آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 33254
تاریخ انتشار : 18 شهریور 1392 10:40
تعداد بازدید : 621

نتیجه همکاری سه جانبه توسن، تبیان و مهرایران

نخستین سرویس بانکداری در شبکه های اجتماعی رونمایی شد

نخستین سرویس بانکی مبتنی بر شبکه های اجتماعی توسط شرکت توسن و با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت تبیان در حاشیه بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی رونمایی شد.

فناوران- در مراسم رونمایی از این سرویس که با حضور سعید ملک‌پور، رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سید ولی‌الله فاطمی، مدیرعامل شرکت توسن و مرتضوی قائم مقام شرکت تبیان برگزار شد، فاطمی گفت: با راه‌اندازی این سرویس، امکان دسترسی مستقیم به سرویس بانکداری اینترنتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق عضویت در شبکه اجتماعی شرکت تبیان و بر بستر نرم‌افزاری شرکت توسن فراهم می‌شود. به این ترتیب با یک بار ورود به شبکه اجتماعی تبیان، می‌توانید به سرویس‌های بانکداری اینترنتی بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت، رمز کارت و اطلاعات دیگر دسترسی پیدا کنید. درواقع این همکاری مشترک از بستر شبکه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های موجود در آن بهره برده است.
وی افزود: شرکت توسن به‌عنوان فراهم‌کننده بستر نرم‌افزاری، موسسه تبیان به عنوان فراهم‌کننده بستر شبکه اجتماعی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان ارایه‌کننده سرویس و خدمات بانکی موضوعی مانند شبکه‌های اجتماعی را که اغلب به عنوان تهدید تلقی می‌شود، به فرصت بی‌نظیر برای توسعه تبدیل کرده‌اند.
مرتضوی قائم مقام شرکت تبیان نیز با بیان قابلیت‌های این سرویس جدید گفت: درواقع احراز هویتی که در یک شبکه اجتماعی صورت می‌گیرد، به عنوان یک احراز هویت واقعی در شبکه بانکی هم مورد پذیرش خواهد بود. در بستر شبکه‌های اجتماعی امکانات متعدد و بی‌شماری قابل‌راه‌اندازی و تعریف است که با ایجاد نخستین نمونه آن می‌توانیم به توسعه کاربردها و نمونه‌های مشابه آن در سراسر کشور امیدوار باشیم.
ملک‌پور، رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به بیان یکی از کاربردهای این محصول جدید پرداخت و گفت: یکی از اهداف اساسی این طرح جلب اعتماد کاربران سرویس‌های بانکی به شبکه‌های اجتماعی و همچنین جذب سرمایه‌های خرد به شبکه بانکی است که به‌عنوان نمونه یکی از سرویس‌هایی که هم‌اکنون در این شبکه و بر این بستر قابل‌استفاده است، سرویس پرداخت حق شارژ ساختمان است. وی در تشریح این سرویس گفت: به‌عنوان مثال مدیر یک ساختمان با ایجاد یک کانال اختصاصی برای ساختمان خود و افتتاح حساب این امکان را به ساکنان می‌دهد که به جای مراجعه به بانک، حق آبونمان ماهانه را به حساب کاربری وی که همان حساب بانکی او در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است منتقل کنند. ساکنان نیز با افتتاح حساب کاربری مشابه به آسانی این فعالیت را انجام می‌دهند. در نتیجه بدون نیاز به مراجعه حضوری به افراد می‌توان آبونمان ماهانه را جمع‌آوری کرد. ضمن آنکه تمامی هزینه‌های انجام شده، بیلان مالی، بدهی‌ها، مطالبات و غیره از طریق صفحه مدیر ساختمان قابل‌مشاهده و روزآمدسازی است.
در ادامه مراسم، این سامانه به‌طور رسمی توسط ملک‌پور با انجام یک تراکنش واقعی در محیط آنلاین آغاز به کار کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :