از قابليت‌ها، توانايي‌ها، ظرفيت‌ها و نوآوري‌ها در اين حوزه خواهند شد.
    وي افزود: معرفي ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي توليدي، خدمات فني و مهندسي ملي و بين‌المللي به تمامی صاحبنظران، توليدكنندگان، اپراتورها و عموم مردم، نهادها و دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي باعث آشنايي، ارتقا، آگاهي و گسترش بازار صنعت ارتباطات و برطرف كردن هراس از فناوري‌هاي جديد در ميان اقشار جامعه مي‌شود.
    نمایشگاه فرصتی مناسب برای انعقاد قرارداد است
    سید امیر حسین حاتمی نسب، مدیر روابط عمومی شرکت پیشگامان کویر یزد نیز با بیان اینکه گروه پیشگامان کویر یزد برای دومین سال متوالی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت،‌گفت: سال گذشته با آنکه حضور پررنگی نداشتیم اما توانستیم به واسطه حضور مدیران شرکت‌های مخابراتی بسیاری از قراردادهای خود را در ایام نمایشگاه با شرکت‌های همکار منعقد کنیم.
    وی افزود: امسال نسبت به سال پیش سعی کردیم حضوری قوی‌تر از سال گذشته داشته باشیم به نحوی که حتی با حضورمان در نمایشگاه الکامپ که به واسطه فعالیت‌مان در آن نمایشگاه نیز حضور خواهیم داشت برابری داشته باشد.
    وی بیان کرد: با توجه به فضایی که در نمایشگاه وجود دارد و بسیاری از شرکت‌های همکار به‌مخصوص در حوزه زیرساخت و بین‌الملل نیز در این نمایشگاه حاضر هستند کلیات نمایشگاه را مثبت ارزیابی می‌کنم و امیدوارم امسال پربارتر از سال گذشته برای گروه پیشگامان کویر یزد باشد.
    وی با اشاره به حضور در غرفه زیرساخت به عنوان همکار در بخش ارتباطات بین الملل که همان شماره 040 باشد، گفت: یکی از کارهای خوبی که امسال توسط بخش دولتی انجام شده حمایت از شرکت‌های خصوصی همکار در کنار خود است که با توجه به فضایی که ایجاد می‌شود قطعا می‌توان نتایج بهتری برای اهداف تجاری شرکت‌ها پیش‌بینی کرد.
    108 شرکت در 23 هزار مترمربع به رقابت می‌پردازند
    لادن ملكي، مدير پروژه و مدیر اجرایي نمايشگاه بين‌المللی صنايع مخابرات و اطلاع‌رسانی(ايــران تله‌كام) نیز اهداف تعیین شده برای دوازدهمین دوره  برگزاري این نمایشگاه را عرضه و معرفي آخرين دستاوردها و توانمندي‌هاي متخصصان، شركت‌ها و توليد‌كنندگان داخلي، ارایه و اطلاع‌رساني در مورد آخرين دستاوردهاي كشورهاي خارجي در زمينه صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاع‌رساني، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوري‌هاي روز به كشورمان، ايجاد فرصت به منظور ارتباط بين خريداران و فروشندگان كالا و خدمات و تشويق و ترغيب توليدكنندگان براي رقابت پويا و تامين نيازمندي‌هاي اين صنعت در كشورمان عنوان کرد.
    وی افزود:‌ نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت تقريبی 23 هزار مترمربع در محل دایمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار می‌شود که در این فضا 170  شرکت و واحد توليدی داخلی، 38 شرکت خارجی يا نمايندگي‌های آنها از 11 کشور جهان آخرين دستاوردهای خود را در زمينه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات در معرض ديد کارشناسان و علاقه‌مندان قرار خواهند  داد.  ملکی گفت: شرکت‌های خارجی شرکت‌کننده یا نمایندگی‌های آنها از کشورهای امارات متحده عربي،آلمان، تركيه، چین، دانمارك، فرانسه،  فنلاند، لهستان، مالزي، هلند  و يونان در نمايشگاه حضور خواهند يافت.وی بیان کرد: نمايشگاه ايران تله كام 2011  در سالن‌های 6، 7 ، 10-11، 12-13، 14-15، 25آ، 27 و فضای باز مربوطه برگزار خواهد شد و از ويژگي‌های اين نمايشگاه  مي‌توان به حضور فعال و گسترده بسياري از بزرگ‌ترين و فعال‌ترين شرکت‌های دولتی و خصوصی مخابراتی کشورمان و واحدهای تحقيقاتی و پژوهشی مربوطه اشاره کرد.
    وی گفت:  نمایشگاه ايران تله کام به عنوان مهم‌ترین رویداد مخابراتی کشورمان در سطح کاملا تخصصی برگزار مي‌شود و يکی از اهداف اصلی آن حضور، بازديد و تبادل اطلاعات توسط متخصصان، مديران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی دست‌اندرکار اين صنعت است و در کنار آن گروهی نيز برای مشاهده  و آشنایی با آخرين فناوري‌ها و توليدات صنعت مخابرات و ارتباطات کشورمان و جهان، در نمايشگاه حضور می‌يابند.
    مدير پروژه و مدیراجرایي نمايشگاه تله‌کام گفت:  اين نمايشگاه همچنین مکان مناسبی برای آشنایی مستقيم  قشر دانشگاهی و قشرجوان با آخرين پديده‌ها و دستاوردهای  صنعت مخابرات و ارتباطات است که در نهايت موجب توسعه و رشد نوآوری و خلاقیت در زمینه این صنعت مهم در کشورمان می‌شود.نمايشگاه ايران تله کام 2011  از تاريخ 24 تا 27  آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر در محل دایمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران پذيرای بازديدکنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :