آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 3156
تاریخ انتشار : 28 آبان 1390 11:21
تعداد بازدید : 520

در نشست باشگاه وب عنوان شد

وب را به ابزار جمع آوری اطلاعات تبدیل کنیم

در نشست هفته گذشته باشگاه وب که به بررسی استراتژی بازاریابی آنلاین اختصاص داشت مدیر سایت سبز گفت: وب سایت را باید به ابزار جمع آوری اطلاعات علاقه مندان تبدیل کرد.ژان بقوسیان درباره علت کساد بودن فروش در سایت ها گفت: سه دلیل اصلی برای ناموفق بودن سایت ها در فروش محصولات وجود دارد؛ بی اعتمادی، ناآشنایی و اطلاعات کم کاربران از دلایل اصلی عدم فروش در وب سایت هاست.

وی گفت: وب‌سایت‌ها را باید به ابزار جمع‌آوری اطلاعات تبدیل کنیم چرا که معمولا در بازدید اول هیچ خریدی انجام نمی‌شود و ۹۵ درصد از بازدیدکنندگان دیگر هیچ‌گاه به ما سر نمی‌زنند. از کاربران سایت و افرادی که به سایت مراجعه می‌کنند، ۵درصد در فکر خرید، ۵درصد افراد بی‌تفاوت و ۹۰درصد افراد مردد هستند. فروش به افرادی که به خرید فکر می‌کنند کار سختی نیست و معمولا سایت‌های ایران فقط به این دسته فروش دارند. بقوسیان با تاکید بر اینکه تاکتیک و استراتژی با هم تفاوت دارند، گفت: تاکتیک فقط دانستن نحوه حرکت مهره‌ها و استراتژی روال بازی کردن است. استراتژی یعنی چیدن نیرو به نحوی که در مقابل دشمن برتری داشته باشیم. استراتژی فروش می‌تواند بر علاقه‌مندان به جای خریداران متمرکز باشد. به گفته مدیر سایت سبز در تبلیغات اینترنتی یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌ها ورود کاربر به صفحه اصلی سایت است و برای هر یک از محصولات و کمپ‌های تبلیغاتی باید صفحه ورود مخصوص همان محصول را طراحی کرد.بررسی ملاک‌هایی همچون CTR و Bounce Rate از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. گفتنی است همایش و نمایشگاه تخصصی بازاریابی اینترنتی که همه ساله با حضور تعداد بیشماری از متخصصان برتر وب، IT و مدیران عامل، فروش، بازاریابی، بازرگانی و تبلیغات برگزار می‌شود، امسال در تاریخ 3 و 4 آذر ماه در موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار می‌شود.
منبع: باشگاه وب ایران


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :