آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 32651
تاریخ انتشار : 5 شهریور 1392 11:35
تعداد بازدید : 1160

اولین گام ؛نمایشگاه تجاری جهان اسلام در مالزی

ایران به ایجاد اتاق بازرگانی جاده ابریشم می اندیشد

چهارمین نمایشگاه تجاری و سرمایه گذاری جهان اسلام سوم تا ششم مهرماه سال جاری برابر با 25 تا 28 سپتامبر در کوالالامپور مالزی برگزار می شود و تاکنون 25 کشور حضور خود را در این نمایشگاه به طور قطعی اعلام کرده اند.

فناوران- این نمایشگاه که توسط مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC-IBC) برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای ایجاد بستر اقتصادی و کسب و کار در بین 57 کشور اسلامی و شناخت هرچه بهتر بازار هدف این دسته از کشورهاست.

ایجاد اتاق بازرگانی جاده ابریشم
رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران برگزاری نمایشگاه تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام را فرصتی برای ایجاد اتاق بازرگانی جاده ابریشم دانست.
اسدالله عسگراولادی، رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، ایجاد بازارهای مشترک اسلامی را یکی از مهم‌ترین اهداف اتاق ایران، طی سالیان گذشته دانست و گفت: معتقدم که کشورهای اسلامی می‌توانند با همکاری، یک بازار مشترک بین خود ایجاد کرده و از این طریق توانایی‌های خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهند. این یک نمایشگاه صرف نیست و فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید از آن بهره‌برداری‌های لازم را ببرند.
وی ایجاد اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم را یکی دیگر از اهداف اتاق و کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران برشمرد و گفت: ایران می‌تواند از این فرصت بهره گرفته و موضوع ایجاد اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم را پی‌گیری کند. اگر بتوانیم موافقت اولیه برای ایجاد هیات موسس و دبیرخانه این مرکز را تشکیل دهیم، ادامه کارها انجام خواهد شد.
عسگراولادی افزود: اتاق ایران باید در این نمایشگاه موضوع نشان حلال، فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و مالزی را به‌طور جدی پیگیری کند. همچنین سفارت ایران در مالزی می‌تواند از طریق وابستگان تجاری خود بازرگانان ایرانی که با تجار مالزی کار می‌کنند و برعکس را مورد حمایت قرار دهند.

عرضه صنایع و خدمات ایرانی در نمایشگاه
مجید کرباسچی رییس دبیرخانه این نمایشگاه نیز گفت: هدف از این نمایشگاه و کنفرانس، نزدیک شدن کشورهای اسلامی و توسعه اقتصاد و تجارت این کشورها با یک‌دیگر است. ایران نیز درصدد آن است که صنایع و خدمات قابل عرضه خود را در اختیار سایر کشورهای اسلامی قرار دهد.
محمدعلی ملایی، دبیر اجرایی و رییس کمیته اطلاع‌رسانی، در رابطه با این نمایشگاه و کنفرانس تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام گفت: برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این نمایشگاه از طریق دانشگاه‌ها، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اتاق ایران و سایر فعالان خصوصی اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.
وی گفت: از آن‌جایی که سفرا، تجار و اعضای اتاق کشورهای اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند باید فرصت را مغتنم شمرده و شرایط خوبی را برای توسعه بازار ایران فراهم کنیم. ملایی از تلاش مشترک دبیرخانه نمایشگاه و سازمان توسعه تجارت مالزی در راستای برگزاری نشست‌های ویژه بین فعالان اقتصادی ایران و سایر کشورهای حاضر در نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان در سطح بالایی برنامه‌ریزی شده است و درخواست می‌کنیم که دولت ایران نیز برای حمایت از فعالان اقتصادی خود، هیات بلندپایه اقتصادی به نمایشگاه و کنفرانس مالزی اعزام کند.
گفتنی است، دست‌اندرکاران این نمایشگاه با توجه به اهداف بلندمدت خود قصد دارند تا سال 2015 این نمایشگاه را به بزرگ‌ترین نمایشگاه و کنفرانس تجاری در قاره آسیا تبدیل کرده و تا سال 2020 نیز بتوانند این نمایشگاه را به موثرترین رویداد تجاری در دنیا بدل سازند.
در کنار این نمایشگاه به مدت چهار روز کنفرانس در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد بدون مرز، گردشگری اسلامی و تحصیلات برگزار می‌شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :