آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 3141
تاریخ انتشار : 28 آبان 1390 10:45
تعداد بازدید : 589

خاطره موبایلی داوود زارعیان:

مشترک، سیم کارتش را با آتش کبریت سوزانده بود

از داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران هم خواسته ایم خنده دارترین خاطره اش را از دوران کاری در مخابرات برای خوانندگان ما
تعریف کند.

    جالب‌ترین خاطره‌تان از دوران فعالیت در مخابرات چیست؟
اوایل ورود موبایل به کشور ؛ یعنی سال 1374 بود یکی از مشترکان با حضور در دفتر کار بنده از من سوال کرد که چگونه می‌توانم ارتباط موبایلم را برای مدتی قطع کنم. بنده نیز در پاسخ گفتم دو راه‌حل وجود دارد. اولین راه درخواست کتبی از اداره مشترکان تلفن سیار آن موقع برای این موضوع است و دومین راه‌حل سوزاندن سیم کارت تلفن همراه است. مدتی از این موضوع گذشت و این مشترک دوباره با در دست داشتن یک قوطی کبریت نزد بنده آمد و گفت که  من این سیم‌کارت را به گفته شما سوزانده‌ام. بعد از باز کردن قوطی سیم‌کارت متوجه شدم که مشترک محترم سیم‌کارت نگون بخت را با آتش سوزانده و قسمت فلزی سیم‌کارت را که سیاه شده بود برای وصل مجدد پیش من آورده بود.
    فکر نمی‌کنید قسمتی از این مشکل به دلیل نبود
 فرهنگ سازی توسط مخابرات بوده است؟
البته این یک مورد بود.   این اواخر مشترکان می‌دانند که چطور می‌توانند از حقوق خودشان دفاع کنند.
    برای این موضوع مصداق هم دارید؟
در سال 82 در ایام حج مصاحبه‌ای از بنده در تلویزیون مبنی بر میزان تعرفه‌ مکالمات حجاج در صدا و سیما پخش شد که گویا در آن بخش خبری، قسمت مربوط به اینکه تماس‌‌های دریافتی از ایران برای مشترکان در عربستان دارای هزینه است، پخش نشده بود.مراسم حج تمام و قبوض مربوط به آن دوره برای مشترکان ارسال شد. فردای آن روز یکی از مشترکان با در دست داشتن قبض موبایل مدعی صدور اشتباه قبض بود.
پس از دریافت ریز مکالمات متوجه شدیم این مشترک نزدیک به 3 هزار دقیقه با تلفن همراهش حرف زده که قسمت عمد‌ه‌ای از آن مربوط به تماس از ایران بود. پس از چند روز این مشترک با امکانات کامل صوتی و تصویری به همراه چند نفر دیگر در دفترم حاضر شدند. این مشترک با مراجعه به آرشیو صدا و سیما مصاحبه‌ بنده قبل از ایام حج در مورد تعرفه‌ها را پیدا کرده و با استناد به آن مدعی بود که به دلیل اطلاع رسانی نکردن این موضوع مخابرات نباید هزینه تماس‌های دریافتی‌اش را حساب کند که در نهایت این مشکل با کوتاه آمدن مخابرات
 برطرف شد.
این نشان می‌دهد که مشترکان اکنون به حق حقوق‌شان کاملا آگاهند و حرکات اپراتور تلفن همراه را زیر ذره‌بین دارند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :