آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 3140
تاریخ انتشار : 28 آبان 1390 10:38
تعداد بازدید : 597

معاون مناطق شرکت ارتباطات سیار ایران:

نقاط کور شبکه تا پایان سال90 اصلاح می شود

در همراه اول نظارت بر کیفیت شبکه، انجام فرآیندهای توسعه شبکه و بهینه سازی آن و تهیه طرح های تفصیلی شبکه برعهده معاونت مناطق شرکت ارتباطات سیار است.

فناوران - حسن رضوی، معاون مناطق شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان این مطلب گفت: این معاونت از تیر ماه سال 90 تشکیل شده و وظایف مذکور را بر عهده دارد.وی افزود: با توجه به اینکه سابقا شرکت همراه اول دولتی بوده و بر اساس فاکتورهای دولتی اداره می‌شد و ملاک‌های تجاری را در نظر نمی‌گرفت در نتیجه در گذشته به تناسب میزان برنامه‌های کشور به مناطق امکاناتی را اختصاص می‌داده است. به طور مثال در گذشته دولت این طور تکلیف می‌کرد که در کل کشور ضریب نفوذ می‌باید به 30درصد برسد، در نتیجه به اینکه کدامیک از مناطق قدرت جذب بیشتری دارند و کدامیک کمتر توجهی نمی‌شد.وی در ادامه گفت: نتیجه این رفتار تجمع و فشردگی تجهیزات در برخی از مناطق و کمبود امکانات در بعضی از مناطق دیگر بود. به همین دلیل، در یک تقسیم‌بندی جدید استان‌های کشور در شش منطقه شمال و شرق، مرکزی، جنوب، غرب، البرز و تهران دسته‌بندی شده‌اند.به گفته رضوی، پس از خصوصی‌سازی مخابرات در سال 87 نگاه تجاری شرکت منجر به ارایه تجهیزات بر اساس میزان تقاضا بوده است. وی افزود: بر این اساس تا پایان سال 90 نقاط کور و کم کیفیت شبکه از طریق افزایش سایت یا بهینه‌سازی آنها اصلاح می‌شود و در نتیجه مشتریان نیز رضایت بیشتری خواهند داشت.وی در پاسخ به این سوال که چرا بعضی از مناطق جنوبی از لحاظ کیفیت شبکه با اختلالات وسیعی مواجهند، گفت: نبود زیرساخت‌های فنی دلیل تمامی اختلالات آن مناطق نیست، بلکه در بسیاری از موارد نبود نیروهای متخصص و تحصیل کرده یا مشکلات فرهنگی و اختلافات قبیله‌ای مانع از رشد آن مناطق می‌شود.رضوی افزود: برای رفع این مشکلات به این استان‌ها تکلیف کرده‌ایم که از نیروهای متخصص‌تری استفاده کنند و هر نوع آموزشی لازم است برای نیروهای خود تعریف کنند، در غیر این صورت مجبوریم خودمان نیرو برای آن مناطق بفرستیم.
وی در مورد رشد استان‌ها در چند ماه اخیر گفت: از تیر ماه امسال تاکنون به جرات می‌توان گفت در تمامی استان‌ها به طور متوسط بین 20 تا 30درصد رشد داشته‌ایم.وی در مورد تاریخچه اختلالات شبکه تلفن همراه کشور نیز گفت: در خلال سال‌های 70 تا 72 که من در آن زمان معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات ایران بودم طرحی از سوی ITU تعریف شد که توسط آن ارتباط شانگهای تا فرانکفورت از مسیر ایران می‌گذشت.
وی افزود: با توجه به اضطراری که در آن زمان وجود داشت و برای اینکه نمی‌خواستیم این فرصت را از دست بدهیم فرآیند ایجاد رینگ ارتباطی با کاستی‌هایی انجام شد. در نتیجه بسیاری از اختلالات امروز ماحصل سرعت انجام کارها در آن زمان است.وی با بیان اینکه می‌خواهیم نقایص موجود در شبکه را اصلاح کنیم، گفت: یکی از این اقدامات جایگزینی سوییچ‌های پرظرفیت به جای سوییچ‌های قبلی است. معاون مناطق شرکت ارتباطات سیار گفت: در گذشته همان مشکلات فرهنگی که ذکر آن رفت مانع از آن می‌شد که چند استان را با یک سوییچ راه‌اندازی کنیم ولی در حال حاضر هم ظرفیت سوییچ‌ها افزایش یافته است و هم مسایل و مشکلات گذشته را نداریم.وی گفت: برای بهبود اوضاع شبکه برنامه‌ای هدف‌گذاری شده داریم که مطابق آن، هیات مدیره شرکت‌ ماهی یک‌بار وضعیت پیشرفت اوضاع را چک می‌کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :